Γιάννης Μυλόπουλος: «Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση των Τεμπών μετά τον σιδηρόδρομο, καταδίκασαν προς όφελος συμφερόντων και την πόλη της Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας.
Αφήνοντάς τες χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες τώρα υπόσχονται και πάλι προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.
Αφήνοντάς τες χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες τώρα υπόσχονται και πάλι προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.
Όσες επικοινωνιακές φιέστες κι αν στήσουν, όσες προεκλογικές υποσχέσεις και αν δώσουν και όσες επικοινωνιακές ανοησίες για… μουσαμάδες κι αν επινοήσουν, η αλήθεια είναι ότι έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στην καθημερινή τριτοκοσμική πραγματικότητα της πόλης και της περιφέρειας».
Ο επικεφαλής της παράταξης ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ καθηγητής και πρώην Πρύτανης ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή τα όσα είπε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο πρωθυπουργός επανέλαβε στη Θεσσαλονίκη τις ίδιες ακριβώς υποσχέσεις που εκτόξευσε και πέρσι προεκλογικά, εν είδει πυροτεχνήματος, για τις επεκτάσεις του Μετρό. Τις οποίες, βεβαίως, ξέχασε αμέσως μετά τις εκλογές.
Η αλήθεια κρύβεται σε όσα ο πρωθυπουργός παρέλειψε να πει στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
1. Η Θεσσαλονίκη, με ευθύνη της κυβέρνησης των Τεμπών, είναι εν έτει 2024 η μόνη πόλη με 1 εκ. κατοίκους στην Ευρώπη που δεν έχει σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Τραμ, σύγχρονες λεωφορειακές γραμμές, σύνδεση με Προαστιακό Σιδηρόδρομο με τις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Κ. Μακεδονίας και σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη και με τον υπόλοιπο κόσμο).
2. Η Θεσσαλονίκη σήμερα θα είχε Μετρό, αν ο κ. Μητσοτάκης δεν άλλαζε ο ίδιος προσωπικά, τον Σεπτέμβριο του 2019, τον σχεδιασμό του έργου για να εκτελέσει το παλιό σχέδιο του κόμματός του: Να αποσπάσει δηλαδή και να μεταφέρει αλλού το εξαιρετικής αξίας αρχαιολογικό πολεοδομικό συγκρότημα που βρέθηκε στο σταθμό Βενιζέλου.
Ο πρωθυπουργός συνεπώς, με την απόφασή του να αλλάξει τον σχεδιασμό του Μετρό το 2019, είναι προσωπικά υπεύθυνος για τις συνέπειές της.
3. Πρώτη από αυτές είναι η τεράστια καθυστέρηση, τουλάχιστον 4 χρόνων, της λειτουργίας του έργου. Κι αυτά με την προϋπόθεση ότι θα παραδοθεί το έργο στο τέλος της χρονιάς, όπως υπόσχονται, παρά το γεγονός ότι ο τερματικός σταθμός Ν. Ελβετίας είναι ακόμη αδιαμόρφωτος.
Το έργο του Μετρό, αν συνέχιζε όπως εκτελούνταν μέχρι το 2019, θα είχε ολοκληρωθεί και θα είχε λειτουργήσει από το τέλος του 2020 η βασική του γραμμή και από το 2021 η γραμμή Καλαμαριάς.
Σήμερα, δηλαδή, η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό.
Αφού το 45% του έργου του Μετρό ολοκληρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε 3,5 μόλις χρόνια, (2016 – 2019).
Την ώρα που από το 2019 μέχρι σήμερα η κυβέρνηση των Τεμπών δεν κατάφερε να ολοκληρώσει παρά μόνο ένα 15% του έργου.
4. Δεύτερη συνέπεια της τραγικής απόφασης του κ. Μητσοτάκη το 2019, ήταν να καταστραφούν τα αρχαία της Βενιζέλου. Αντί του μοναδικού στον κόσμο αυθεντικού πολεοδομικού συμπλέγματος της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής εποχής που θα είχαμε σήμερα αν συνέχιζε ο προηγούμενος σχεδιασμός, στη θέση του θα έχουμε μια αναπαράσταση του πραγματικού μνημείου.
5. Τρίτη συνέπεια της ολέθριας απόφασης Μητσοτάκη για το Μετρό είναι η απώλεια περισσότερων των εκατό εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία όδευσαν προς τα ταμεία των εργολάβων ως αποζημιώσεις, εξ αιτίας της καθυστέρησης του έργου που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε μετά το 2019.
6. Η κυβέρνηση πάγωσε τις δυο επεκτάσεις του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, η χάραξη των οποίων είχε συμφωνηθεί από το 2019 με την αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς και ήταν έτοιμη από τότε για δημοπράτηση.
7. Αντί των επεκτάσεων του Μετρό, που έπρεπε ήδη να κατασκευάζονται, η κυβέρνηση ξεκίνησε βιαστικά, εκτός βιώσιμου κυκλοφοριακού σχεδιασμού, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και χωρίς αξιόπιστες κυκλοφοριακές, στατικές και περιβαλλοντικές μελέτες ένα έργο αχρείαστο και πανάκριβο, τον FlyOver, που ταλαιπωρεί ήδη την πόλη και φέρνει ήδη αποζημιώσεις στους εργολάβους.
Το οποίο αντί να δίνει κίνητρο, όπως θα έκανε το Μετρό, για μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ στους δρόμους, θα βγάλει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα, επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
8. Ο πρωθυπουργός φέρνει τώρα, προεκλογικά και μετά από 6 χρόνια από τότε που ανατέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό. Η οποία έπρεπε να έχει παρουσιαστεί εδώ και χρόνια, προκειμένου να στηρίξει με τα συμπεράσματά της την απόφαση να έχουν ξεκινήσει ήδη οι επεκτάσεις του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, αντί του καταστροφικού FlyOver, η ανάγκη για το οποίο δεν στηρίχθηκε σε καμία τεχνική μελέτη.
9. Η κυκλική γραμμή της επέκτασης του Μετρό δυτικά, που είχε σχεδιαστεί και συμφωνηθεί το 2019, άλλαξε τώρα και έγινε δυο ανεξάρτητες γραμμές. Χάθηκε, έτσι, το πλεονέκτημα της σύνδεσης μεταξύ τους των δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης.
10. Η κυβέρνηση των Τεμπών, μετά τον σιδηρόδρομο, καταδίκασε προς όφελος εργολαβικών συμφερόντων και των συμφερόντων του λόμπι της βενζίνης τόσο την πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και την Περιφέρεια κ. Μακεδονίας.
Αφήνοντάς τες χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες τώρα υπόσχεται και πάλι προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.
Όσες επικοινωνιακές φιέστες κι αν στήσουν, όσες προεκλογικές υποσχέσεις και αν δώσουν και όσες επικοινωνιακές ανοησίες για… μουσαμάδες κι αν επινοήσουν, η αλήθεια είναι ότι έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στην καθημερινή τριτοκοσμική πραγματικότητα της πόλης και της περιφέρειας.
Ο επικεφαλής της παράταξης ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ καθηγητής και πρώην Πρύτανης ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος, με αφορμή τα όσα είπε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο πρωθυπουργός επανέλαβε στη Θεσσαλονίκη τις ίδιες ακριβώς υποσχέσεις που εκτόξευσε και πέρσι προεκλογικά, εν είδει πυροτεχνήματος, για τις επεκτάσεις του Μετρό. Τις οποίες, βεβαίως, ξέχασε αμέσως μετά τις εκλογές.
Η αλήθεια κρύβεται σε όσα ο πρωθυπουργός παρέλειψε να πει στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
1. Η Θεσσαλονίκη, με ευθύνη της κυβέρνησης των Τεμπών, είναι εν έτει 2024 η μόνη πόλη με 1 εκ. κατοίκους στην Ευρώπη που δεν έχει σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Τραμ, σύγχρονες λεωφορειακές γραμμές, σύνδεση με Προαστιακό Σιδηρόδρομο με τις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες της Κ. Μακεδονίας και σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη και με τον υπόλοιπο κόσμο).
2. Η Θεσσαλονίκη σήμερα θα είχε Μετρό, αν ο κ. Μητσοτάκης δεν άλλαζε ο ίδιος προσωπικά, τον Σεπτέμβριο του 2019, τον σχεδιασμό του έργου για να εκτελέσει το παλιό σχέδιο του κόμματός του: Να αποσπάσει δηλαδή και να μεταφέρει αλλού το εξαιρετικής αξίας αρχαιολογικό πολεοδομικό συγκρότημα που βρέθηκε στο σταθμό Βενιζέλου.
Ο πρωθυπουργός συνεπώς, με την απόφασή του να αλλάξει τον σχεδιασμό του Μετρό το 2019, είναι προσωπικά υπεύθυνος για τις συνέπειές της.
3. Πρώτη από αυτές είναι η τεράστια καθυστέρηση, τουλάχιστον 4 χρόνων, της λειτουργίας του έργου. Κι αυτά με την προϋπόθεση ότι θα παραδοθεί το έργο στο τέλος της χρονιάς, όπως υπόσχονται, παρά το γεγονός ότι ο τερματικός σταθμός Ν. Ελβετίας είναι ακόμη αδιαμόρφωτος.
Το έργο του Μετρό, αν συνέχιζε όπως εκτελούνταν μέχρι το 2019, θα είχε ολοκληρωθεί και θα είχε λειτουργήσει από το τέλος του 2020 η βασική του γραμμή και από το 2021 η γραμμή Καλαμαριάς.
Σήμερα, δηλαδή, η Θεσσαλονίκη θα είχε Μετρό.
Αφού το 45% του έργου του Μετρό ολοκληρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε 3,5 μόλις χρόνια, (2016 – 2019).
Την ώρα που από το 2019 μέχρι σήμερα η κυβέρνηση των Τεμπών δεν κατάφερε να ολοκληρώσει παρά μόνο ένα 15% του έργου.
4. Δεύτερη συνέπεια της τραγικής απόφασης του κ. Μητσοτάκη το 2019, ήταν να καταστραφούν τα αρχαία της Βενιζέλου. Αντί του μοναδικού στον κόσμο αυθεντικού πολεοδομικού συμπλέγματος της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής εποχής που θα είχαμε σήμερα αν συνέχιζε ο προηγούμενος σχεδιασμός, στη θέση του θα έχουμε μια αναπαράσταση του πραγματικού μνημείου.
5. Τρίτη συνέπεια της ολέθριας απόφασης Μητσοτάκη για το Μετρό είναι η απώλεια περισσότερων των εκατό εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία όδευσαν προς τα ταμεία των εργολάβων ως αποζημιώσεις, εξ αιτίας της καθυστέρησης του έργου που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε μετά το 2019.
6. Η κυβέρνηση πάγωσε τις δυο επεκτάσεις του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, η χάραξη των οποίων είχε συμφωνηθεί από το 2019 με την αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς και ήταν έτοιμη από τότε για δημοπράτηση.
7. Αντί των επεκτάσεων του Μετρό, που έπρεπε ήδη να κατασκευάζονται, η κυβέρνηση ξεκίνησε βιαστικά, εκτός βιώσιμου κυκλοφοριακού σχεδιασμού, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και χωρίς αξιόπιστες κυκλοφοριακές, στατικές και περιβαλλοντικές μελέτες ένα έργο αχρείαστο και πανάκριβο, τον FlyOver, που ταλαιπωρεί ήδη την πόλη και φέρνει ήδη αποζημιώσεις στους εργολάβους.
Το οποίο αντί να δίνει κίνητρο, όπως θα έκανε το Μετρό, για μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ στους δρόμους, θα βγάλει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα, επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
8. Ο πρωθυπουργός φέρνει τώρα, προεκλογικά και μετά από 6 χρόνια από τότε που ανατέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό. Η οποία έπρεπε να έχει παρουσιαστεί εδώ και χρόνια, προκειμένου να στηρίξει με τα συμπεράσματά της την απόφαση να έχουν ξεκινήσει ήδη οι επεκτάσεις του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, αντί του καταστροφικού FlyOver, η ανάγκη για το οποίο δεν στηρίχθηκε σε καμία τεχνική μελέτη.
9. Η κυκλική γραμμή της επέκτασης του Μετρό δυτικά, που είχε σχεδιαστεί και συμφωνηθεί το 2019, άλλαξε τώρα και έγινε δυο ανεξάρτητες γραμμές. Χάθηκε, έτσι, το πλεονέκτημα της σύνδεσης μεταξύ τους των δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης.
10. Η κυβέρνηση των Τεμπών, μετά τον σιδηρόδρομο, καταδίκασε προς όφελος εργολαβικών συμφερόντων και των συμφερόντων του λόμπι της βενζίνης τόσο την πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και την Περιφέρεια κ. Μακεδονίας.
Αφήνοντάς τες χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες τώρα υπόσχεται και πάλι προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.
Όσες επικοινωνιακές φιέστες κι αν στήσουν, όσες προεκλογικές υποσχέσεις και αν δώσουν και όσες επικοινωνιακές ανοησίες για… μουσαμάδες κι αν επινοήσουν, η αλήθεια είναι ότι έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στην καθημερινή τριτοκοσμική πραγματικότητα της πόλης και της περιφέρειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου