Σάββατο 8 Απριλίου 2023

«Ο ΟΑΣΘ σε αποσύνθεση»

Ούτε ο διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει προχωρήσει, ούτε οδηγοί, ούτε τεχνικό προσωπικό υπάρχουν. ● Εκκληση στη συνέντευξη Τύπου για την πεντάωρη στάση εργασίας από τον πρόεδρο των εργαζομένων, Γιάννη Δήμκα, για στήριξη του αγώνα τους: «Η κινητοποίηση δεν γίνεται για να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες, αλλά για να σταματήσει η ταλαιπωρία τους, όμως πρέπει να ενδιαφερθούν λίγο και οι τοπικοί φορείς».
Η συστηματική απαξίωση του ΟΑΣΘ οδηγεί σε αποσύνθεση τον Οργανισμό και η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για να ενισχύσει το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη. Ούτε καν ο διαγωνισμός για νέα λεωφορεία, τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας, δεν έχει προχωρήσει. Οδηγοί δεν υπάρχουν, ούτε τεχνικό προσωπικό. Ολα αυτά δείχνουν ότι η απαξίωση είναι εσκεμμένη, είπαν χθες οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και το είπαν με πεντάωρη στάση εργασίας, με συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Οργανισμού και με συνέντευξη Τύπου.
Την ώρα της συνέντευξης Τύπου και για όλο το πεντάωρο της κινητοποίησης η πόλη «αγκομαχούσε» από τα ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα, όμως, όπως σημείωσε και ο πρόεδρος των εργαζομένων, Γιάννης Δήμκας, «η κινητοποίηση δεν γίνεται για να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες αλλά για να σταματήσει η ταλαιπωρία τους», αλλά «πρέπει να ενδιαφερθούν λίγο και οι τοπικοί φορείς». Μάταιη έκκληση, δεδομένου του ιδεολογικού προσανατολισμού των τοπικών φορέων που ενώ πριν από τέσσερα χρόνια χειροκροτούσαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη στις ανακοινώσεις για τη Θεσσαλονίκη, τώρα είναι άλαλοι και εξαφανισμένοι.
Θύμισε ο κ. Δήμκας ότι όταν η προηγούμενη κυβέρνηση το 2017 κρατικοποιούσε τον Οργανισμό με τον νόμο 4482 προϋπολόγιζε ότι μέχρι τις 3/12/2019 θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί νέος φορέας, η ΑΣΥΘ, στην οποία θα περνούσε το συγκοινωνιακό έργο, ωστόσο η ΑΣΥΘ ήταν η πρώτη που κατήργησε η σημερινή κυβέρνηση και, επιπλέον, αφού έδωσε παράταση στην εκκαθάριση του Οργανισμού μέχρι 31/12/2022, τελικά έδωσε και άλλη παράταση μέχρι το τέλος του 2023. Κι έτσι, πολύ απλά, μια επιχείρηση σε εκκαθάριση δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα, σχεδόν δεν μπορεί να προγραμματίσει τίποτα από τα απολύτως χρειώδη.
Διά της μεθόδου της διολισθήσεως «δημιουργήθηκε τεράστια έλλειψη προσωπικού. Δεν έχουν γίνει προσλήψεις οδηγών από το 2011 και τεχνικού προσωπικού από το 2008», ενώ από τον Οργανισμό αποχωρούσαν εργαζόμενοι λόγω συνταξιοδότησης αλλά και άλλοι 300 με μετατάξεις σε άλλους φορείς του Δημοσίου. Κι έτσι, όπως είπε ο κ. Δήμκας, μετά και τις παραχωρήσεις γραμμών στα ΚΤΕΛ, «ενώ έπρεπε στους δρόμους να κυκλοφορούν 368 οχήματα, με το ζόρι κυκλοφορούμε 260 με 270 λεωφορεία». Στα ανωτέρω προσθέστε ότι ενώ «στην Ε.Ε. ο μέσος όρος απόσυρσης των οχημάτων είναι τα 12 έτη, στην Ελλάδα έχουν φτάσει τα 23 έτη», οπότε «για ποια ασφάλεια μιλάμε με λεωφορεία 20 και 23 ετών με 1 και 1,5 εκατομμύριο χιλιόμετρα; Αυτή τη συγκοινωνία θέλουμε;».
Ερωτηθείς για τον διαγωνισμό για νέα λεωφορεία ο κ. Δήμκας είπε πως «έχει γίνει ένας διαγωνισμός για ηλεκτρικά λεωφορεία μέσα στο 2023, αλλά ο διαγωνισμός δεν έχει καν υπογραφεί». Ομως, και να έφερναν νέα λεωφορεία, δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόνοια για εγκαταστάσεις υποστήριξής τους. Καθαρά ο πρόεδρος των εργαζομένων ανέφερε για μια φορά ακόμη πως υπάρχει έλλειψη οδηγών: «Για να κυκλοφορήσουν τα 368 λεωφορεία χρειάζονται 1.250 οδηγοί, σήμερα είναι 850. Επιπλέον χρειάζονται 70 με 80 άτομα εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό». Κι έτσι μένουν περί τα 80 νοικιασμένα λεωφορεία καθημερινά στα αμαξοστάσια, αφού δεν υπάρχουν άνθρωποι να τα οδηγήσουν. Με δυο λόγια, το σχέδιο καταστροφής του Οργανισμού για να δοθεί η συγκοινωνία σε ιδιώτες εφαρμόστηκε με προσήλωση και χειρουργική ακρίβεια… Και η ταλαιπωρία συνεχίζεται.

Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: