Η εκλογική διαδικασία της 8ης Οκτωβρίου μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την έναρξη συγκεκριμένων στοχευμένων παρεμβάσεων σχεδιασμού στρατηγικής και προγραμματισμού ώστε να αναδειχθούν οι δυνατότητες της πραγματικής Οικονομίας του Δήμου μας, εντεταγμένες στις συνολικές αναπτυξιακές δυνατότητες της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.
Η ανάπτυξη της πραγματικής Οικονομίας και ο εξωστρεφής προσανατολισμός της είναι έννοιες που βρίσκονται στα προγράμματα πολλών υποψηφίων Τοπικών Αρχόντων. Εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι κεντρικό ζητούμενο στο Δήμο μας, αλλά και σε άλλους Δήμους της χώρας.
Είναι κεντρικό ζητούμενο για μια νέα πραγματική οικονομία στη γεωγραφία της διοικητικής μεταρρύθμισης όπως αυτή αποτυπώθηκε πριν από δεκατρία χρόνια με τον «Καλλικράτη».
Σε κάθε περίπτωση ο Δήμος Πέλλας ούτε είναι ούτε μπορεί να θεωρηθεί άθροισμα πέντε Δημοτικών Ενοτήτων (πρώην Δήμων).
Είναι κεντρικό ζητούμενο στη γεωγραφία που επιτρέπει συνολικό, ενοποιημένο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό και προγραμματισμό για την απαιτούμενη εδώ και τώρα μεταρρύθμιση στην οργάνωση και τη λειτουργία της Διοίκησης της Ανάπτυξης
Αυτής της Διοίκησης της Ανάπτυξης της πραγματικής οικονομίας, που θα αντιμετωπίσει την κρίση των οικονομιών μας και θα διαχειριστεί τις επιπτώσεις της στις τοπικές μας κοινωνίες.
Η πραγματική οικονομία ανιχνεύεται και κατανοείται στη δυναμική ομοιογενών ζωνών με διαφορετικούς αναπτυξιακούς πόρους οι οποίοι ενεργοποιούνται με διαφορετικά θεσμικά, οργανωτικά και λειτουργικά κίνητρα.
Ο Δήμος της Πέλλας χαρακτηρίζεται κυρίως από περιοχές εντατικών καλλιεργειών (ευλογημένος κάμπος των Γιαννιτσών), από περιοχές που αναπτύσσεται ο αρχαιολογικός τουρισμός (Πέλλα – Αρχαιολογικό Μουσείο) και από ζώνες ορεινών περιοχών (Παϊκο).
Καθήκον της Κεντρικής Εξουσίας και του Δήμου Πέλλας είναι να παράγει κατευθυντήριους Σχεδιασμούς στρατηγικής ανατροπών, αναθεωρήσεων και μεταρρυθμίσεων ώστε η ισχυρή οικονομία να ενισχύσει την άμυνα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.
Να ανακτήσει δηλαδή το μερίδιό του στα ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα, κερδίζοντας τις αγορές που έχασε και εξακολουθεί να χάνει, ειδικότερα μετά την κρίση της πανδημίας και την κρίση του πολέμου στην Ουκρανία.
Ο Δήμος μας πρέπει να ξεφύγει από τη λογική της κατασκευής μόνο γεφυρών, παιδικών χαρών και σιντριβανιών. Πρέπει να κάνει ένα σχεδιασμό 20ετίας με την χάραξη στρατηγικής και τον επιχειρησιακό προγραμματισμό δράσεων που υλοποιούν τις επιδιώξεις για τη δημιουργία πρωτογενούς οικονομικού πλεονάσματος από την πραγματική Οικονομία των καλλιεργειών του Δήμου Πέλλας, των εργοστασίων, των φυσικών πόρων και των επιχειρήσεων. Αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα είναι ικανό να λειτουργήσει ως ατμομηχανή για τη συνολική πραγματική οικονομία της περιοχής μας.
Πρέπει να γίνουν όλοι εκείνοι οι απαραίτητοι στρατηγικοί σχεδιασμοί για να αποτελέσει ο Δήμος Πέλλας πόλο έλξης δυναμικών παραγωγικών επενδύσεων που θα παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τους πλούσιους φυσικούς πόρους της περιοχής μας.
Θεωρώ ότι αυτή η πρόταση για το Δήμο Πέλλας πρέπει να αποτελέσει μια εισήγηση πλαίσιο και για άλλους Δήμους της χώρας, αλλά και μια κατεύθυνση προσανατολισμού για την ανάπτυξη της πατρίδας μας ώστε να αντιμετωπίσει την Κρίση των Περιφερειακών – Τοπικών Οικονομιών και να διαχειριστεί τις επιπτώσεις της, στις Τοπικές Κοινωνίες και ειδικότερα στις αγροτικές περιοχές.
Είναι κεντρικό ζητούμενο για μια νέα πραγματική οικονομία στη γεωγραφία της διοικητικής μεταρρύθμισης όπως αυτή αποτυπώθηκε πριν από δεκατρία χρόνια με τον «Καλλικράτη».
Σε κάθε περίπτωση ο Δήμος Πέλλας ούτε είναι ούτε μπορεί να θεωρηθεί άθροισμα πέντε Δημοτικών Ενοτήτων (πρώην Δήμων).
Είναι κεντρικό ζητούμενο στη γεωγραφία που επιτρέπει συνολικό, ενοποιημένο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό και προγραμματισμό για την απαιτούμενη εδώ και τώρα μεταρρύθμιση στην οργάνωση και τη λειτουργία της Διοίκησης της Ανάπτυξης
Αυτής της Διοίκησης της Ανάπτυξης της πραγματικής οικονομίας, που θα αντιμετωπίσει την κρίση των οικονομιών μας και θα διαχειριστεί τις επιπτώσεις της στις τοπικές μας κοινωνίες.
Η πραγματική οικονομία ανιχνεύεται και κατανοείται στη δυναμική ομοιογενών ζωνών με διαφορετικούς αναπτυξιακούς πόρους οι οποίοι ενεργοποιούνται με διαφορετικά θεσμικά, οργανωτικά και λειτουργικά κίνητρα.
Ο Δήμος της Πέλλας χαρακτηρίζεται κυρίως από περιοχές εντατικών καλλιεργειών (ευλογημένος κάμπος των Γιαννιτσών), από περιοχές που αναπτύσσεται ο αρχαιολογικός τουρισμός (Πέλλα – Αρχαιολογικό Μουσείο) και από ζώνες ορεινών περιοχών (Παϊκο).
Καθήκον της Κεντρικής Εξουσίας και του Δήμου Πέλλας είναι να παράγει κατευθυντήριους Σχεδιασμούς στρατηγικής ανατροπών, αναθεωρήσεων και μεταρρυθμίσεων ώστε η ισχυρή οικονομία να ενισχύσει την άμυνα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.
Να ανακτήσει δηλαδή το μερίδιό του στα ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα, κερδίζοντας τις αγορές που έχασε και εξακολουθεί να χάνει, ειδικότερα μετά την κρίση της πανδημίας και την κρίση του πολέμου στην Ουκρανία.
Ο Δήμος μας πρέπει να ξεφύγει από τη λογική της κατασκευής μόνο γεφυρών, παιδικών χαρών και σιντριβανιών. Πρέπει να κάνει ένα σχεδιασμό 20ετίας με την χάραξη στρατηγικής και τον επιχειρησιακό προγραμματισμό δράσεων που υλοποιούν τις επιδιώξεις για τη δημιουργία πρωτογενούς οικονομικού πλεονάσματος από την πραγματική Οικονομία των καλλιεργειών του Δήμου Πέλλας, των εργοστασίων, των φυσικών πόρων και των επιχειρήσεων. Αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα είναι ικανό να λειτουργήσει ως ατμομηχανή για τη συνολική πραγματική οικονομία της περιοχής μας.
Πρέπει να γίνουν όλοι εκείνοι οι απαραίτητοι στρατηγικοί σχεδιασμοί για να αποτελέσει ο Δήμος Πέλλας πόλο έλξης δυναμικών παραγωγικών επενδύσεων που θα παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τους πλούσιους φυσικούς πόρους της περιοχής μας.
Θεωρώ ότι αυτή η πρόταση για το Δήμο Πέλλας πρέπει να αποτελέσει μια εισήγηση πλαίσιο και για άλλους Δήμους της χώρας, αλλά και μια κατεύθυνση προσανατολισμού για την ανάπτυξη της πατρίδας μας ώστε να αντιμετωπίσει την Κρίση των Περιφερειακών – Τοπικών Οικονομιών και να διαχειριστεί τις επιπτώσεις της, στις Τοπικές Κοινωνίες και ειδικότερα στις αγροτικές περιοχές.
Δημήτριος Ν. Τσουφλίδης
Προϊστάμενος Πληροφορικής Π.Ε. Πέλλας
Δημοσιογράφος - Μέλος της ΕΔΗΠΗΤ
Προϊστάμενος Πληροφορικής Π.Ε. Πέλλας
Δημοσιογράφος - Μέλος της ΕΔΗΠΗΤ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου