Εκτός η τηλεδιοίκηση, χωρίς φωτοσήμανση και GSMR είναι μόνο μερικά από τα όσα καταγράφονται στις περίπου 250 σελίδες του πορίσματος των δικαστικών εμπειρογνωμόνων για το έγκλημα των Τεμπών.
Στα χέρια του ανακριτή οι 250 σελίδες του πορίσματος των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, στο οποίο καταγράφονται τα σοβαρότατα κενά σε πολλές φάσεις του δικτύου. Ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα αξιολογήσει τα νέα στοιχεία, στα οποία περιλαμβάνονται συνομιλίες και άλλο κρίσιμο υλικό, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο δυστύχημα με τουλάχιστον 57 νεκρούς.
Στα χέρια του ανακριτή οι 250 σελίδες του πορίσματος των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, στο οποίο καταγράφονται τα σοβαρότατα κενά σε πολλές φάσεις του δικτύου. Ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα αξιολογήσει τα νέα στοιχεία, στα οποία περιλαμβάνονται συνομιλίες και άλλο κρίσιμο υλικό, προκειμένου να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο δυστύχημα με τουλάχιστον 57 νεκρούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο πόρισμα καταγράφεται η απουσία τηλεδιοίκησης και η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, όπως εκείνα του ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής.
Παράλληλα, στο σημείο σύγκρουσης, φαίνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης. Ωστόσο δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνεπώς δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Εκτός ήταν η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα περιβόητα συστήματα GSMR χρησιμοποιούνται μεν από τα σταθμαρχεία, αλλά όχι από τις αμαξοστοιχίες.
Από το πόρισμα φέρεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας, ενώ, σχετικά με τα αίτια της φωτιάς, αυτή φέρεται να οφείλεται στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών. Η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (ξύλινες επενδύσεις, υφασμάτινα καθίσματα κ. α.).
Τέλος, επιρρίπτει ευθύνες στον 58χρονο σταθμάρχη, σημειώνοντας ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Ακόμη, μετά τη διαβίβαση της εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.
Οι επόμενες ημέρες
Προθεσμία για να απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, ζήτησε και πήρε για τις αρχές Ιουλίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων & Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, Ζαχαρίας Στουρνάρας, ο οποίος εμπλέκεται στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Στις 30 Ιουνίου αναμένεται να απολογηθούν οι δύο γενικοί διευθυντές Δικτύου του ΟΣΕ. Και τα πέντε διευθυντικά στελέχη αντιμετωπίζουν κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα που αφορούν στην διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως.
Παράλληλα, ο εφέτης ανακριτής καλεί τις επόμενες ημέρες 16 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, οι οποίοι συμμετείχαν στη διάσωση και τη βοήθεια άλλων επιβατών, ώστε να συνεισφέρουν στην έρευνα της υπόθεσης.
Στο μεταξύ, ο δικηγόρος του αποθανόντος μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας ζήτησε από τις δικαστικές αρχές όλες τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που έγιναν το βράδυ της μοιραίας νύχτας του τρομερού δυστυχήματος.
Η έρευνα για τα αίτια και τις ευθύνες του δυστυχήματος συνεχίζονται από τον ειδικό εφέτη ανακριτή, στα χέρια του οποίου βρίσκεται ήδη το πόρισμα των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, ενώ δεν αποκλείεται να ασκηθούν στο μέλλον και άλλες διώξεις σε πρόσωπα που έχουν ευθύνες για την τραγωδία.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο 250 σελίδων πόρισμα, που παραδόθηκε σήμερα και αναμένεται να συμπεριληφθεί στην δικογραφία, περιλαμβάνονται κρίσιμα στοιχεία, όπως, συνομιλίες και υλικό, που θα τα αξιολογήσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής για να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Πηγή: efsyn.gr
Παράλληλα, στο σημείο σύγκρουσης, φαίνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης. Ωστόσο δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνεπώς δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Εκτός ήταν η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα περιβόητα συστήματα GSMR χρησιμοποιούνται μεν από τα σταθμαρχεία, αλλά όχι από τις αμαξοστοιχίες.
Από το πόρισμα φέρεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας, ενώ, σχετικά με τα αίτια της φωτιάς, αυτή φέρεται να οφείλεται στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών. Η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών (ξύλινες επενδύσεις, υφασμάτινα καθίσματα κ. α.).
Τέλος, επιρρίπτει ευθύνες στον 58χρονο σταθμάρχη, σημειώνοντας ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Ακόμη, μετά τη διαβίβαση της εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.
Οι επόμενες ημέρες
Προθεσμία για να απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, ζήτησε και πήρε για τις αρχές Ιουλίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων & Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, Ζαχαρίας Στουρνάρας, ο οποίος εμπλέκεται στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Στις 30 Ιουνίου αναμένεται να απολογηθούν οι δύο γενικοί διευθυντές Δικτύου του ΟΣΕ. Και τα πέντε διευθυντικά στελέχη αντιμετωπίζουν κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα που αφορούν στην διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως.
Παράλληλα, ο εφέτης ανακριτής καλεί τις επόμενες ημέρες 16 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, οι οποίοι συμμετείχαν στη διάσωση και τη βοήθεια άλλων επιβατών, ώστε να συνεισφέρουν στην έρευνα της υπόθεσης.
Στο μεταξύ, ο δικηγόρος του αποθανόντος μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας ζήτησε από τις δικαστικές αρχές όλες τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που έγιναν το βράδυ της μοιραίας νύχτας του τρομερού δυστυχήματος.
Η έρευνα για τα αίτια και τις ευθύνες του δυστυχήματος συνεχίζονται από τον ειδικό εφέτη ανακριτή, στα χέρια του οποίου βρίσκεται ήδη το πόρισμα των δικαστικών εμπειρογνωμόνων, ενώ δεν αποκλείεται να ασκηθούν στο μέλλον και άλλες διώξεις σε πρόσωπα που έχουν ευθύνες για την τραγωδία.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο 250 σελίδων πόρισμα, που παραδόθηκε σήμερα και αναμένεται να συμπεριληφθεί στην δικογραφία, περιλαμβάνονται κρίσιμα στοιχεία, όπως, συνομιλίες και υλικό, που θα τα αξιολογήσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής για να διαπιστώσει τυχόν ευθύνες και άλλων προσώπων στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου