Ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, είδη σπιτιού, καλύμματα για το αμάξι, μπιχλιμπίδια για το μωρό, παντοφλάκια για τη γιαγιά, φυσαρμόνικα για τον θείο, ψαλιδάκι κοπής φρυδιών για την ανιψιά, μαξιλάρι και γάντι για τις τρίχες της γάτας. Τιμές στο πάτωμα. Τζάμπα μεταφορικά. Δεν σ’ αρέσει; Φέρ’ το πίσω και πάρε τα λεφτά σου. Καθημερινές ριπές προσφορών. Τρία κομμάτια έμειναν, η τιμή ισχύει για τις επόμενες 24 ώρες, αγόρασε ένα και πάρε πέντε.
Εδώ και δύο χρόνια, απ’ το ξεμαντάλωμα του πλανήτη μετά την πανδημία, η κινεζική πλατφόρμα Temu είναι ο νέος βασιλιάς του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου. Οι κόκκινοι καπιταλιστές δεν διακρίνονται για τον ανθρωπισμό τους. Βροχή πέφτουν οι καταγγελίες για παιδική εργασία, υπερεργασία ενηλίκων (μέχρι θανάτου), ψευδή στοιχεία σε ετικέτες, παραπλανητικές διαφημίσεις, μυστηριώδεις χρεώσεις, παράνομα, επικίνδυνα ή… αγνώστου πατρός προϊόντα κ.λπ. Αλλά και για πρόσληψη επαγγελματιών που προσποιούνται, στα σχόλια, τους κατευχαριστημένους πελάτες.
Κυβερνήσεις και ανταγωνιστές τρέχουν και δεν φτάνουν. Η Ινδονησία των 277 εκατομμυρίων κατοίκων μόλις επέβαλε στην εταιρεία-κολοσσό να αποσύρει τις εφαρμογές της από τα app stores. Το Βιετνάμ απειλεί να απαγορεύσει πλήρως τη λειτουργία της Temu στη χώρα. Στις ΗΠΑ η Amazon στήνει δικό της ψηφιακό ψιλικατζίδικο, την πλατφόρμα Haul, κυρίως με προϊόντα έως 20 δολάρια έκαστο.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Κίνα (σε σχέση με τους φρενήρεις ρυθμούς της δεκαετίας του 2000) έχει φορτώσει τις αποθήκες πολλών εργοστασίων με αδιάθετο στοκ. Η Temu, αλλά και η Shein και το TikTok Shop το ξεπουλάνε παντού, μαζί με έναν χείμαρρο από προϊόντα μικρότερων κατασκευαστών. Στο βάθος, ο Ντόναλντ Τραμπ τσιρίζει ότι θα επιβάλει δασμούς έως 60% στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων στις ΗΠΑ.
Είτε πρόκειται για πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είτε για οδοντογλυφίδες από μπαμπού, ο πιο εμπορευόμενος λαός στην Ιστορία προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των πελατών. Η Temu τρώει τον παρά και παίζει σε δύο ταμπλό: και μεγιστάνας της ψηφιακής εποχής, και εμποράκος σε παζάρι της εποχής της δυναστείας των Μινγκ.
11 Φεβρουαρίου 2024. Στο Λας Βέγκας διεξήχθη ο φετινός τελικός του δημοφιλέστατου Super Bowl, του αμερικανικού ποδοσφαίρου. Με καταιγισμό διαφημίσεων, η Temu έκανε προσφορές ύψους άνω των 15 εκατομμυρίων δολαρίων στους τηλεθεατές. Ειδοποιημένοι από τους θορυβημένους Αμερικανούς διαδικτυακούς πωλητές, βουλευτές και γερουσιαστές είχαν ζητήσει από τα κανάλια να μη μεταδώσουν τα σποτ των εισβολέων. Εις μάτην. Μέσα σε λίγες ώρες 100 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ επισκέφθηκαν τον ιστότοπο της εταιρείας, 130 εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη εγκατέστησαν την εφαρμογή της και τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες οι διαδικτυακοί επισκέπτες εκτοξεύθηκαν στα 420 εκατομμύρια.
Λιζούν λένε το κέρδος στα μανδαρίνικα κινέζικα. Καιρός να μάθουν ξένες γλώσσες οι καπιταλιστές της Δύσης.
Γιώργος Ι. Αλλαμανής
Πηγή: efsyn.gr
Κυβερνήσεις και ανταγωνιστές τρέχουν και δεν φτάνουν. Η Ινδονησία των 277 εκατομμυρίων κατοίκων μόλις επέβαλε στην εταιρεία-κολοσσό να αποσύρει τις εφαρμογές της από τα app stores. Το Βιετνάμ απειλεί να απαγορεύσει πλήρως τη λειτουργία της Temu στη χώρα. Στις ΗΠΑ η Amazon στήνει δικό της ψηφιακό ψιλικατζίδικο, την πλατφόρμα Haul, κυρίως με προϊόντα έως 20 δολάρια έκαστο.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Κίνα (σε σχέση με τους φρενήρεις ρυθμούς της δεκαετίας του 2000) έχει φορτώσει τις αποθήκες πολλών εργοστασίων με αδιάθετο στοκ. Η Temu, αλλά και η Shein και το TikTok Shop το ξεπουλάνε παντού, μαζί με έναν χείμαρρο από προϊόντα μικρότερων κατασκευαστών. Στο βάθος, ο Ντόναλντ Τραμπ τσιρίζει ότι θα επιβάλει δασμούς έως 60% στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων στις ΗΠΑ.
Είτε πρόκειται για πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είτε για οδοντογλυφίδες από μπαμπού, ο πιο εμπορευόμενος λαός στην Ιστορία προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των πελατών. Η Temu τρώει τον παρά και παίζει σε δύο ταμπλό: και μεγιστάνας της ψηφιακής εποχής, και εμποράκος σε παζάρι της εποχής της δυναστείας των Μινγκ.
11 Φεβρουαρίου 2024. Στο Λας Βέγκας διεξήχθη ο φετινός τελικός του δημοφιλέστατου Super Bowl, του αμερικανικού ποδοσφαίρου. Με καταιγισμό διαφημίσεων, η Temu έκανε προσφορές ύψους άνω των 15 εκατομμυρίων δολαρίων στους τηλεθεατές. Ειδοποιημένοι από τους θορυβημένους Αμερικανούς διαδικτυακούς πωλητές, βουλευτές και γερουσιαστές είχαν ζητήσει από τα κανάλια να μη μεταδώσουν τα σποτ των εισβολέων. Εις μάτην. Μέσα σε λίγες ώρες 100 εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ επισκέφθηκαν τον ιστότοπο της εταιρείας, 130 εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη εγκατέστησαν την εφαρμογή της και τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες οι διαδικτυακοί επισκέπτες εκτοξεύθηκαν στα 420 εκατομμύρια.
Λιζούν λένε το κέρδος στα μανδαρίνικα κινέζικα. Καιρός να μάθουν ξένες γλώσσες οι καπιταλιστές της Δύσης.
Γιώργος Ι. Αλλαμανής
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου