Μείωση επισκεπτών που ανήλθε σε ποσοστό 19% κατέγραψαν το 2022 τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι σε όλη την Ελλάδα, ταυτόχρονα με τη μείωση εσόδων.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης ήταν μακράν ο πιο επισκέψιμος της χώρας τη χρονιά που μας πέρασε, αλλά και ο πιο κερδοφόρος, αφού τα τρία εκατομμύρια επισκέπτες του απέφεραν σχεδόν το 50% των συνολικών εισπράξεων, όλων των χώρων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης ήταν μακράν ο πιο επισκέψιμος της χώρας τη χρονιά που μας πέρασε, αλλά και ο πιο κερδοφόρος, αφού τα τρία εκατομμύρια επισκέπτες του απέφεραν σχεδόν το 50% των συνολικών εισπράξεων, όλων των χώρων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Το 2022 έκλεισε με μείωση επισκεπτών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους σε σχέση με το 2019, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στο πρώτο τρίμηνο του έτους όπου υπήρχαν ταξιδιωτικοί περιορισμοί, αλλά και σε λόγους που θα πρέπει με προσοχή να εξετάσουν τα συναρμόδια υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού. Στο σύνολο τους οι επισκέπτες και των δύο σημείων ανήλθαν σε 15,5 εκατομμύρια, με τις εισπράξεις από τα εισιτήρια να φτάνουν τα 121,5 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τους 150 περίπου αρχαιολογικούς χώρους που βρίσκονται σε όλους τους νομούς της χώρας μας, επισκέφτηκαν πέρυσι σχεδόν 11 εκατ. άτομα, σε σχέση με 13,6 εκατ. το 2019. Πάνω από 3 εκατ. επισκέφτηκαν την Ακρόπολη, μειωμένα κατά 550.000. Οι εισπράξεις ξεπέρασαν σε όλη την επικράτεια τα 98 εκατ. ευρώ - μειωμένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ’19 - με την Ακρόπολη να συνεισφέρει τα 46,6 εκατ. ευρώ.
Πως κινήθηκαν οι επισκέπτες στα μουσεία της χώρας
Τα ελληνικά μουσεία υποδέχτηκαν το 2022, 4,6 εκατ. επισκέπτες, αντί 5,89 εκατ. το ’19, όμως οι εισπράξεις ήταν οι ίδιες και ανήλθαν σε περίπου 23,3 εκατ. ευρώ, ίσως διότι διατέθηκαν πολύ λιγότερα δωρεάν εισιτήρια, ή αυξήθηκαν κάποιες τιμές. Και πάλι το μουσείο της Ακρόπολης είναι αυτό που κέρδισε τους περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι ανήλθαν πέρυσι σε 1,39 εκατ., με έσοδα που άγγιξαν τα 9 εκατ. ευρώ, σχεδόν το 40% των συνολικών εσόδων των μουσείων όλης της χώρας. Δεύτερο σε επισκεψιμότητα και εισπράξεις ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, με 475.000 επισκέπτες και έσοδα 3,1 εκατ. ευρώ.
Το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο παρέμεινε σταθερό σε επισκέπτες σε σχέση με το ’19, οι οποίοι ανήλθαν σε 263.000. Τα μουσεία της Κέρκυρας κατέγραψαν ίσως τις καλύτερες επιδόσεις σε όλη τη χώρα, αφού σχεδόν διπλασίασαν τους επισκέπτες τους.
Ποια μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση
Δραματική είναι η μείωση κατά 38% περίπου, που κατέγραψαν οι επισκέπτες στο Αρχαιολογικό μουσείου του Ηρακλείου που ανήλθαν σε μόλις 250.000, αντί 660.500 το 2019.
Μεγάλη ήταν και η μείωση στο μουσείο των Δελφών, αφού οι επισκέπτες του μειώθηκαν σε ποσοστό 55% και ανήλθαν σε μόλις 151.500.
Πως κινήθηκαν οι επισκέπτες στους Αρχαιολογικούς χώρους
Σημαντικά μειωμένοι ήταν οι επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Αγοράς στην Αθήνα αλλά και της Επιδαύρου και των Μυκηνών στην Αργολίδα το 2022, σε σχέση με το ’19, ενώ μείωση κατέγραψαν στο σύνολο τους σε όλη τη χώρα.
Αξιοσημείωτη είναι η μείωση των δωρεάν εισιτηρίων στα μουσεία που έγινε πέρυσι, αφού εκδόθηκαν 1,7 εκατ. το 2022, αντί 2,5 εκατ. το ’19.
Το ενιαίο εισιτήριο μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, που ισχύει εδώ και 6 χρόνια στη χώρα μας και αφορά σε 17 περιοχές, δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη διείσδυση, αφού το 2022 κόπηκαν 175.000 για τα μουσεία και 735.000 περίπου για τους αρχαιολογικούς χώρους. Εντωμεταξύ το ηλεκτρονικό εισιτήριο αφορά μικρό αριθμό χώρων και μουσείων, ένα έργο που είχε ξεκινήσει αλλά σταμάτησε το 2019.
Βίκη Βαμιεδάκη
Πηγή: news247.gr
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τους 150 περίπου αρχαιολογικούς χώρους που βρίσκονται σε όλους τους νομούς της χώρας μας, επισκέφτηκαν πέρυσι σχεδόν 11 εκατ. άτομα, σε σχέση με 13,6 εκατ. το 2019. Πάνω από 3 εκατ. επισκέφτηκαν την Ακρόπολη, μειωμένα κατά 550.000. Οι εισπράξεις ξεπέρασαν σε όλη την επικράτεια τα 98 εκατ. ευρώ - μειωμένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ’19 - με την Ακρόπολη να συνεισφέρει τα 46,6 εκατ. ευρώ.
Πως κινήθηκαν οι επισκέπτες στα μουσεία της χώρας
Τα ελληνικά μουσεία υποδέχτηκαν το 2022, 4,6 εκατ. επισκέπτες, αντί 5,89 εκατ. το ’19, όμως οι εισπράξεις ήταν οι ίδιες και ανήλθαν σε περίπου 23,3 εκατ. ευρώ, ίσως διότι διατέθηκαν πολύ λιγότερα δωρεάν εισιτήρια, ή αυξήθηκαν κάποιες τιμές. Και πάλι το μουσείο της Ακρόπολης είναι αυτό που κέρδισε τους περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι ανήλθαν πέρυσι σε 1,39 εκατ., με έσοδα που άγγιξαν τα 9 εκατ. ευρώ, σχεδόν το 40% των συνολικών εσόδων των μουσείων όλης της χώρας. Δεύτερο σε επισκεψιμότητα και εισπράξεις ήταν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, με 475.000 επισκέπτες και έσοδα 3,1 εκατ. ευρώ.
Το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο παρέμεινε σταθερό σε επισκέπτες σε σχέση με το ’19, οι οποίοι ανήλθαν σε 263.000. Τα μουσεία της Κέρκυρας κατέγραψαν ίσως τις καλύτερες επιδόσεις σε όλη τη χώρα, αφού σχεδόν διπλασίασαν τους επισκέπτες τους.
Ποια μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση
Δραματική είναι η μείωση κατά 38% περίπου, που κατέγραψαν οι επισκέπτες στο Αρχαιολογικό μουσείου του Ηρακλείου που ανήλθαν σε μόλις 250.000, αντί 660.500 το 2019.
Μεγάλη ήταν και η μείωση στο μουσείο των Δελφών, αφού οι επισκέπτες του μειώθηκαν σε ποσοστό 55% και ανήλθαν σε μόλις 151.500.
Πως κινήθηκαν οι επισκέπτες στους Αρχαιολογικούς χώρους
Σημαντικά μειωμένοι ήταν οι επισκέπτες στους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Αγοράς στην Αθήνα αλλά και της Επιδαύρου και των Μυκηνών στην Αργολίδα το 2022, σε σχέση με το ’19, ενώ μείωση κατέγραψαν στο σύνολο τους σε όλη τη χώρα.
Αξιοσημείωτη είναι η μείωση των δωρεάν εισιτηρίων στα μουσεία που έγινε πέρυσι, αφού εκδόθηκαν 1,7 εκατ. το 2022, αντί 2,5 εκατ. το ’19.
Το ενιαίο εισιτήριο μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, που ισχύει εδώ και 6 χρόνια στη χώρα μας και αφορά σε 17 περιοχές, δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη διείσδυση, αφού το 2022 κόπηκαν 175.000 για τα μουσεία και 735.000 περίπου για τους αρχαιολογικούς χώρους. Εντωμεταξύ το ηλεκτρονικό εισιτήριο αφορά μικρό αριθμό χώρων και μουσείων, ένα έργο που είχε ξεκινήσει αλλά σταμάτησε το 2019.
Βίκη Βαμιεδάκη
Πηγή: news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου