Δωράκι Αδώνιδος στους εργοδότες και δύο αρνήσεις προς τους εργαζόμενους: αναβάλλεται για τουλάχιστον δύο χρόνια η επαναφορά των τριετιών και των συλλογικών συμβάσεων.
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων οδεύει προς την κατάργηση της προαναγγελίας της υπερωρίας, σαν «μπόνους» στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ώστε να εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας.
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων οδεύει προς την κατάργηση της προαναγγελίας της υπερωρίας, σαν «μπόνους» στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ώστε να εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας.
«Ανησυχούν ότι η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα προσθέσει επιπλέον διοικητικό και οικονομικό βάρος», είπε χθες ο κ. Γεωργιάδης ο οποίος –χωρίς να αναφέρεται ανοιχτά στην κατάργηση της προαναγγελίας– τάχθηκε υπέρ της αναζήτησης κινήτρων που «θα μετριάζουν τη γραφειοκρατία και θα διασκεδάζουν τον φόβο των ΜΜΕ».
Την κατάργηση της προαναγγελίας της νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης, που ισχύει από την 1.7.2018 και διατηρήθηκε και μετά την κατάργηση της προαναγγελίας της υπερεργασίας από τον π. υπουργό Εργασίας Κ. Χατζηδάκη το 2021, επιζητούν διακαώς οι φορείς των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ωστόσο, η κατάργησή της ενδέχεται να πολλαπλασιάσει τους εργαζομένους-λάστιχο στις μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Το κυβερνητικό επιχείρημα είναι ότι η ψηφιακή κάρτα θα αποτρέψει τις παρανομίες και επομένως η κατάργηση της προαναγγελίας της υπερωριακής απασχόλησης θα είναι έτσι ή αλλιώς σε όφελος του εργαζομένου.
Ωράρια λάστιχο
Ομως στην πραγματικότητα όλοι αντιλαμβάνονται ότι η κατάργηση της προαναγγελίας θα οδηγήσει σε επέκταση του ωραρίου εργασίας, ακόμη κι αν αυτό καταγράφεται και συνοδεύεται με τη νόμιμη υπερωριακή αμοιβή.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργοδότες υποχρεούνται να καταχωρίζουν τη νόμιμη υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων τους στο Π.Σ. «Εργάνη» πριν από την έναρξη πραγματοποίησής της. Εξαιρούνται α) οι εργοδότες που απασχολούν οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, β) οι εργοδότες τουριστικών λεωφορείων τα οποία είναι κατασκευασμένα ή διαμορφωμένα με μόνιμο τρόπο και κατάλληλα για τη μεταφορά άνω των εννέα ατόμων και γ) τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ που απασχολούν οδηγούς λεωφορείων. Αυτά υποχρεούνται να καταχωρίζουν τη νόμιμη, κατά τη νομοθεσία, υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων τους στο Π.Σ. «Εργάνη» δεκαπέντε ημέρες μετά το τέλος κάθε εβδομαδιαίας περιόδου εργασίας.
Ο κ. Γεωργιάδης προέβη στην πρόβλεψη ότι το ποσοστό ανεργίας θα μειώνεται όλο και πιο δύσκολα και γι’ αυτόν τον λόγο το επίδομα τριετίας, που είχε καταργηθεί με μνημονιακό νόμο, δεν μπορεί να επιστρέψει εντός της διετίας, αφού για την επαναφορά του η ανεργία πρέπει να είναι κάτω του 10% σε ετήσια βάση. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πιθανό να συμβεί το προσεχές διάστημα. «Με μια ρεαλιστική αποτίμηση του τρόπου που πέφτει η ανεργία, χρειαζόμαστε ένα με δύο χρόνια», είπε ο υπουργός Εργασίας.
«...Ξεχάστε το!»
Αρχικώς ουδέτερη αλλά στη συνέχεια αρνητική ήταν η απάντησή του για το ενδεχόμενο να εισηγηθεί την επαναφορά του θεσμού της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Εξίσου αρνητική απάντηση έδωσε και σε ερώτηση για το εάν θα παραταθεί το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας, ενώ άφησε ανοιχτό ένα παράθυρο για νέα ρύθμιση εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών στον ΕΦΚΑ.
Χριστίνα Κοψίνη
Πηγή: efsyn.gr
Την κατάργηση της προαναγγελίας της νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης, που ισχύει από την 1.7.2018 και διατηρήθηκε και μετά την κατάργηση της προαναγγελίας της υπερεργασίας από τον π. υπουργό Εργασίας Κ. Χατζηδάκη το 2021, επιζητούν διακαώς οι φορείς των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ωστόσο, η κατάργησή της ενδέχεται να πολλαπλασιάσει τους εργαζομένους-λάστιχο στις μικρού μεγέθους επιχειρήσεις. Το κυβερνητικό επιχείρημα είναι ότι η ψηφιακή κάρτα θα αποτρέψει τις παρανομίες και επομένως η κατάργηση της προαναγγελίας της υπερωριακής απασχόλησης θα είναι έτσι ή αλλιώς σε όφελος του εργαζομένου.
Ωράρια λάστιχο
Ομως στην πραγματικότητα όλοι αντιλαμβάνονται ότι η κατάργηση της προαναγγελίας θα οδηγήσει σε επέκταση του ωραρίου εργασίας, ακόμη κι αν αυτό καταγράφεται και συνοδεύεται με τη νόμιμη υπερωριακή αμοιβή.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργοδότες υποχρεούνται να καταχωρίζουν τη νόμιμη υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων τους στο Π.Σ. «Εργάνη» πριν από την έναρξη πραγματοποίησής της. Εξαιρούνται α) οι εργοδότες που απασχολούν οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, β) οι εργοδότες τουριστικών λεωφορείων τα οποία είναι κατασκευασμένα ή διαμορφωμένα με μόνιμο τρόπο και κατάλληλα για τη μεταφορά άνω των εννέα ατόμων και γ) τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ που απασχολούν οδηγούς λεωφορείων. Αυτά υποχρεούνται να καταχωρίζουν τη νόμιμη, κατά τη νομοθεσία, υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων τους στο Π.Σ. «Εργάνη» δεκαπέντε ημέρες μετά το τέλος κάθε εβδομαδιαίας περιόδου εργασίας.
Ο κ. Γεωργιάδης προέβη στην πρόβλεψη ότι το ποσοστό ανεργίας θα μειώνεται όλο και πιο δύσκολα και γι’ αυτόν τον λόγο το επίδομα τριετίας, που είχε καταργηθεί με μνημονιακό νόμο, δεν μπορεί να επιστρέψει εντός της διετίας, αφού για την επαναφορά του η ανεργία πρέπει να είναι κάτω του 10% σε ετήσια βάση. Κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πιθανό να συμβεί το προσεχές διάστημα. «Με μια ρεαλιστική αποτίμηση του τρόπου που πέφτει η ανεργία, χρειαζόμαστε ένα με δύο χρόνια», είπε ο υπουργός Εργασίας.
«...Ξεχάστε το!»
Αρχικώς ουδέτερη αλλά στη συνέχεια αρνητική ήταν η απάντησή του για το ενδεχόμενο να εισηγηθεί την επαναφορά του θεσμού της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Εξίσου αρνητική απάντηση έδωσε και σε ερώτηση για το εάν θα παραταθεί το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας, ενώ άφησε ανοιχτό ένα παράθυρο για νέα ρύθμιση εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών στον ΕΦΚΑ.
Χριστίνα Κοψίνη
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου