Ο πληθωρισμός πέφτει, οι τιμές στα τρόφιμα ανεβαίνουν. Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση.
Χωρίς σταματημό το ράλι ανατιμήσεων στα τρόφιμα και καμία ένδειξη αποκλιμάκωσης το επόμενο διάστημα.
Αν και ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα τον μήνα Μάιο μειώθηκε χάρη στην αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας οι τιμές των τροφίμων εξακολουθούν να «πετούν» στα ύψη.
Χωρίς σταματημό το ράλι ανατιμήσεων στα τρόφιμα και καμία ένδειξη αποκλιμάκωσης το επόμενο διάστημα.
Αν και ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα τον μήνα Μάιο μειώθηκε χάρη στην αποκλιμάκωση των τιμών της ενέργειας οι τιμές των τροφίμων εξακολουθούν να «πετούν» στα ύψη.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ με τον πληθωρισμό τροφίμων να κινείται στο 11,6%, έναντι 11,4% τον Απρίλιο. Ο γενικός πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,8% από 3% τον Απρίλιο. Στην επιβράδυνση αυτή συνέβαλαν οι σημαντικές μειώσεις στις ενεργειακές τιμές, με το φυσικό αέριο να υποχωρεί κατά 49,6% και ο ηλεκτρισμός κατά 24,1%.
Αποκαρδιωτικά τα στοιχεία
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών οφείλεται στις εξής μεταβολές:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
«Όλα έχουν ακριβύνει, δεν έχει μείνει τίποτα φθηνό. Όλοι ψάχνουν δανεικά μετά τις δέκα του μήνα» ανέφερε πολίτης στο OPEN.
Πράγματι, η ακρίβεια στα τρόφιμα σαρώνει με τις τιμές στο ράφι σταθερά να αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι αυξήσεις στο ψωμί ήταν 11,1%, στα γαλακτοκομικά 18% , στα έλαια 15,8% και στα κρέατα 11,9%.
«Πως τα βγάζει πέρα ο Έλληνας καταναλωτής, η καθημερινότητά του, η επιβίωση του είναι πολύ δύσκολη», είπε άλλος πολίτης.
Πηγή: efsyn.gr
Αποκαρδιωτικά τα στοιχεία
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών οφείλεται στις εξής μεταβολές:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 11,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
- 3,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 11,8% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 9,9% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
- 7,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
- 3,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών.
- 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 7,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 6,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων.
- 12,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
- 3,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλαταμοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
- 2,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
«Όλα έχουν ακριβύνει, δεν έχει μείνει τίποτα φθηνό. Όλοι ψάχνουν δανεικά μετά τις δέκα του μήνα» ανέφερε πολίτης στο OPEN.
Πράγματι, η ακρίβεια στα τρόφιμα σαρώνει με τις τιμές στο ράφι σταθερά να αυξάνονται. Ενδεικτικά, οι αυξήσεις στο ψωμί ήταν 11,1%, στα γαλακτοκομικά 18% , στα έλαια 15,8% και στα κρέατα 11,9%.
«Πως τα βγάζει πέρα ο Έλληνας καταναλωτής, η καθημερινότητά του, η επιβίωση του είναι πολύ δύσκολη», είπε άλλος πολίτης.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου