Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Σοβαρά τώρα κύριε Μεγάλου;

Η Διοίκηση της Τράπεζας, προχωρά για άλλη μια χρονιά και χωρίς ενσυναίσθηση των σχεδιασμών της, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για την εξυπηρέτηση της πελατείας, στην υλοποίηση του Βusiness Plan 2022-2025.
Η λογική συρρίκνωσης, που συνεχίζει να αποτελεί κεντρική επιλογή της Τράπεζας Πειραιώς, οδήγησε μέχρι σήμερα σε δραστικές μειώσεις καταστημάτων δικτύου και σε μειώσεις προσωπικού μέσα από αλλεπάλληλες εθελούσιες εξόδους.
Αποτέλεσμα;
Από τη μια, σοβαρά προβλήματα πρόσβασης και ομαλής εξυπηρέτησης σημαντικών κομματιών της πελατείας και των τοπικών κοινωνιών.
Από την άλλη, εντατικοποίηση της εργασίας, μετά τη συστηματική συρρίκνωση και απογύμνωση του δικτύου από έμπειρο και καταξιωμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Η ίδια λογική συρρίκνωσης επανήλθε, ενδεδυμένη αυτή τη φορά, με το «λούστρο» του ψηφιακού μετασχηματισμού και της αυτοματοποίησης με πρώτο σταθμό τη μείωση κατά 780 εργαζόμενων φέτος και επιπλέον 1000 το 2024.
Με την καλλιέργεια κλίματος εργασιακής ανασφάλειας, απαξίωσης ή και ανοιχτού εκφοβισμού, οι συνάδελφοι αυτοί εξωθούνται στην έξοδο, καθώς ισοπεδωτικά και αυθαίρετα θεωρείται από τη Διοίκηση πως «δεν χωρούν» στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.
Κι αυτά συμβαίνουν όταν από τη μια πλευρά:
  1. Ο αριθμός του προσωπικού έχει παρουσιάσει μείωση κατά 3.000 από το 2020 ως σήμερα
  2. Ο αριθμός των καταστημάτων έχει επίσης παρουσιάσει μείωση κατά 140 καταστήματα μόνο από το 2020
  3. Οι στόχοι κερδοφορίας, με τη σημαντική συμβολή του συνόλου του προσωπικού στην Τράπεζα, έχουν φθάσει τους στόχους του 2025, δύο χρόνια νωρίτερα, ξεπερνώντας μάλιστα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Γεγονότα που δίνουν συνεχιζόμενες αναβαθμίσεις της Τράπεζας από τους οίκους αξιολόγησης που ισοδυναμούν με μικρότερα κόστη χρηματοδότησης λαμβανομένου υπόψη και των αναβαθμίσεων της ελληνικής οικονομίας συνολικότερα.
  4. Το μακροοικονομικό περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας παρουσιάζει αξιοσημείωτη πρόοδο και σταθερότητα με θετικές προοπτικές, βάσει όλων των εκθέσεων των αρμόδιων θεσμικών και μη φορέων.
  5. Οι οποίες πληθωριστικές πιέσεις και η άνοδος των επιτοκίων έχουν ασθενείς επιπτώσεις στη εμφάνιση νέων κόκκινων δανείων.
  6. Η απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2027 τουλάχιστον, θα αποδώσει θετικούς ρυθμούς πιστωτικής επέκτασης και περαιτέρω αύξησης της κερδοφορίας.
Από την άλλη πλευρά κι ενώ συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, κάτω από μια φθαρμένη ιδεολογική προκατάληψη, εκτιμά και αποφασίζει ότι η σημερινή και η μελλοντική της ανάπτυξη θα έρθει από τη μείωση του Προσωπικού με επίκληση ότι περισσεύουν ακόμα 2000 εργαζόμενοι λόγω της αυτοματοποίησης των τραπεζικών εργασιών.
Αλήθεια η σημερινή εικόνα της κερδοφορίας δεν έγινε με αυτό και με περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό; Εμποδίστηκε κάπου οικονομικά από τον ανθρώπινο παράγοντα και τους εργαζομένους της Τράπεζας ή περισσότερο βοηθήθηκε να φθάσει πιο γρήγορα στους στόχους της;
Δε χρειαζόμαστε εντέλει να αξιοποιήσουμε και να επενδύσουμε περαιτέρω στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η Τράπεζα, τα οποία δεν είναι άλλα από το ανθρώπινο δυναμικό της και τα καταστήματα της, ώστε να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει περαιτέρω η Τράπεζα το σημερινό μερίδιο αγοράς της που την κατατάσσει πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα σε όλα τα μεγέθη; Άραγε πως θα διατηρηθεί η πρωτοπορία αυτή όταν θα υπάρχει λιγότερο προσωπικό εξυπηρέτησης;
Παρόλα αυτά, δε «δίνει δεκάρα» ή δεν ενδιαφέρεται τα μάλλα, ευγενικότερα, για το όποιο κόστος ανακαίνισης του νέου τύπου καταστημάτων που το ύψος για το καθένα φθάνει μάλιστα στο ποσό απόκτησης ενός ακριβού ακινήτου στα βόρεια προάστια Αν πολλαπλασιάσουμε τον αριθμό των καταστημάτων με το κόστος ανακαίνισης καθενός, φθάνουμε κοντά στα 100εκ ευρώ !
Σοβαρά τώρα;
Οι μισθοί και τα δικαιώματα των εργαζόμενων ΠΟΤΕ δεν ήταν και δεν είναι το καθοριστικό στοιχείο διαμόρφωσης κερδοφορίας και βιώσιμης ανάπτυξης της Τράπεζας.
Μετά μιλάτε ως Διοίκηση και ως επιχείρημα ενάντια στη διατήρηση του αριθμού των εργαζομένων, προκειμένου να επέλθει εξοικονόμηση και αυξημένα κόστη άντλησης κεφαλαίων MREL;
Κάτι δεν πάει καλά εδώ … όταν μάλιστα οι εξηγήσεις δεν πείθουν κανέναν, γιατί απλά έτσι αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας. Γιατί έτσι μπορεί!
Ένα Δ.Σ. στο οποίο ένα μεγάλο ποσοστό των μελών του, βρίσκονται τον περισσότερο καιρό μακριά από τις καθημερινές ανάγκες των εργαζόμενων και την εικόνα εξυπηρέτησης των καταστημάτων καΘΏς ταξιδεύει αλέ ρετουρ κάθε μήνα για να συμμετάσχει μόνο στις συνεδριάσεις του ΔΣ, μεταξύ Βελγίου, Λονδίνου, Παρισίων και Ρώμης με έξοδα της Τράπεζας καθότι είναι αλλοδαπής προέλευσης .
Ένα ΔΣ που αύξησε κατά 53% τις αποδοχές του μεταξύ 2020 και 2022! Κι ιδιαίτερα ο Διευθύνων Σύμβουλος τις αύξησε κατά 37% ή από €323.000 το 2020 σε €442.000 το 2023 τα περισσότερα από όλες τις άλλες συστημικές τράπεζες!
Γιατί ποτέ δε μας δόθηκε μια απάντηση για το κόστος του ψηφιακού μετασχηματισμού;
Γιατί είναι τόσο κρυφό και μυστικό το σχέδιο αυτό στις παραπάνω διαστάσεις; Δεν έχουμε διαφάνεια στις αποφάσεις σύμφωνα με τον κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης; Οι εργαζόμενοι που όπως επικαλείστε θα έχουν επιδράσεις, δεν πρέπει να γνωρίζουν και να γίνουν κοινωνοί των εξελίξεων;
Τέλος γιατί κάθε χρόνο καταχωρείται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις κονδύλι ύψους πάνω από 100εκ ευρώ με τον τίτλο “Λοιπά έξοδα διοίκησης” χωρίς να αναλύεται σε τι αφορά όπως κάνουν οι άλλες συστημικές τράπεζες; Η απάντηση ήταν: “Είναι όλα εντάξει, μην ανησυχείτε…”.
Κι όμως κυρίες και κύριοι της Διοίκησης ανησυχούμε διότι παρουσιάζεται μια διφορούμενη εικόνα ως προς τη διαχείριση των εξόδων και εκλείπει η πλήρης εφαρμογή των κανόνων της βιώσιμης ανάπτυξης ESG που περήφανα διακηρύττει η Τράπεζα ότι εφαρμόζει.
Κι όχι δεν είναι εντάξει γιατί λείπει η διαφάνεια και η λογοδοσία που πεισματικά αρνείται να αποδώσει η τράπεζα.
Εντάξει είναι όταν το προσωπικό αξιοποιείται στη νέα εποχή της τραπεζικής με κατάλληλα προγράμματα επανεκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και δεν ωθείται στην ανεργία και μάλιστα στην πιο παραγωγική ηλικία , όταν ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 44 έτη.
Εντάξει είναι όταν τα περιφερειακά καταστήματα παραμένουν στις υπηρεσίες της περιφερειακής ανάπτυξης της οικονομίας και των πολιτών.
Εντάξει είναι όταν οι πελάτες έχουν πρόσωπο με πρόσωπο ποιοτική εξυπηρέτηση με ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες τους.
Εντάξει είναι όταν η ανάπτυξη μοιράζεται σε όλες κι όλους και η ευημερία της τράπεζας και των εργαζόμενων είναι αλληλένδετες έννοιες.
Εντάξει είναι τέλος όταν οι δανειολήπτες δεν γίνονται υπερχρεωμένοι από τα υψηλά επιτόκια στα δάνεια τους, από τις προμήθειες στις καθημερινές συναλλαγές τους παρά μόνο εισπράττουν τα χαμηλότερα επιτόκια για τις καταθέσεις τους.
Καταλάβατε τώρα κε Μεγάλου ή να πούμε κι άλλα ;

Πηγή: mikrometoxos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: