Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για το νέο σύστημα Πιερρακάκη που τους υποχρεώνει να υποβληθούν σε νέα δοκιμασία από το ΑΣΕΠ. ● Κοινή ανακοίνωση 16 συλλόγων χαρακτηρίζει «αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική» την αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση.
Στις συναντήσεις που είχε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Παιδείας με εκπροσώπους των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) τέθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, το ζήτημα της αλλαγής του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Στις συναντήσεις που είχε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Παιδείας με εκπροσώπους των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) τέθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, το ζήτημα της αλλαγής του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Η αιφνιδιαστική αλλαγή που προωθείται έχει προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις. Οχι γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές φοβούνται την αξιολόγηση, αλλά επειδή θεωρούν ότι μία δίωρη διαδικασία δεν μπορεί να κρίνει αν αξίζουν μία θέση στο δημόσιο σχολείο, το οποίο οι περισσότεροι υπηρετούν για ολόκληρες δεκαετίες ως αναπληρωτές, και γιατί ο γραπτός διαγωνισμός πάνω στο αντικείμενό τους ουσιαστικά υπονομεύει τις σπουδές και τα πτυχία τους, απαξιώνει την προϋπηρεσία τους, τα προσόντα τους και την ίδια τη ζωή και την προσωπικότητά τους εν τέλει.
«Οι εκπαιδευτικοί είμαστε –αναγκαστικά– από τους πιο προσοντούχους δημόσιους υπαλλήλους. Το σύστημα με το οποίο γίνονται οι προσλήψεις τα τελευταία τρία χρόνια περνάει πάλι μέσα από το ΑΣΕΠ, που αξιολογεί όλα τα προσόντα που προσκομίζουμε (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες, επιμορφώσεις, σεμινάρια κ.ά.) και καταρτίζει πίνακες βάσει των οποίων γίνονται οι προσλήψεις σε κάθε φάση.
Αν το σύστημα, με το οποίο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πανηγυρίζει ότι έκανε δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις, είναι αποτυχημένο, να το πουν! Διαφορετικά ποιος είναι ο λόγος που επιτάσσει την αλλαγή;» λέει στην «Εφ.Συν.» ο Αγγελος Γκοντέλος, πρόεδρος του ΠΑΣΑΔ (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων) τονίζοντας ότι οποιαδήποτε διαβούλευση για αλλαγή του συστήματος θα πρέπει να γίνει από μηδενική βάση και όχι επί ειλημμένης απόφασης.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον ρ/σ του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι αναζητά ένα σύστημα που θα μπορέσει να συγκεράσει τα πολύ καλά βιογραφικά και τη μεγάλη εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει οι αναπληρωτές με την ανάγκη ύπαρξης ενός πιο αξιοκρατικού συστήματος διορισμών. «Πού ακούστηκε να δίνεις ΑΣΕΠ για να γίνεις συμβασιούχος;» αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί, υπενθυμίζουν το παράδειγμα των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008 που, ενώ έχουν δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις, παραμένουν μέχρι και σήμερα αδιόριστοι. Υπογραμμίζουν επίσης ότι η προετοιμασία για έναν γραπτό διαγωνισμό θα έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα της δουλειάς τους εντός των σχολείων, αφού θα πρέπει να αφιερώσουν πολύ χρόνο για να ξαναδιαβάσουν ουσιαστικά για το πτυχίο τους.
Με κοινή ανακοίνωση, 16 σύλλογοι εκπαιδευτικών χαρακτήριζαν «αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική» την κυβερνητική επιλογή να αλλάξει το σύστημα διορισμών «την ώρα που μόλις τρεις μήνες πριν κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων κατάταξης, των οποίων την έκδοση ακόμη αναμένουμε».
Πρόσθεταν ότι «η επιστροφή στην κανονικότητα –όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας– προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή».
● «Μήπως να ξαναδώσουμε και Πανελλήνιες;». Με αυτόν τον τίτλο καλούσε, χθες, σε Πανελλαδική Συνέλευση Αγώνα και το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, για το ζήτημα του γραπτού ΑΣΕΠ.
Διαλεκτή Αγγελή
Πηγή: efsyn.gr
«Οι εκπαιδευτικοί είμαστε –αναγκαστικά– από τους πιο προσοντούχους δημόσιους υπαλλήλους. Το σύστημα με το οποίο γίνονται οι προσλήψεις τα τελευταία τρία χρόνια περνάει πάλι μέσα από το ΑΣΕΠ, που αξιολογεί όλα τα προσόντα που προσκομίζουμε (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες, επιμορφώσεις, σεμινάρια κ.ά.) και καταρτίζει πίνακες βάσει των οποίων γίνονται οι προσλήψεις σε κάθε φάση.
Αν το σύστημα, με το οποίο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πανηγυρίζει ότι έκανε δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις, είναι αποτυχημένο, να το πουν! Διαφορετικά ποιος είναι ο λόγος που επιτάσσει την αλλαγή;» λέει στην «Εφ.Συν.» ο Αγγελος Γκοντέλος, πρόεδρος του ΠΑΣΑΔ (Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων) τονίζοντας ότι οποιαδήποτε διαβούλευση για αλλαγή του συστήματος θα πρέπει να γίνει από μηδενική βάση και όχι επί ειλημμένης απόφασης.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στον ρ/σ του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι αναζητά ένα σύστημα που θα μπορέσει να συγκεράσει τα πολύ καλά βιογραφικά και τη μεγάλη εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει οι αναπληρωτές με την ανάγκη ύπαρξης ενός πιο αξιοκρατικού συστήματος διορισμών. «Πού ακούστηκε να δίνεις ΑΣΕΠ για να γίνεις συμβασιούχος;» αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί, υπενθυμίζουν το παράδειγμα των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008 που, ενώ έχουν δικαιωθεί με δικαστικές αποφάσεις, παραμένουν μέχρι και σήμερα αδιόριστοι. Υπογραμμίζουν επίσης ότι η προετοιμασία για έναν γραπτό διαγωνισμό θα έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα της δουλειάς τους εντός των σχολείων, αφού θα πρέπει να αφιερώσουν πολύ χρόνο για να ξαναδιαβάσουν ουσιαστικά για το πτυχίο τους.
Με κοινή ανακοίνωση, 16 σύλλογοι εκπαιδευτικών χαρακτήριζαν «αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική» την κυβερνητική επιλογή να αλλάξει το σύστημα διορισμών «την ώρα που μόλις τρεις μήνες πριν κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων κατάταξης, των οποίων την έκδοση ακόμη αναμένουμε».
Πρόσθεταν ότι «η επιστροφή στην κανονικότητα –όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας– προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή».
● «Μήπως να ξαναδώσουμε και Πανελλήνιες;». Με αυτόν τον τίτλο καλούσε, χθες, σε Πανελλαδική Συνέλευση Αγώνα και το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, για το ζήτημα του γραπτού ΑΣΕΠ.
Διαλεκτή Αγγελή
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου