Μαραθώνια προκλητική εμφάνιση του πρώην υπουργού Υποδομών στη Βουλή με ένταση, αντεγκλήσεις και πλήρη αποποίηση ευθυνών.
Η κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί, καθώς ο πρώην υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε με περίσσιο θράσος ενώπιον της Εξεταστικής για το έγκλημα στα Τέμπη κουνώντας το δάχτυλο προς όλους και πετώντας τις ευθύνες δεξιά κι αριστερά.
Η κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί, καθώς ο πρώην υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε με περίσσιο θράσος ενώπιον της Εξεταστικής για το έγκλημα στα Τέμπη κουνώντας το δάχτυλο προς όλους και πετώντας τις ευθύνες δεξιά κι αριστερά.
Εκτός από την αγαπημένη για την κυβέρνηση γραμμή του ανθρώπινου λάθους ο Κώστας Καραμανλής δεν δίστασε να «καταλογίσει» στον εαυτό του ότι δεν κατάφερε να αλλάξει το δημόσιο.
Μίλησε για νοοτροπίες δεκαετιών στην Ελλάδα για να πει προκλητικά «δεν καταφέραμε να ξεριζώσουμε το “έλα μωρέ”», ενώ σε άλλο σημείο ισχυρίστηκε πως «το λάθος μου και το λάθος μας είναι ότι αυτές οι παγιωμένες παθογένειες ενός Δημοσίου που νοσεί, πόσο μάλλον στον ΟΣΕ δεν καταφέραμε να τις αναστρέψουμε».
Πάντως, ο Κώστας Καραμανλής δεν έδωσε καμία απάντηση για τις αποκαλύψεις που κάνουν λόγο για 210 προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ στον ΟΣΕ
Νωρίτερα, άλλωστε, είχε σπεύσει να τα φορτώσει όλα στο ανθρώπινο λάθος υποστηρίζοντας «άμα είχε τηρηθεί ο γενικός κανονισμός ασφάλειας των σιδηροδρόμων», ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για κακή και πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα λεγόμενα του πρώην υπουργού περί «ανθρώπινου λάθους» έρχονται σε αντίθεση με τις καταθέσεις των ειδικών, σύμφωνα με τις οποίες εάν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση των τρένων.
«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε κατά την αρχική του εισήγηση.
Ο Κώστας Καραμανλής, σε μια μαραθώνια κατάθεση, είχε αρκετές φορές αντιπαράθεση με μέλη της εξεταστικής που προέρχονταν από την αντιπολίτευση, ενώ, όπως, καταγγέλλει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτη Πέρκα, τα «γαλάζια» μέλη της Επιτροπής προέβαλαν σοβαρά εμπόδια στη διαδικασία.
«Η συγκάλυψη είναι φανερή σε όλο τον κόσμο που παρακολουθεί. Αυτό που έγινε ήταν απαράδεκτο. Ένας υπουργός να ψεύδεται, να λέει μισές αλήθειες και κυρίως το προεδρείο αλλά και οι συνάδελφοι της ΝΔ να μη μας αφήνουν στην πραγματικότητα να θέσουμε καν τις ερωτήσεις. Το κλίμα είναι απαράδεκτο. Πιστεύω ότι πραγματικά η συγκάλυψη είναι φανερή σε όλο τον κόσμο που παρακολουθεί. Ελπίζω στις δικαστικές αρχές, να αναλάβουν και να αξιοποιήσουν τουλάχιστον τα στοιχεία που έχουμε δώσει και θα συνεχίσουμε να δίνουμε στο δημόσιο λόγο και στην δικαιοσύνη» είπε χαρακτηριστικά.
Σύγκρουση Καραμανλή - Κόκκαλη
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής διέκοπτε διαρκώς τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλη Κόκκαλη και τον κατηγορούσε πως «παίζει θέατρο» και προσπαθεί να «δημιουργήσει εντυπώσεις».
Ο Κ. Καραμανλής είναι «ψεύτης, προκλητικός, και αμετανόητος» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλης, με αφορμή την κατάθεση του πρώην υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Σύμφωνα με τον Β. Κόκκαλη, ο πρώην υπουργός «ενώ γνώριζε τα πάντα, εντούτοις δεν θέσπισε εθνικούς κανόνες ασφαλείας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Ενώ γνώριζε ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είχε καταστραφεί, δεν έκανε τίποτα για να την φτιάξει. Έφτασε στο σημείο να αμφισβητήσει και την επιτροπή Γεραπετρίτη» ανέφερε, σημειώνοντας ότι «προκύπτουν» ευθύνες για «το γεγονός ότι είχε υποχρέωση από τον νόμο να θεσπίσει εθνικούς κανόνες ασφαλείας».
Η μη απάντηση σε Αποστολάκη
«Οι προσλήψεις του ΟΣΕ γίναν από τον ΟΣΕ. Δεν μπορώ να διαψεύσω φήμες. όταν μου φέρετε τα στοιχεία, τότε βεβαίως θα κάνω κάποιο σχόλιο. Εννοείται ότι αυτό δεν είναι αληθές. Για λόγους αρχής, θέλω να μάθω πόσοι ήταν και από ποιους νομούς προσελήφθησαν. Συζητάμε ζητήματα που δεν έχουν σχέση», απάντησε ο πρώην υπουργός σε ερώτημα της Μιλένας Αποστολάκη (ΠΑΣΟΚ), αναφορικά με την καταγωγή των υπαλλήλων που προσελήφθησαν στον ΟΣΕ και τις κατηγορίες πως πρόκειται για ρουσφέτια από την εκλογική περιφέρεια του πρώην υπουργού. «Ο νομικός σύμβουλος του υφυπουργού είναι ταυτόχρονα και νομικός σύμβουλος της Hellenic Train», γνωστοποίησε ενώπιον της Επιτροπής η Μιλένα Αποστολάκη. Ο πρώην υπουργός πιέστηκε σφόδρα από την βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ, την οποία διέκοπτε συνεχώς, διόρθωνε και απαξίωνε τα ερωτήματά της.
«Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου.
»Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όλο αυτό το καιρό έχω συζητήσει και εγώ με εκατοντάδες συμπολίτες μου και κάποιοι με ρωτούνε “καλά αν για όλα φταίνε οι άνθρωποι τότε γιατί να φέρνουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στο σιδηρόδρομο;” Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε αυτή τη τεχνολογία τόσο αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφαλείας για αυτό άλλωστε και έδωσα την παράταση για ολοκληρωθεί τελικά η περιβόητη σύμβαση 717, γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες», ισχυρίστηκε ο πρώην υπουργός.
«Η 717 αφορά μόνο τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Έχουμε και το GSMR στους σταθμούς και τα τρένα που είναι μια ψηφιακή διαδικασία επικοινωνίας ανώτερη από αυτή που έχουμε σήμερα. Έχουμε το λεγόμενο ETCS, το οποίο είναι ένα σύστημα που μειώνει την ταχύτητα των τρένων - έχουμε και στα τρένα ETCS και στις ράγες. Όλα αυτά κάνουν ένα σύστημα που οι Ευρωπαίοι έχουν ονομάσει ERTMS, δηλαδή ένα ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Όλα αυτά μαζί μεγιστοποιούν την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Όλα μαζί, όχι ένα μεμονωμένα», σημείωσε ο Κ. Καραμανλής προσπαθώντας να υπονοήσει πως τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης δεν ήταν αρκετά για να αποτρέψουν την πολύνεκρη σύγκρουση.
Πηγή: efsyn.gr
Μίλησε για νοοτροπίες δεκαετιών στην Ελλάδα για να πει προκλητικά «δεν καταφέραμε να ξεριζώσουμε το “έλα μωρέ”», ενώ σε άλλο σημείο ισχυρίστηκε πως «το λάθος μου και το λάθος μας είναι ότι αυτές οι παγιωμένες παθογένειες ενός Δημοσίου που νοσεί, πόσο μάλλον στον ΟΣΕ δεν καταφέραμε να τις αναστρέψουμε».
Πάντως, ο Κώστας Καραμανλής δεν έδωσε καμία απάντηση για τις αποκαλύψεις που κάνουν λόγο για 210 προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ στον ΟΣΕ
Νωρίτερα, άλλωστε, είχε σπεύσει να τα φορτώσει όλα στο ανθρώπινο λάθος υποστηρίζοντας «άμα είχε τηρηθεί ο γενικός κανονισμός ασφάλειας των σιδηροδρόμων», ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κάνοντας λόγο για κακή και πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα λεγόμενα του πρώην υπουργού περί «ανθρώπινου λάθους» έρχονται σε αντίθεση με τις καταθέσεις των ειδικών, σύμφωνα με τις οποίες εάν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση των τρένων.
«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε κατά την αρχική του εισήγηση.
Ο Κώστας Καραμανλής, σε μια μαραθώνια κατάθεση, είχε αρκετές φορές αντιπαράθεση με μέλη της εξεταστικής που προέρχονταν από την αντιπολίτευση, ενώ, όπως, καταγγέλλει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτη Πέρκα, τα «γαλάζια» μέλη της Επιτροπής προέβαλαν σοβαρά εμπόδια στη διαδικασία.
«Η συγκάλυψη είναι φανερή σε όλο τον κόσμο που παρακολουθεί. Αυτό που έγινε ήταν απαράδεκτο. Ένας υπουργός να ψεύδεται, να λέει μισές αλήθειες και κυρίως το προεδρείο αλλά και οι συνάδελφοι της ΝΔ να μη μας αφήνουν στην πραγματικότητα να θέσουμε καν τις ερωτήσεις. Το κλίμα είναι απαράδεκτο. Πιστεύω ότι πραγματικά η συγκάλυψη είναι φανερή σε όλο τον κόσμο που παρακολουθεί. Ελπίζω στις δικαστικές αρχές, να αναλάβουν και να αξιοποιήσουν τουλάχιστον τα στοιχεία που έχουμε δώσει και θα συνεχίσουμε να δίνουμε στο δημόσιο λόγο και στην δικαιοσύνη» είπε χαρακτηριστικά.
Σύγκρουση Καραμανλή - Κόκκαλη
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής διέκοπτε διαρκώς τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλη Κόκκαλη και τον κατηγορούσε πως «παίζει θέατρο» και προσπαθεί να «δημιουργήσει εντυπώσεις».
Ο Κ. Καραμανλής είναι «ψεύτης, προκλητικός, και αμετανόητος» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλης, με αφορμή την κατάθεση του πρώην υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Σύμφωνα με τον Β. Κόκκαλη, ο πρώην υπουργός «ενώ γνώριζε τα πάντα, εντούτοις δεν θέσπισε εθνικούς κανόνες ασφαλείας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Ενώ γνώριζε ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είχε καταστραφεί, δεν έκανε τίποτα για να την φτιάξει. Έφτασε στο σημείο να αμφισβητήσει και την επιτροπή Γεραπετρίτη» ανέφερε, σημειώνοντας ότι «προκύπτουν» ευθύνες για «το γεγονός ότι είχε υποχρέωση από τον νόμο να θεσπίσει εθνικούς κανόνες ασφαλείας».
Η μη απάντηση σε Αποστολάκη
«Οι προσλήψεις του ΟΣΕ γίναν από τον ΟΣΕ. Δεν μπορώ να διαψεύσω φήμες. όταν μου φέρετε τα στοιχεία, τότε βεβαίως θα κάνω κάποιο σχόλιο. Εννοείται ότι αυτό δεν είναι αληθές. Για λόγους αρχής, θέλω να μάθω πόσοι ήταν και από ποιους νομούς προσελήφθησαν. Συζητάμε ζητήματα που δεν έχουν σχέση», απάντησε ο πρώην υπουργός σε ερώτημα της Μιλένας Αποστολάκη (ΠΑΣΟΚ), αναφορικά με την καταγωγή των υπαλλήλων που προσελήφθησαν στον ΟΣΕ και τις κατηγορίες πως πρόκειται για ρουσφέτια από την εκλογική περιφέρεια του πρώην υπουργού. «Ο νομικός σύμβουλος του υφυπουργού είναι ταυτόχρονα και νομικός σύμβουλος της Hellenic Train», γνωστοποίησε ενώπιον της Επιτροπής η Μιλένα Αποστολάκη. Ο πρώην υπουργός πιέστηκε σφόδρα από την βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ, την οποία διέκοπτε συνεχώς, διόρθωνε και απαξίωνε τα ερωτήματά της.
«Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου.
»Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όλο αυτό το καιρό έχω συζητήσει και εγώ με εκατοντάδες συμπολίτες μου και κάποιοι με ρωτούνε “καλά αν για όλα φταίνε οι άνθρωποι τότε γιατί να φέρνουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στο σιδηρόδρομο;” Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε αυτή τη τεχνολογία τόσο αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφαλείας για αυτό άλλωστε και έδωσα την παράταση για ολοκληρωθεί τελικά η περιβόητη σύμβαση 717, γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες», ισχυρίστηκε ο πρώην υπουργός.
«Η 717 αφορά μόνο τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Έχουμε και το GSMR στους σταθμούς και τα τρένα που είναι μια ψηφιακή διαδικασία επικοινωνίας ανώτερη από αυτή που έχουμε σήμερα. Έχουμε το λεγόμενο ETCS, το οποίο είναι ένα σύστημα που μειώνει την ταχύτητα των τρένων - έχουμε και στα τρένα ETCS και στις ράγες. Όλα αυτά κάνουν ένα σύστημα που οι Ευρωπαίοι έχουν ονομάσει ERTMS, δηλαδή ένα ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Όλα αυτά μαζί μεγιστοποιούν την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Όλα μαζί, όχι ένα μεμονωμένα», σημείωσε ο Κ. Καραμανλής προσπαθώντας να υπονοήσει πως τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης δεν ήταν αρκετά για να αποτρέψουν την πολύνεκρη σύγκρουση.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου