Πριν από μερικές μέρες διαβάσαμε στον Τύπο τα απογοητευτικά αποτελέσματα για τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό PISA που διοργανώνει ο ΟΟΣΑ. Χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου και στις φυσικές επιστήμες, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 44η θέση. Χαμηλότερες σε σχέση με το 2018.
Η πλειονότητα των τίτλων στον Τύπο, εμμέσως πλην σαφώς, ρίχνει την… ευθύνη στους μαθητές που «πάτωσαν» ενώ οι μαθητές της Σιγκαπούρης διαπρέπουν και στην Ευρώπη η μαθητιώσα νεολαία από Εσθονία, Ελβετία και Ολλανδία έχει τις υψηλότερες επιδόσεις. Τέλειο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά «πάτωσαν» τα καμάρια μας.
Αναρωτιέμαι πόσοι στην κυβέρνηση, στην αντιπολίτευση, στα υπουργεία, στην ακαδημαϊκή κοινότητα διάβασαν προσεκτικά την έκθεση του ΟΟΣΑ, ενόψει και της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό, μήπως και τελικά κάποια στιγμή συμφωνήσουν για μια εθνική στρατηγική για την Παιδεία. Οχι ότι ο ΟΟΣΑ λέει κάτι που δεν ξέρουμε αλλά τέλος πάντων κοτζάμ Οργανισμός είναι, και κύρος έχει, και εργαλειοθήκες έχει…
Η πτώση στις επιδόσεις σε όλες τις χώρες στην κατανόηση κειμένου και στα μαθηματικά το 2022 σε σχέση με το 2018 αποδίδεται κατά έναν μεγάλο βαθμό στην πανδημία. Ποιος το περίμενε ότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας και λοκντάουν θα επηρεάζονταν παιδιά και έφηβοι! Είναι γεγονός ότι κανένας αρμόδιος δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι μετά την πανδημία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές στην εκπαίδευση, π.χ. με ομαδικές εργασίες…
Ποιος το περίμενε ότι οι ελλείψεις δασκάλων και υποδομών έπαιξαν ρόλο στις χώρες όπου καταγράφονται χαμηλότερες επιδόσεις! Ευτυχώς που έχουμε τον ΟΟΣΑ να μας ενημερώσει ότι αν το σχολικό κτίριο είναι ρημάδι και υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις των μαθητών.
Ποιος το περίμενε ότι οι κοινωνικές ανισότητες αποτυπώνονται και στις επιδόσεις των μαθητών, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου χωρίς φροντιστήριο…! Κανείς!
Τι πιο λογικό στην Α’ Γυμνασίου να διδάσκονται τα παιδιά μας 2 ώρες την εβδομάδα Λογοτεχνία, 2 Θρησκευτικά, 1 Βιολογία και καμία Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή!
Αρτεμις Σπηλιώτη
Πηγή: efsyn.gr
Αναρωτιέμαι πόσοι στην κυβέρνηση, στην αντιπολίτευση, στα υπουργεία, στην ακαδημαϊκή κοινότητα διάβασαν προσεκτικά την έκθεση του ΟΟΣΑ, ενόψει και της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό, μήπως και τελικά κάποια στιγμή συμφωνήσουν για μια εθνική στρατηγική για την Παιδεία. Οχι ότι ο ΟΟΣΑ λέει κάτι που δεν ξέρουμε αλλά τέλος πάντων κοτζάμ Οργανισμός είναι, και κύρος έχει, και εργαλειοθήκες έχει…
Η πτώση στις επιδόσεις σε όλες τις χώρες στην κατανόηση κειμένου και στα μαθηματικά το 2022 σε σχέση με το 2018 αποδίδεται κατά έναν μεγάλο βαθμό στην πανδημία. Ποιος το περίμενε ότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας και λοκντάουν θα επηρεάζονταν παιδιά και έφηβοι! Είναι γεγονός ότι κανένας αρμόδιος δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι μετά την πανδημία έπρεπε να γίνουν προσαρμογές στην εκπαίδευση, π.χ. με ομαδικές εργασίες…
Ποιος το περίμενε ότι οι ελλείψεις δασκάλων και υποδομών έπαιξαν ρόλο στις χώρες όπου καταγράφονται χαμηλότερες επιδόσεις! Ευτυχώς που έχουμε τον ΟΟΣΑ να μας ενημερώσει ότι αν το σχολικό κτίριο είναι ρημάδι και υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επιδόσεις των μαθητών.
Ποιος το περίμενε ότι οι κοινωνικές ανισότητες αποτυπώνονται και στις επιδόσεις των μαθητών, ιδιαίτερα στην Ελλάδα όπου χωρίς φροντιστήριο…! Κανείς!
Τι πιο λογικό στην Α’ Γυμνασίου να διδάσκονται τα παιδιά μας 2 ώρες την εβδομάδα Λογοτεχνία, 2 Θρησκευτικά, 1 Βιολογία και καμία Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή!
Αρτεμις Σπηλιώτη
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου