Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Ανοίγουμε τα λογοτεχνικά βιβλία στους μικρούς και μεγάλους συμπολίτες μας», πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας από το 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών.
Στην επίσκεψη συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες που λαμβάνουν μέρος στο εν λόγω σχέδιο δράσης, με σκοπό την ενεργό εμπλοκή τους σε μια πρωτότυπη και παιδαγωγικά εμπλουτισμένη δραστηριότητα, που συνδύασε τη δημιουργική γραφή με τη βιωματική μάθηση στον μουσειακό χώρο.
Η δράση περιλάμβανε συμμετοχή σε μουσείο-παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, καθώς και σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής, αξιοποιώντας επιλεγμένα εκθέματα του μουσείου ως αφετηρία για έμπνευση και λογοτεχνική έκφραση.
Η εκπαιδευτική εμπειρία σχεδιάστηκε και οργανώθηκε με ιδιαίτερη επιμέλεια από την εκπαιδευτικό κα. Ταραρά Αναστασία, ενώ υλοποιήθηκε με την ουσιαστική υποστήριξη των συνοδών εκπαιδευτικών κ. Θεοδωρίδη Γεώργιου και κ. Ουσταμπασίδη Νίκου.
Καθοριστική υπήρξε η συμβολή της υπεύθυνης εκπαιδευτικών επισκέψεων του μουσείου, κας Ζηλίδου Δέσποινας, η οποία καθοδήγησε με εξαιρετική επάρκεια και ευαισθησία τους μαθητές στη γνωριμία τους με τον αρχαιολογικό πλούτο του μουσείου, ενώ η υποστήριξη από το προσωπικό του μουσείου υπήρξε εξίσου πολύτιμη, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός φιλόξενου και συνεργατικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Η επίσκεψη αποτέλεσε έναν γόνιμο διάλογο ανάμεσα στη λογοτεχνία, την ιστορία και τον πολιτισμό, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους, να εκφραστούν δημιουργικά και να προσεγγίσουν τη μουσειακή εμπειρία με τρόπο παιγνιώδη και ερευνητικό.
Το 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της αξιόλογης δράσης και εύχεται η πρωτοβουλία αυτή να αποτελέσει αφετηρία για αντίστοιχες μελλοντικές δράσεις και σε άλλα εκπαιδευτικά ή πολιτιστικά περιβάλλοντα.
Η επανάληψη τέτοιων εμπειριών όχι μόνο ενισχύει τη σχέση των μαθητών με τον πολιτισμό, αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί δεξιότητες, αξίες και στάσεις με διαχρονικό παιδαγωγικό αντίκρισμα.
Η δράση περιλάμβανε συμμετοχή σε μουσείο-παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, καθώς και σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής, αξιοποιώντας επιλεγμένα εκθέματα του μουσείου ως αφετηρία για έμπνευση και λογοτεχνική έκφραση.
Η εκπαιδευτική εμπειρία σχεδιάστηκε και οργανώθηκε με ιδιαίτερη επιμέλεια από την εκπαιδευτικό κα. Ταραρά Αναστασία, ενώ υλοποιήθηκε με την ουσιαστική υποστήριξη των συνοδών εκπαιδευτικών κ. Θεοδωρίδη Γεώργιου και κ. Ουσταμπασίδη Νίκου.
Καθοριστική υπήρξε η συμβολή της υπεύθυνης εκπαιδευτικών επισκέψεων του μουσείου, κας Ζηλίδου Δέσποινας, η οποία καθοδήγησε με εξαιρετική επάρκεια και ευαισθησία τους μαθητές στη γνωριμία τους με τον αρχαιολογικό πλούτο του μουσείου, ενώ η υποστήριξη από το προσωπικό του μουσείου υπήρξε εξίσου πολύτιμη, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός φιλόξενου και συνεργατικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Η επίσκεψη αποτέλεσε έναν γόνιμο διάλογο ανάμεσα στη λογοτεχνία, την ιστορία και τον πολιτισμό, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους, να εκφραστούν δημιουργικά και να προσεγγίσουν τη μουσειακή εμπειρία με τρόπο παιγνιώδη και ερευνητικό.
Το 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της αξιόλογης δράσης και εύχεται η πρωτοβουλία αυτή να αποτελέσει αφετηρία για αντίστοιχες μελλοντικές δράσεις και σε άλλα εκπαιδευτικά ή πολιτιστικά περιβάλλοντα.
Η επανάληψη τέτοιων εμπειριών όχι μόνο ενισχύει τη σχέση των μαθητών με τον πολιτισμό, αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί δεξιότητες, αξίες και στάσεις με διαχρονικό παιδαγωγικό αντίκρισμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου