Η πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης έχει αναληφθεί με την παραίτηση του Κ. Καραμανλή δήλωσε ευθαρσώς ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, προτού αρχίσει τις ασάφειες και τις προεκλογικού τύπου εξαγγελίες.
«Η κυβέρνηση τα είχε προγραμματίσει όλα, αλλά… δεν πρόλαβε». Με μια τέτοια φράση θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει την μαραθώνια, αλλά προκλητική συνέντευξη Τύπου του υπουργού Μεταφορών.
«Η κυβέρνηση τα είχε προγραμματίσει όλα, αλλά… δεν πρόλαβε». Με μια τέτοια φράση θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει την μαραθώνια, αλλά προκλητική συνέντευξη Τύπου του υπουργού Μεταφορών.
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης επιχείρησε με ιδιαίτερη θέρμη να βγάλει πλήρως από τα κάδρο των ευθυνών το Μαξίμου και την κυβέρνηση Μητσοτάκη, επαναλαμβάνοντας μονότονα αιχμές προς την προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τα μεγάλα λόγια ότι δεν θέλει να κάνει πολιτική ομιλία.
Μάλιστα, ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού έφτασε στο σημείο να δηλώσει δύο φορές ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει την πολιτική ευθύνη που της αναλογεί με την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και της ηγεσίας των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, παρά τη γενικόλογη προσθήκη πως εάν προκύψουν και άλλες πολιτικές ευθύνες, αυτές θα διερευνηθούν.
Σχετικά με την επόμενη ημέρα και την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ο κ. Γεραπετρίτης δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις, λέγοντας ότι το πλάνο είναι να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα τέλη του μήνα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχουν ξεκάθαρες εγγυήσεις ασφάλειας. Η επανεκκίνηση θα γίνει με μειωμένα δρομολόγια, αλλά και σταθμούς.
«Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ανάμεσα σε άλλα έκανε γενικόλογες αναφορές στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει η κυβέρνηση και το κράτος, ενώ υποσχέθηκε προσλήψεις στον ΟΣΕ. Παραδέχθηκε, πάντως, έστω και «σεμνά» και αρκετές καθυστερήσεις που προέκυψαν στη διάρκεια της τωρινής κυβερνητικής θητείας.
Η συγγνώμη και το ανθρώπινο λάθος
Ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, αφού… προανήγγειλε ότι δεν θα μπορέσει να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις επικαλούμενος τα προβλήματα αρμοδιοτήτων που προκύπτουν από το γεγονός ότι ανέλαβε πριν μερικές ημέρες, έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία.
Περνώντας στο παρασύνθημα και αφού τόνισε ότι δεν έχει διάθεση να ασχοληθεί με την απόδοση ευθυνών, περιέγραψε με τον δικό του τρόπο μια κατάσταση το βράδυ το δυστυχήματος που αποπνέει… μόνο ατομική ευθύνη. Υποστήριξε ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε άριστα το μοιραίο βράδυ για να προσθέσει ότι σε ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας θα μπορούσε να υπάρξει χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού κάτι που δεν έγινε και σε ένα τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση και στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, αλλά δεν υπήρξε αντίδραση ούτε από την πλευρά της αμαξοστοιχίας.
«Δεν τα λέω για να τονίσω το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους, πιθανότατα υπήρξαν πλημμέλειες. Άσχετα με το ανθρώπινο λάθος εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» είπε σε άλλο σημείο.
Τι δήλωσε για το προσωπικό και τις υποδομές
Τοποθετούμενος για τα προβλήματα με το έμψυχο δυναμικό του ΟΣΕ, ο Γιώργος Γεραπετρίτης μίλησε για τη μείωση προσλήψεων που εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια και για το τελευταίο κύμα συνταξιοδοτήσεων.
Θέλησε να διαφημίσει το έργο της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι έκανε προσπάθεια σε τρία επίπεδα τα τελευταία χρόνια, τόσο με την κινητικότητα υπαλλήλων όσο και με τις περιβόητες προσλήψεις με μπλοκάκια. Έκανε λόγο για δρομολόγηση 117 προσλήψεων για να προσθέσει ότι θα γίνουν άλλες εκατό.
Πιστός, μάλιστα, στο αφήγημα του οι άλλοι τα έκαναν χειρότερα υποστήριξε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 35 προσλήψεις στον ΟΣΕ.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτησή του για τις υποδομές, κάνοντας λόγο για διαχρονική απαξίωση και υποβάθμιση των σιδηροδρόμων, για να προσθέσει ότι το σύστημα λειτουργούσε για 50 χρόνια σχεδόν χειροκίνητα.
Μίλησε εκτενώς για την περιβόητη σύμβαση 717 που υπογράφηκε το 2014 και έχει περάσει από σαράντα κύματα, ενώ επικεντρώθηκε… όλως τυχαίως στα γεγονότα του 2017, υποστηρίζοντας ότι σταμάτησε η εφαρμογή της, καθώς εντοπίστηκαν προβλήματα και προσθέτοντας ότι από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε καμία παράδοση της σύμβασης.
«Από τον Νοέμβριο του 2019 γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης» σημείωσε για να τονίσει την υπογραφή, το 2021, της συμπληρωματικής σύμβασης.
Είναι ξεκάθαρη η σπουδή του υπουργού να επιρρίψει όλες τις ευθύνες για το θέμα της αναδιάταξη της σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όμως ο Γ. Γεραπετρίτης ξέχασε να αναφερθεί και στο γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έστειλε ξανά τη συμπληρωματική σύμβαση για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο είχε ήδη αποφανθεί από το… 2018 (βλ σχετικό ρεπορτάζ της Εφ.Συν. «Ποιος εκτροχίασε την περίφημη σύμβαση «717»»).
Οι υποσχέσεις της επόμενης ημέρας
Εκτός από το θολό χρονοδιάγραμμα για επαναλειτουργία των τρένων, ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είχε ήδη προβλέψει… πριν το ατύχημα την αύξηση του προϋπολογισμού προς τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ από 45 εκατ. στα 75 εκατ. ευρώ. «Ήταν μέσα στις προθέσεις μας » είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, μετά τις έωλες δεσμεύσεις για επιτάχυνση όλων των διαδικασιών, έκανε λόγο και για αυστηροποίηση του πλαισίου για τις κλοπές και καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μίλησε ακόμη και για εκπόνηση σχεδίου για αναδιοργάνωση και αλλαγή φιλοσοφίας σε ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ, ενώ ανακοίνωσε και επικοινωνία Μητσοτάκη-Σολτς για καλύτερη συνεργασία με τη Γερμανία που έχει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο δίκτυο. Δεν παρέλειψε, βέβαια, να σημειώσει ότι και στη Γερμανάι έχει συμβεί φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Μάλιστα, ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού έφτασε στο σημείο να δηλώσει δύο φορές ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει την πολιτική ευθύνη που της αναλογεί με την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και της ηγεσίας των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, παρά τη γενικόλογη προσθήκη πως εάν προκύψουν και άλλες πολιτικές ευθύνες, αυτές θα διερευνηθούν.
Σχετικά με την επόμενη ημέρα και την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ο κ. Γεραπετρίτης δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις, λέγοντας ότι το πλάνο είναι να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα τέλη του μήνα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχουν ξεκάθαρες εγγυήσεις ασφάλειας. Η επανεκκίνηση θα γίνει με μειωμένα δρομολόγια, αλλά και σταθμούς.
«Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.
Ανάμεσα σε άλλα έκανε γενικόλογες αναφορές στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει η κυβέρνηση και το κράτος, ενώ υποσχέθηκε προσλήψεις στον ΟΣΕ. Παραδέχθηκε, πάντως, έστω και «σεμνά» και αρκετές καθυστερήσεις που προέκυψαν στη διάρκεια της τωρινής κυβερνητικής θητείας.
Η συγγνώμη και το ανθρώπινο λάθος
Ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, αφού… προανήγγειλε ότι δεν θα μπορέσει να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις επικαλούμενος τα προβλήματα αρμοδιοτήτων που προκύπτουν από το γεγονός ότι ανέλαβε πριν μερικές ημέρες, έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία.
Περνώντας στο παρασύνθημα και αφού τόνισε ότι δεν έχει διάθεση να ασχοληθεί με την απόδοση ευθυνών, περιέγραψε με τον δικό του τρόπο μια κατάσταση το βράδυ το δυστυχήματος που αποπνέει… μόνο ατομική ευθύνη. Υποστήριξε ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε άριστα το μοιραίο βράδυ για να προσθέσει ότι σε ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας θα μπορούσε να υπάρξει χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού κάτι που δεν έγινε και σε ένα τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση και στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, αλλά δεν υπήρξε αντίδραση ούτε από την πλευρά της αμαξοστοιχίας.
«Δεν τα λέω για να τονίσω το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους, πιθανότατα υπήρξαν πλημμέλειες. Άσχετα με το ανθρώπινο λάθος εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» είπε σε άλλο σημείο.
Τι δήλωσε για το προσωπικό και τις υποδομές
Τοποθετούμενος για τα προβλήματα με το έμψυχο δυναμικό του ΟΣΕ, ο Γιώργος Γεραπετρίτης μίλησε για τη μείωση προσλήψεων που εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια και για το τελευταίο κύμα συνταξιοδοτήσεων.
Θέλησε να διαφημίσει το έργο της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι έκανε προσπάθεια σε τρία επίπεδα τα τελευταία χρόνια, τόσο με την κινητικότητα υπαλλήλων όσο και με τις περιβόητες προσλήψεις με μπλοκάκια. Έκανε λόγο για δρομολόγηση 117 προσλήψεων για να προσθέσει ότι θα γίνουν άλλες εκατό.
Πιστός, μάλιστα, στο αφήγημα του οι άλλοι τα έκαναν χειρότερα υποστήριξε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 35 προσλήψεις στον ΟΣΕ.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτησή του για τις υποδομές, κάνοντας λόγο για διαχρονική απαξίωση και υποβάθμιση των σιδηροδρόμων, για να προσθέσει ότι το σύστημα λειτουργούσε για 50 χρόνια σχεδόν χειροκίνητα.
Μίλησε εκτενώς για την περιβόητη σύμβαση 717 που υπογράφηκε το 2014 και έχει περάσει από σαράντα κύματα, ενώ επικεντρώθηκε… όλως τυχαίως στα γεγονότα του 2017, υποστηρίζοντας ότι σταμάτησε η εφαρμογή της, καθώς εντοπίστηκαν προβλήματα και προσθέτοντας ότι από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε καμία παράδοση της σύμβασης.
«Από τον Νοέμβριο του 2019 γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης» σημείωσε για να τονίσει την υπογραφή, το 2021, της συμπληρωματικής σύμβασης.
Είναι ξεκάθαρη η σπουδή του υπουργού να επιρρίψει όλες τις ευθύνες για το θέμα της αναδιάταξη της σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όμως ο Γ. Γεραπετρίτης ξέχασε να αναφερθεί και στο γεγονός ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έστειλε ξανά τη συμπληρωματική σύμβαση για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο είχε ήδη αποφανθεί από το… 2018 (βλ σχετικό ρεπορτάζ της Εφ.Συν. «Ποιος εκτροχίασε την περίφημη σύμβαση «717»»).
Οι υποσχέσεις της επόμενης ημέρας
Εκτός από το θολό χρονοδιάγραμμα για επαναλειτουργία των τρένων, ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είχε ήδη προβλέψει… πριν το ατύχημα την αύξηση του προϋπολογισμού προς τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ από 45 εκατ. στα 75 εκατ. ευρώ. «Ήταν μέσα στις προθέσεις μας » είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, μετά τις έωλες δεσμεύσεις για επιτάχυνση όλων των διαδικασιών, έκανε λόγο και για αυστηροποίηση του πλαισίου για τις κλοπές και καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μίλησε ακόμη και για εκπόνηση σχεδίου για αναδιοργάνωση και αλλαγή φιλοσοφίας σε ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ, ενώ ανακοίνωσε και επικοινωνία Μητσοτάκη-Σολτς για καλύτερη συνεργασία με τη Γερμανία που έχει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο δίκτυο. Δεν παρέλειψε, βέβαια, να σημειώσει ότι και στη Γερμανάι έχει συμβεί φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου