Νίκος Ταχιάος, Χρήστος Σταϊκούρας, Νίκος Κουρέτας στην παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης | ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟNΤΕΑΜ |
Λογότυπο για το μετρό Θεσσαλονίκης: Ενα «μ» με oλίγον Βυζάντιο και… μπόλικη καζούρα
Σφοδρές αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του ντιζάιν, αλλά και τροφή για τρολάρισμα για το σχέδιο που προκρίθηκε ύστερα από απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ ● Οι απεγνωσμένες προσπάθειες των Σταϊκούρα και Ταχιάου να εξηγήσουν το βαθύ νόημα που κρύβουν το γράμμα «μ» και ο κύκλος.
Σφοδρές αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του ντιζάιν, αλλά και τροφή για τρολάρισμα για το σχέδιο που προκρίθηκε ύστερα από απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ ● Οι απεγνωσμένες προσπάθειες των Σταϊκούρα και Ταχιάου να εξηγήσουν το βαθύ νόημα που κρύβουν το γράμμα «μ» και ο κύκλος.
Τι μπορεί να αποκτήσει μια πόλη με μια απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ; Ενα «μ» με λίγο Βυζάντιο, που δεν φαίνεται αλλά εννοείται, και... μπόλικη καζούρα!!! Με... το σπαθί τους και ένα μικρό «μ», ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος μάζεψαν χθες τόση καζούρα που θα μείνει σε όλους αξέχαστη. Διότι γνωρίζουν πολύ καλά την αξία της επικοινωνίας και, επικοινωνιακά, το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια υποδειγματική κοροϊδία την οποία θα πρέπει να αντικρίζουν καθημερινά οι Θεσσαλονικείς τα επόμενα χρόνια. Σφοδρές αντιδράσεις από τους επαγγελματίες του ντιζάιν!
Ηταν γνωστό ότι ο σχεδιασμός του λογότυπου έγινε με απευθείας ανάθεση σε εταιρεία με έδρα την Αθήνα, με την Ελληνικό Μετρό να διατείνεται ότι είχε προκηρύξει δύο διαγωνισμούς, οι οποίοι όμως ακυρώθηκαν. Ο πρώτος είχε και έπαθλα για τους τρεις πρώτους -8, 4 και 2 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα- αλλά ακυρώθηκε μετά από αντίδραση της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος, άκυρος και ο δεύτερος τον περασμένο Ιούνιο, οπότε το υπουργείο και η Ελληνικό Μετρό έκαναν... πέτρα την καρδιά και είπαν να βγάλουν τους πάντες από τον κόπο αφού είχαν βρει μόνοι τους «λύση» σε ένα γραφείο των Αθηνών.
Ετσι φτάσαμε στη χθεσινή παρουσίαση, με τον κ. Σταϊκούρα και τον Κ. Ταχιάο σε θέση... κριτικών τέχνης να εξηγούν τα ανεξήγητα των «“μ” files»! «Το λογότυπο του Μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου», είπε ο υπουργός και, παρασυρμένος από λυρική διάθεση, πρόσθεσε ότι «το πεζό γράμμα “μ” αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό “μ” ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης»!!! «Το γράμμα “μ”, εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης», γέμισε τα κενά της προηγούμενης ανάλυσης ο κ. Ταχιάος.
«Εγινε έρευνα στο μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κ.λπ. Σταθήκαμε στο απόθεμα της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης. Λάβαμε υπ’ όψιν βυζαντινά χειρόγραφα, επιλέξαμε το πεζό “μ” που απλοποιήθηκε και με σύγχρονα δεδομένα εντάχθηκε σε έναν κύκλο που προήλθε από το σχήμα των δίδυμων σηράγγων», πρόσθεσε η Χρυσούλα Κουστένη, προϊσταμένη του αρχιτεκτονικού τμήματος της Ελληνικό Μετρό.
Εμβρόντητοι οι Θεσσαλονικείς υποδέχθηκαν το σήμα στα κοινωνικά δίκτυα με έναν ορυμαγδό «βυζαντινών» σχολίων: «Πόσες ιδέες και προτάσεις κατατέθηκαν πριν καταλήξουν στο “μ” ; να μας τις δείξουν να βγάλουμε συμπέρασμα» ή «Τι απομένει από ένα μικρό “μ” αν του αφαιρέσεις το Βυζάντιο;», αντιστοίχως «Πόσο Βυζάντιο χωρά ένα μικρό “μ” ;» και «Τώρα έγινε κατανοητό γιατί σήκωσαν τα αρχαία από τη Βενιζέλου, αφήσαν ανέγγιχτο όλο το Βυζάντιο στο “μ” » ή «Τα 30 χιλιάρικα είναι πολλά για ένα μικρό “μ”, αλλά λίγα για το μέγεθος της καζούρας που θα φάνε» ή «Σχέδιο για το πρώτο εξάμηνο γραφιστικής» και πολλά σχόλια με απαξιωτικές λέξεις το πρώτο γράμμα των οποίων είναι το μικρό «μ».
Αστραψαν και βρόντηξαν και τα γραφιστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης με σχόλια (parallaximag.gr) για «Ανευρο, πρόχειρο, ανούσιο λογότυπο [...] ντροπή και κρίμα», «Ανάξιο οποιασδήποτε κριτικής», «Είναι φανερό και λόγω της απ’ ευθείας ανάθεσης ότι υπήρχε σκοπιμότητα [...] οπισθοδρόμηση», «Κάκιστο λογότυπο, χωρίς κάποια σχεδιαστική αξία».
Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr
Ηταν γνωστό ότι ο σχεδιασμός του λογότυπου έγινε με απευθείας ανάθεση σε εταιρεία με έδρα την Αθήνα, με την Ελληνικό Μετρό να διατείνεται ότι είχε προκηρύξει δύο διαγωνισμούς, οι οποίοι όμως ακυρώθηκαν. Ο πρώτος είχε και έπαθλα για τους τρεις πρώτους -8, 4 και 2 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα- αλλά ακυρώθηκε μετά από αντίδραση της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος, άκυρος και ο δεύτερος τον περασμένο Ιούνιο, οπότε το υπουργείο και η Ελληνικό Μετρό έκαναν... πέτρα την καρδιά και είπαν να βγάλουν τους πάντες από τον κόπο αφού είχαν βρει μόνοι τους «λύση» σε ένα γραφείο των Αθηνών.
Ετσι φτάσαμε στη χθεσινή παρουσίαση, με τον κ. Σταϊκούρα και τον Κ. Ταχιάο σε θέση... κριτικών τέχνης να εξηγούν τα ανεξήγητα των «“μ” files»! «Το λογότυπο του Μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου», είπε ο υπουργός και, παρασυρμένος από λυρική διάθεση, πρόσθεσε ότι «το πεζό γράμμα “μ” αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό “μ” ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης»!!! «Το γράμμα “μ”, εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης», γέμισε τα κενά της προηγούμενης ανάλυσης ο κ. Ταχιάος.
«Εγινε έρευνα στο μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κ.λπ. Σταθήκαμε στο απόθεμα της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης. Λάβαμε υπ’ όψιν βυζαντινά χειρόγραφα, επιλέξαμε το πεζό “μ” που απλοποιήθηκε και με σύγχρονα δεδομένα εντάχθηκε σε έναν κύκλο που προήλθε από το σχήμα των δίδυμων σηράγγων», πρόσθεσε η Χρυσούλα Κουστένη, προϊσταμένη του αρχιτεκτονικού τμήματος της Ελληνικό Μετρό.
Εμβρόντητοι οι Θεσσαλονικείς υποδέχθηκαν το σήμα στα κοινωνικά δίκτυα με έναν ορυμαγδό «βυζαντινών» σχολίων: «Πόσες ιδέες και προτάσεις κατατέθηκαν πριν καταλήξουν στο “μ” ; να μας τις δείξουν να βγάλουμε συμπέρασμα» ή «Τι απομένει από ένα μικρό “μ” αν του αφαιρέσεις το Βυζάντιο;», αντιστοίχως «Πόσο Βυζάντιο χωρά ένα μικρό “μ” ;» και «Τώρα έγινε κατανοητό γιατί σήκωσαν τα αρχαία από τη Βενιζέλου, αφήσαν ανέγγιχτο όλο το Βυζάντιο στο “μ” » ή «Τα 30 χιλιάρικα είναι πολλά για ένα μικρό “μ”, αλλά λίγα για το μέγεθος της καζούρας που θα φάνε» ή «Σχέδιο για το πρώτο εξάμηνο γραφιστικής» και πολλά σχόλια με απαξιωτικές λέξεις το πρώτο γράμμα των οποίων είναι το μικρό «μ».
Αστραψαν και βρόντηξαν και τα γραφιστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης με σχόλια (parallaximag.gr) για «Ανευρο, πρόχειρο, ανούσιο λογότυπο [...] ντροπή και κρίμα», «Ανάξιο οποιασδήποτε κριτικής», «Είναι φανερό και λόγω της απ’ ευθείας ανάθεσης ότι υπήρχε σκοπιμότητα [...] οπισθοδρόμηση», «Κάκιστο λογότυπο, χωρίς κάποια σχεδιαστική αξία».
Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου