Το 94% των χρηστών του διαδικτύου αγοράζουν σε μηνιαία βάση. Πώς κατανέμονται οι δαπάνες, ποιες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών ξεχωρίζουν. Ο «χάρτης» των αγορών.
Οι Έλληνες εθίζονται στις διαδικτυακές αγορές λόγω των χαμηλότερων τιμών ενώ επιλέγουν πληρωμές μέσω κάρτας. To 50% των συνολικών δαπανών στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατανέμεται σε φυσικά αγαθά ενώ τo 49% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες εθίζονται στις διαδικτυακές αγορές λόγω των χαμηλότερων τιμών ενώ επιλέγουν πληρωμές μέσω κάρτας. To 50% των συνολικών δαπανών στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατανέμεται σε φυσικά αγαθά ενώ τo 49% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα.
To 56% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι πληρώνουν με κάρτα ενώ το 27% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές λόγω των χαμηλότερων τιμών.
Αυτό είναι το «προφίλ» του Έλληνα διαδικτυακού καταναλωτή σύμφωνα με τα όσα κατέγραψε η έκθεση 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου Nexi που αναλύει τις προκλήσεις, τις συνθήκες και τις ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Σκανδιναβία (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία), στην περιφέρεια DACH (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία) και στην περιφέρεια CSEE (Κροατία, Ελλάδα).
ΝΕΧΙ: "Εντυπωσιακοί οι αριθμοί στην Ελλάδα"
Για την Ελλάδα η έκθεση αναφέρει ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.
«Στην Ελλάδα, οι αριθμοί είναι αρκετά εντυπωσιακοί. Το πολύ υψηλό ποσοστό των ανθρώπων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές υποδηλώνει ότι σχεδόν όλοι αισθάνονται άνετα με τις διαδικτυακές αγορές ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον είναι πολύ σημαντικό στην Ελλάδα. Ένα εντυπωσιακό 94% των ανθρώπων πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές σε μηνιαία βάση, χωρίς σημαντικές διαφορές όσον αφορά το φύλο και την ηλικία. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχει πάντα κάτι για κάποιον σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο. Άνδρες, γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι συνηθίζουν να κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο. Απλώς είναι τόσο βολικό!» επισημαίνει η Έκθεση.
Τα φυσικά αγαθά παίρνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας ενώ τα ταξίδια είναι, επίσης, πολύ σημαντικά. Από τον προγραμματισμό των διακοπών μέχρι τη διασφάλιση ότι καλύπτουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις, οι καταναλωτές ξοδεύουν σημαντικά ποσά στον ευρύτερο τομέα του ταξιδιού, όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές. Πριν, όμως, από την κράτηση πτήσεων και ξενοδοχείων ή την αγορά νέων ενδυμάτων, οι Έλληνες επιθυμούν τα σπίτια τους να είναι καλά εξοπλισμένα με τις πιο σύγχρονες οικιακές συσκευές.
Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς μεθόδους πληρωμής, το PayPal και οι πιστωτικές κάρτες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Όσον αφορά τις λιγότερο χρησιμοποιούμενες επιλογές πληρωμής, τα πράγματα είναι περισσότερο ρευστά.
Σύμφωνα με την Έκθεση, το 2023, η αγορά του acquiring αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό, τροφοδοτούμενη από την αξιοσημείωτη ανάκαμψη της Ελλάδας από την κρίση COVID-19.
«Χάρη στα ισχυρά κυβερνητικά μέτρα στήριξης και την αναζωογόνηση της καταναλωτικής ζήτησης, το ΑΕΠ εκτινάχθηκε στα προ της πανδημίας επίπεδα, πυροδοτώντας ένα κύμα ευημερίας. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ*, οι συναλλαγές με κάρτες αυξήθηκαν κατακόρυφα, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις αναλήψεις μετρητών το 2022. Αυτή η ανοδική πορεία σηματοδοτεί μια αλλαγή παραδείγματος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αντανακλώντας εμπιστοσύνη στις ψηφιακές λύσεις πληρωμών» επισημαίνεται στην Έκθεση.
«Οι βασιλιάδες των αγορών»
Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ των φύλων σε σχέση με τη συμπεριφορά τους απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, οι Έλληνες τείνουν να αγοράζουν διαδικτυακά λίγο περισσότερο σε ποσοστό 95%, αν και οι Ελληνίδες δεν απέχουν πολύ (ποσοστό 93%).
Όσον αφορά τη διαφορά γενεών στις διαδικτυακές αγορές, το χάσμα είναι αρκετά στενό. Παρότι οι Μillennials (30- 49) εξακολουθούν να «ηγούνται» των διαδικτυακών αγορών σε ποσοστό 96%, αντίστοιχα δυναμικά ακολουθούν η Gen X με ποσοστό 94% και η Gen Z με 93%, ενώ και οι Baby Boomers (65-79) δεν απέχουν πολύ με ποσοστό 83%!
Μαρία Μόσχου
Πηγή: euro2day.gr
Αυτό είναι το «προφίλ» του Έλληνα διαδικτυακού καταναλωτή σύμφωνα με τα όσα κατέγραψε η έκθεση 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου Nexi που αναλύει τις προκλήσεις, τις συνθήκες και τις ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Σκανδιναβία (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία), στην περιφέρεια DACH (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία) και στην περιφέρεια CSEE (Κροατία, Ελλάδα).
ΝΕΧΙ: "Εντυπωσιακοί οι αριθμοί στην Ελλάδα"
Για την Ελλάδα η έκθεση αναφέρει ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.
«Στην Ελλάδα, οι αριθμοί είναι αρκετά εντυπωσιακοί. Το πολύ υψηλό ποσοστό των ανθρώπων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές υποδηλώνει ότι σχεδόν όλοι αισθάνονται άνετα με τις διαδικτυακές αγορές ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον είναι πολύ σημαντικό στην Ελλάδα. Ένα εντυπωσιακό 94% των ανθρώπων πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές σε μηνιαία βάση, χωρίς σημαντικές διαφορές όσον αφορά το φύλο και την ηλικία. Όπως αποδεικνύεται, υπάρχει πάντα κάτι για κάποιον σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο. Άνδρες, γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι συνηθίζουν να κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο. Απλώς είναι τόσο βολικό!» επισημαίνει η Έκθεση.
Τα φυσικά αγαθά παίρνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας ενώ τα ταξίδια είναι, επίσης, πολύ σημαντικά. Από τον προγραμματισμό των διακοπών μέχρι τη διασφάλιση ότι καλύπτουν τις καθημερινές τους μετακινήσεις, οι καταναλωτές ξοδεύουν σημαντικά ποσά στον ευρύτερο τομέα του ταξιδιού, όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές. Πριν, όμως, από την κράτηση πτήσεων και ξενοδοχείων ή την αγορά νέων ενδυμάτων, οι Έλληνες επιθυμούν τα σπίτια τους να είναι καλά εξοπλισμένα με τις πιο σύγχρονες οικιακές συσκευές.
Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς μεθόδους πληρωμής, το PayPal και οι πιστωτικές κάρτες καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Όσον αφορά τις λιγότερο χρησιμοποιούμενες επιλογές πληρωμής, τα πράγματα είναι περισσότερο ρευστά.
Σύμφωνα με την Έκθεση, το 2023, η αγορά του acquiring αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό, τροφοδοτούμενη από την αξιοσημείωτη ανάκαμψη της Ελλάδας από την κρίση COVID-19.
«Χάρη στα ισχυρά κυβερνητικά μέτρα στήριξης και την αναζωογόνηση της καταναλωτικής ζήτησης, το ΑΕΠ εκτινάχθηκε στα προ της πανδημίας επίπεδα, πυροδοτώντας ένα κύμα ευημερίας. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ*, οι συναλλαγές με κάρτες αυξήθηκαν κατακόρυφα, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις αναλήψεις μετρητών το 2022. Αυτή η ανοδική πορεία σηματοδοτεί μια αλλαγή παραδείγματος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αντανακλώντας εμπιστοσύνη στις ψηφιακές λύσεις πληρωμών» επισημαίνεται στην Έκθεση.
«Οι βασιλιάδες των αγορών»
Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ των φύλων σε σχέση με τη συμπεριφορά τους απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, οι Έλληνες τείνουν να αγοράζουν διαδικτυακά λίγο περισσότερο σε ποσοστό 95%, αν και οι Ελληνίδες δεν απέχουν πολύ (ποσοστό 93%).
Όσον αφορά τη διαφορά γενεών στις διαδικτυακές αγορές, το χάσμα είναι αρκετά στενό. Παρότι οι Μillennials (30- 49) εξακολουθούν να «ηγούνται» των διαδικτυακών αγορών σε ποσοστό 96%, αντίστοιχα δυναμικά ακολουθούν η Gen X με ποσοστό 94% και η Gen Z με 93%, ενώ και οι Baby Boomers (65-79) δεν απέχουν πολύ με ποσοστό 83%!
Μαρία Μόσχου
Πηγή: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου