Συρμοί στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης - ΜΟΤΙΟΝΤΕΜ/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ |
Ενστάσεις και ερωτήματα για τα σχέδια ανάπλασης της περιοχής γύρω από τον νέο συγκοινωνιακό κόμβο στη Νέα Ελβετία Θεσσαλονίκης ● Τι προβλέπουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις και οι συμφωνίες για τα έργα ● Για τσιμεντοποίηση και εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων κάνουν λόγο οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις της Περιφέρειας.
Ανάπλαση-αναβάθμιση μιας ολόκληρης περιοχής ή καταστροφικό μπάζωμα και διευκόλυνση επιχειρηματικών σχεδίων για κατασκευή ουρανοξύστη; Δύο τελείως διαφορετικές τοποθετήσεις γέννησε η τελευταία νομοθετική ρύθμιση, αναγγελθείσα με πανηγυρικούς τόνους, όσο και η συμφωνία μεταξύ των ΟΣΕΘ, Δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενόσω προχωρά και διαγωνισμός για την ανάθεση, με δημοπράτηση, της εκπόνησης μελετών για την ανάπλαση της περιοχής πέριξ του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης στην περιοχή Νέας Ελβετίας στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου (ΟΣΕΘ) πανηγύρισαν στο τέλος του Μαρτίου για τη νομοθετική ρύθμιση με την οποία τροποποιήθηκε το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και έτσι άνοιξε ο δρόμος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης των μέσων μαζικής μετακίνησης και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας στη Θεσσαλονίκη.
Ας σημειωθεί πως και αυτή η ρύθμιση ήταν ενταγμένη στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Ο ΟΣΕΘ στην ανακοίνωσή του έλεγε ότι «με τη ρύθμιση τακτοποιούνται η χωροθέτηση του σύγχρονου σχεδιαζόμενου πολυτροπικού σταθμού μετεπιβίβασης, οργανώνονται οι χρήσεις γης χώρων στάθμευσης, κοινόχρηστου πράσινου και εξυπηρετήσεων γενικότερα και ανοίγει ο δρόμος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού» και ότι η περιοχή «πρόκειται να αναβαθμιστεί πλήρως».
Στον ίδιο τόνο η ανακοίνωση του δήμου σημείωνε πως «τακτοποιούνται πολεοδομικά θέματα της περιοχής και ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία των κτιριακών υποδομών ενός δημοτικού χώρου στάθμευσης 1.000 θέσεων και για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής, με ένα μεγάλο πάρκο 150 στρεμμάτων σε εκτάσεις που είτε ανήκαν είτε απαλλοτριώθηκαν από τον Δήμο Θεσσαλονίκης - κατόπιν σημαντικής χρηματοδότησης (12 εκατ. ευρώ) από τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία δόθηκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης το περασμένο καλοκαίρι».
«Ολοκληρώνεται η καταστροφή της Νέας Ελβετίας με τη σύμπραξη Ζέρβα-Τζιτζικώστα-κυβέρνησης!» ήταν η άμεση απάντηση της περιφερειακής παράταξης «Κοιτάμε μπροστά» με επικεφαλής τον Χρήστο Γιαννούλη. Το νόημα όλων αυτών των ρυθμίσεων, σύμφωνα με την παράταξη, είναι η «τελική πράξη της καταστροφής του ευρύτερου χώρου της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη και του πράσινου χώρου που εκτείνεται και πέραν του υφιστάμενου πάρκου της Νέας Ελβετίας», καθώς το μόνο που κάνει είναι να «εξυπηρετεί τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη στην εφαπτόμενη (και περιλαμβανόμενη στα αρχικά σχέδια Εμπράρ) περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη».
Η παράταξη τονίζει ότι «η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου 160 στρεμμάτων χρησιμοποιείται ως ξεκάρφωμα», αφού «όραμα δήμου, περιφέρειας και κυβέρνησης Ν. Δημοκρατίας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να είναι η μπουλντόζα, η πυκνοδόμηση, το τσιμέντο και η περαιτέρω συρρίκνωση του αστικού πράσινου, παρά τις σφαλιάρες που εισπράττει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την πρόσφατη καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα επικίνδυνα αιωρούμενα σωματίδια στον αέρα της πόλης».
Στον ίδιο τόνο και η ανακοίνωση της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», που σημειώνει ότι αυτό που γίνεται με τις ρυθμίσεις ουσιαστικά είναι «ανατροπή και κατάργηση του υπάρχοντος εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου, ώστε ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη 100 μ. στη γειτονική περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη».
Σημειώνει ακόμη ότι σε «ολόκληρη την περιοχή από το υφιστάμενο πάρκο της Νέας Ελβετίας μέχρι και τα Κεραμεία Αλλατίνη, περιλαμβανομένης και της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη, προβλεπόταν κοινόχρηστος πράσινος χώρος με υπερτοπικό χαρακτήρα, από την εποχή του Εμπράρ ακόμη. Ολος αυτός ο σχεδιασμός εγκαταλείπεται, ο θεσμοθετημένος ευρύς χώρος πράσινου κατακερματίζεται και ουσιαστικά ισοπεδώνεται το μεγαλύτερο μέρος του ώστε να κατασκευαστούν δρόμος που θα εξυπηρετεί τον σταθμό του Μετρό (διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού), πολυώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων 1.000 θέσεων και σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και ταξί, ενώ ήδη αναπτύσσεται οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή».
Κατηγορώντας τη διοίκηση Ζέρβα για «απαράδεκτο, βιαστικό και καταστροφικό σχεδιασμό» η «Οικολογία Αλληλεγγύη» θυμίζει ανάμεσα στα άλλα και κάτι που δεν θα έπρεπε να ξεχαστεί. Οτι ήδη στο πρόσφατο παρελθόν αποδείχθηκε «η λανθασμένη επιλογή της συγκεκριμένης περιοχής για την κατασκευή «τερματικού» και «πολυτροπικού» σταθμού του Μετρό, εντός της κοίτης πρώην χειμάρρου, ο οποίος τακτικά πλημμύριζε (!) κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και έπρεπε να πέσουν πρόσθετοι τόνοι τσιμέντου για να στεγανοποιηθεί».
Οπότε, καταλήγει η παράταξη, «η πρόσθετη προοπτική της κατασκευής ενός ουρανοξύστη θα επιβαρύνει σε απίστευτο βαθμό τις κυκλοφοριακές συνθήκες της Ανατολικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης και των παρακείμενων συνοικιών, όπως και όλες τις υποδομές που έχουν κατασκευαστεί με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές», αφού «επιδεινώνει την πολεοδομική και κυκλοφοριακή πύκνωση, μετατρέπει ήσυχες γειτονιές σε περιοχές όπου θα επικρατούν το κομφούζιο και το μποτιλιάρισμα».
Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου (ΟΣΕΘ) πανηγύρισαν στο τέλος του Μαρτίου για τη νομοθετική ρύθμιση με την οποία τροποποιήθηκε το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και έτσι άνοιξε ο δρόμος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης των μέσων μαζικής μετακίνησης και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Νέας Ελβετίας στη Θεσσαλονίκη.
Ας σημειωθεί πως και αυτή η ρύθμιση ήταν ενταγμένη στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Η περιοχή Χαριλάου-Αλλατίνη στην οποία προβλέπεται η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης της Ανατολικής Θεσσαλονίκης |
Στον ίδιο τόνο η ανακοίνωση του δήμου σημείωνε πως «τακτοποιούνται πολεοδομικά θέματα της περιοχής και ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία των κτιριακών υποδομών ενός δημοτικού χώρου στάθμευσης 1.000 θέσεων και για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής, με ένα μεγάλο πάρκο 150 στρεμμάτων σε εκτάσεις που είτε ανήκαν είτε απαλλοτριώθηκαν από τον Δήμο Θεσσαλονίκης - κατόπιν σημαντικής χρηματοδότησης (12 εκατ. ευρώ) από τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία δόθηκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης το περασμένο καλοκαίρι».
«Ολοκληρώνεται η καταστροφή της Νέας Ελβετίας με τη σύμπραξη Ζέρβα-Τζιτζικώστα-κυβέρνησης!» ήταν η άμεση απάντηση της περιφερειακής παράταξης «Κοιτάμε μπροστά» με επικεφαλής τον Χρήστο Γιαννούλη. Το νόημα όλων αυτών των ρυθμίσεων, σύμφωνα με την παράταξη, είναι η «τελική πράξη της καταστροφής του ευρύτερου χώρου της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη και του πράσινου χώρου που εκτείνεται και πέραν του υφιστάμενου πάρκου της Νέας Ελβετίας», καθώς το μόνο που κάνει είναι να «εξυπηρετεί τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη στην εφαπτόμενη (και περιλαμβανόμενη στα αρχικά σχέδια Εμπράρ) περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη».
Η παράταξη τονίζει ότι «η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου 160 στρεμμάτων χρησιμοποιείται ως ξεκάρφωμα», αφού «όραμα δήμου, περιφέρειας και κυβέρνησης Ν. Δημοκρατίας για το μέλλον της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να είναι η μπουλντόζα, η πυκνοδόμηση, το τσιμέντο και η περαιτέρω συρρίκνωση του αστικού πράσινου, παρά τις σφαλιάρες που εισπράττει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την πρόσφατη καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα επικίνδυνα αιωρούμενα σωματίδια στον αέρα της πόλης».
Στον ίδιο τόνο και η ανακοίνωση της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», που σημειώνει ότι αυτό που γίνεται με τις ρυθμίσεις ουσιαστικά είναι «ανατροπή και κατάργηση του υπάρχοντος εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου, ώστε ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και τα ιδιωτικά «αναπτυξιακά» σχέδια συγκεκριμένης εταιρείας που σκοπεύει να ανεγείρει ουρανοξύστη 100 μ. στη γειτονική περιοχή των Κεραμείων Αλλατίνη».
Σημειώνει ακόμη ότι σε «ολόκληρη την περιοχή από το υφιστάμενο πάρκο της Νέας Ελβετίας μέχρι και τα Κεραμεία Αλλατίνη, περιλαμβανομένης και της κοίτης του ρέματος Αλλατίνη, προβλεπόταν κοινόχρηστος πράσινος χώρος με υπερτοπικό χαρακτήρα, από την εποχή του Εμπράρ ακόμη. Ολος αυτός ο σχεδιασμός εγκαταλείπεται, ο θεσμοθετημένος ευρύς χώρος πράσινου κατακερματίζεται και ουσιαστικά ισοπεδώνεται το μεγαλύτερο μέρος του ώστε να κατασκευαστούν δρόμος που θα εξυπηρετεί τον σταθμό του Μετρό (διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού), πολυώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων 1.000 θέσεων και σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και ταξί, ενώ ήδη αναπτύσσεται οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή».
Κατηγορώντας τη διοίκηση Ζέρβα για «απαράδεκτο, βιαστικό και καταστροφικό σχεδιασμό» η «Οικολογία Αλληλεγγύη» θυμίζει ανάμεσα στα άλλα και κάτι που δεν θα έπρεπε να ξεχαστεί. Οτι ήδη στο πρόσφατο παρελθόν αποδείχθηκε «η λανθασμένη επιλογή της συγκεκριμένης περιοχής για την κατασκευή «τερματικού» και «πολυτροπικού» σταθμού του Μετρό, εντός της κοίτης πρώην χειμάρρου, ο οποίος τακτικά πλημμύριζε (!) κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και έπρεπε να πέσουν πρόσθετοι τόνοι τσιμέντου για να στεγανοποιηθεί».
Οπότε, καταλήγει η παράταξη, «η πρόσθετη προοπτική της κατασκευής ενός ουρανοξύστη θα επιβαρύνει σε απίστευτο βαθμό τις κυκλοφοριακές συνθήκες της Ανατολικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης και των παρακείμενων συνοικιών, όπως και όλες τις υποδομές που έχουν κατασκευαστεί με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές», αφού «επιδεινώνει την πολεοδομική και κυκλοφοριακή πύκνωση, μετατρέπει ήσυχες γειτονιές σε περιοχές όπου θα επικρατούν το κομφούζιο και το μποτιλιάρισμα».
Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου