«Σαρδελοποιούν» τους μαθητές και αφανίζουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Σε πρωτοφανές κύμα συμπτύξεων, σε όλη την εκπαίδευση, προχωρά το υπουργείο Παιδείας μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης με "σημαιοφόρο" τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής. Με διοικητικές παρεμβάσεις, αλλάζουν τα δεδομένα του my school και «ως δια μαγείας» εξαφανίζονται τμήματα και μαθητές/τριες.
Οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών φορέων κάνουν λόγο για εξαφάνιση περίπου 900 τμημάτων ενώ πάνω από 2.000 εκπαιδευτικοί αίφνης μετατρέπονται σε λειτουργικά υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν.
Για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας με τις εγκυκλίους επιχειρεί να «νομοθετήσει» δίνοντας εντολές που μηχανεύονται τρόπους και μεθοδεύσεις για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου κι όταν η νομοθεσία μπαίνει εμπόδιο στα σχέδιά τους, τότε ή την παρερμηνεύουν ή την αγνοούν με το «έτσι θέλω».
Το σημαντικότερο βέβαια είναι η νέα αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική συνθήκη που επιχειρεί να ναρκοθετήσει τη λειτουργία των σχολείων. Υποβαθμίζουν τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές/τριες και κυρίως αποστερούν από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες την ισότιμη ένταξή και κοινωνικοποίηση τους στο σχολικό περιβάλλον και την απρόσκοπτη πρόσβαση τους στην γνώση. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους. Διαλύουν τον προγραμματισμό των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψιν τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ πυροδοτούν ατελείωτες μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Είναι οι ίδιοι που μας μιλούν για «συμπερίληψη», για «εξατομικευμένη διδασκαλία», για την έξαρση του bullying, που ισχυρίζονται ότι «με την αξιολόγηση τα σχολεία θα γίνουν καλύτερα».
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με στοίβαγμα μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα ή με αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Είναι προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά και σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί δε στη συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr
Για άλλη μια φορά το υπουργείο Παιδείας με τις εγκυκλίους επιχειρεί να «νομοθετήσει» δίνοντας εντολές που μηχανεύονται τρόπους και μεθοδεύσεις για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου κι όταν η νομοθεσία μπαίνει εμπόδιο στα σχέδιά τους, τότε ή την παρερμηνεύουν ή την αγνοούν με το «έτσι θέλω».
Το σημαντικότερο βέβαια είναι η νέα αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική συνθήκη που επιχειρεί να ναρκοθετήσει τη λειτουργία των σχολείων. Υποβαθμίζουν τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές/τριες και κυρίως αποστερούν από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες την ισότιμη ένταξή και κοινωνικοποίηση τους στο σχολικό περιβάλλον και την απρόσκοπτη πρόσβαση τους στην γνώση. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους. Διαλύουν τον προγραμματισμό των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψιν τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ πυροδοτούν ατελείωτες μετακινήσεις εκπαιδευτικών που θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Είναι οι ίδιοι που μας μιλούν για «συμπερίληψη», για «εξατομικευμένη διδασκαλία», για την έξαρση του bullying, που ισχυρίζονται ότι «με την αξιολόγηση τα σχολεία θα γίνουν καλύτερα».
Με την ολοκλήρωση των εγγραφών και μετεγγραφών του Σεπτεμβρίου και τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό, με στοίβαγμα μαθητών σε υπεράριθμα τμήματα ή με αντιπαιδαγωγική μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία. Σοβαρές συνέπειες θα έχει η φοίτηση σε υπεράριθμα τμήματα για τους μαθητές με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Είναι προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια, πιθανά και σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί δε στη συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου