«Το κράτος θα πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στο κράτος». Αυτός είναι ο στόχος της καινοτόμου δράσης που θα «τρέξει» πιλοτικά ο e-ΕΦΚΑ.
Σε πρώτη φάση θα αφορά ασφαλισμένους του Δημοσίου: Εξι μήνες πριν συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, θα ενημερώνονται τηλεφωνικά από τον φορέα ότι μπορούν να καταθέσουν αίτηση συνταξιοδότησής και για τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν.
Πρόκειται για μία νέα πρωτοβουλία με προληπτικό χαρακτήρα η οποία προγραμματίζεται να τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του 2024. Αρχικά θα απευθύνεται σε όσους βρίσκονται κοντά στα όρια συνταξιοδότησης (ηλικία και συντάξιμα χρόνια). Τη διαδικασία ενημέρωσης θα αναλάβει ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Σε πρώτη φάση θα αφορά ασφαλισμένους του Δημοσίου: Εξι μήνες πριν συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, θα ενημερώνονται τηλεφωνικά από τον φορέα ότι μπορούν να καταθέσουν αίτηση συνταξιοδότησής και για τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν.
Πρόκειται για μία νέα πρωτοβουλία με προληπτικό χαρακτήρα η οποία προγραμματίζεται να τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του 2024. Αρχικά θα απευθύνεται σε όσους βρίσκονται κοντά στα όρια συνταξιοδότησης (ηλικία και συντάξιμα χρόνια). Τη διαδικασία ενημέρωσης θα αναλάβει ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Ταχύτερη απονομή
Με τη νέα υπηρεσία επιδιώκεται να κινητοποιηθούν έξι μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο συνταξιοδότησης οι πρώτοι 1.000 ασφαλισμένοι του Δημοσίου, που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση. Ετσι θα αξιοποιήσουν αυτούς τους μήνες για να συγκεντρώσουν έγκαιρα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και θα περιοριστούν καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων λόγω ελλείψεων στον συνταξιοδοτικό φάκελο.
Με τον τρόπο αυτό θα επιταχυνθεί η έκδοση συντάξεων και θα αναβαθμιστεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πολιτών, με την αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη του φορέα, μετά την πιλοτική εφαρμογή θα εξεταστεί πιθανή επέκταση της δράσης και σε άλλες κατηγορίες ασφαλισμένων, ακόμα και σε υποψήφιους συνταξιούχους με διαδοχική ασφάλιση, καθώς θεωρούν ότι θα ωφεληθούν από αυτή την προληπτική διαδικασία.
Επισημαίνεται ότι η έκδοση των συντάξεων του Δημοσίου έχει επιταχυνθεί σημαντικά και τα αποτελέσματα που καταγράφονται κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικά, χάρη και στο ηλεκτρονικό Δελτίο Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης (e-ΔΑΥΚ), το οποίο εισάγει μεγαλύτερη ακρίβεια στην πληροφόρηση αναφορικά με τον χρόνο ασφάλισης και ενισχύει την αυτοματοποίησης στη διαδικασία απονομής..
Παράλληλα, ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την προσπάθεια που καταβάλλει για την εξάλειψη όλων των συνταξιοδοτικών εκκρεμοτήτων και την ολοκλήρωση του πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού του. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιεί δύο μεγάλα πρότζεκτ.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, η πρώτη ψηφιακή υποδομή-πυλώνας, το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα αποτελέσει το κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης.
Συγκεκριμένα, θα ενοποιηθούν οι 88 διαφορετικές βάσεις δεδομένων του e-ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
Έτσι, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ελέγχει σε τι στάδιο βρίσκεται η σύνταξή του και οι υπάλληλοι, από την πλευρά τους, θα μπορούν να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους καθώς θα έχουν όλοι πρόσβαση στο ίδιο σύστημα και στα ίδια δεδομένα.
Επίσης, σημαντικό ρόλο στην όλη προσπάθεια θα διαδραματίσει η αναβάθμιση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ». Το έργο αυτό προβλέπει την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002. Με την ολοκλήρωσή του, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα τα ένσημά του και τον χρόνο ασφάλισης.
Αλέξανδρος Βαρβέρης: Δείγμα εφαρμοσμένης κοινωνικής πολιτικής
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης, δηλώνει ότι η καινοτόμα υπηρεσία ειδοποίησης ασφαλισμένων από τον e-ΕΦΚΑ έξι μήνες πριν από τη σύνταξη αποτελεί ένα ακόμα δείγμα γραφής εφαρμοσμένης κοινωνικής πολιτικής.
«Με νέες υπηρεσίες, ανάπτυξη πολυκαναλικών λύσεων και εργαλεία που ανταποκρίνονται στις τρέχουσες ανάγκες των ασφαλισμένων μας, αναβαθμίζουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβέρης και σημειώνει ότι την ψηφιακή επανάσταση, η οποία συντελείται τα τελευταία χρόνια στον φορέα, ακολουθεί η επανάσταση της - επί της ουσίας - ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, αφού, για πρώτη φορά, ο e-ΕΦΚΑ επικοινωνεί με τον υποψήφιο συνταξιούχο και τον ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει με στόχο την τάχιστη απονομή της σύνταξής του.
Πηγή: sofokleousin.gr
Με τη νέα υπηρεσία επιδιώκεται να κινητοποιηθούν έξι μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο συνταξιοδότησης οι πρώτοι 1.000 ασφαλισμένοι του Δημοσίου, που πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση. Ετσι θα αξιοποιήσουν αυτούς τους μήνες για να συγκεντρώσουν έγκαιρα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και θα περιοριστούν καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων λόγω ελλείψεων στον συνταξιοδοτικό φάκελο.
Με τον τρόπο αυτό θα επιταχυνθεί η έκδοση συντάξεων και θα αναβαθμιστεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πολιτών, με την αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη του φορέα, μετά την πιλοτική εφαρμογή θα εξεταστεί πιθανή επέκταση της δράσης και σε άλλες κατηγορίες ασφαλισμένων, ακόμα και σε υποψήφιους συνταξιούχους με διαδοχική ασφάλιση, καθώς θεωρούν ότι θα ωφεληθούν από αυτή την προληπτική διαδικασία.
Επισημαίνεται ότι η έκδοση των συντάξεων του Δημοσίου έχει επιταχυνθεί σημαντικά και τα αποτελέσματα που καταγράφονται κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικά, χάρη και στο ηλεκτρονικό Δελτίο Ατομικής και Υπηρεσιακής Κατάστασης (e-ΔΑΥΚ), το οποίο εισάγει μεγαλύτερη ακρίβεια στην πληροφόρηση αναφορικά με τον χρόνο ασφάλισης και ενισχύει την αυτοματοποίησης στη διαδικασία απονομής..
Παράλληλα, ο e-ΕΦΚΑ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την προσπάθεια που καταβάλλει για την εξάλειψη όλων των συνταξιοδοτικών εκκρεμοτήτων και την ολοκλήρωση του πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού του. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιεί δύο μεγάλα πρότζεκτ.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, η πρώτη ψηφιακή υποδομή-πυλώνας, το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα αποτελέσει το κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης.
Συγκεκριμένα, θα ενοποιηθούν οι 88 διαφορετικές βάσεις δεδομένων του e-ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
Έτσι, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να ελέγχει σε τι στάδιο βρίσκεται η σύνταξή του και οι υπάλληλοι, από την πλευρά τους, θα μπορούν να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους καθώς θα έχουν όλοι πρόσβαση στο ίδιο σύστημα και στα ίδια δεδομένα.
Επίσης, σημαντικό ρόλο στην όλη προσπάθεια θα διαδραματίσει η αναβάθμιση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ». Το έργο αυτό προβλέπει την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002. Με την ολοκλήρωσή του, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα τα ένσημά του και τον χρόνο ασφάλισης.
Αλέξανδρος Βαρβέρης: Δείγμα εφαρμοσμένης κοινωνικής πολιτικής
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης, δηλώνει ότι η καινοτόμα υπηρεσία ειδοποίησης ασφαλισμένων από τον e-ΕΦΚΑ έξι μήνες πριν από τη σύνταξη αποτελεί ένα ακόμα δείγμα γραφής εφαρμοσμένης κοινωνικής πολιτικής.
«Με νέες υπηρεσίες, ανάπτυξη πολυκαναλικών λύσεων και εργαλεία που ανταποκρίνονται στις τρέχουσες ανάγκες των ασφαλισμένων μας, αναβαθμίζουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβέρης και σημειώνει ότι την ψηφιακή επανάσταση, η οποία συντελείται τα τελευταία χρόνια στον φορέα, ακολουθεί η επανάσταση της - επί της ουσίας - ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, αφού, για πρώτη φορά, ο e-ΕΦΚΑ επικοινωνεί με τον υποψήφιο συνταξιούχο και τον ενημερώνει έγκυρα και έγκαιρα για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει με στόχο την τάχιστη απονομή της σύνταξής του.
Πηγή: sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου