Με τις έρευνες για την τραγωδία των Τεμπών να βρίσκονται σε εξέλιξη και την οργή των πολιτών να ξεχειλίζει παρατηρούμε μια πρόθεση συμψηφισμού και διάχυσης ευθυνών της κυβέρνησης που βρίσκεται σε εξέλιξη αφού ξαφνικά άνοιξε θέμα που μας γυρνά έξι χρόνια πίσω όταν στις 13 Μαΐου 2017, το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε.
Φως στην αλήθεια
Η πρώτη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στην έρευνα που παρήγγειλε ο Ι. Ντογιάκος ήταν απολύτως ξεκάθαρη: «Ασφαλώς και να γίνει» ανέφερε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την επισήμανση φυσικά πως «οι έρευνες της Δικαιοσύνης πρέπει να ρίξουν φως στην αλήθεια που αναζητούν αυτή τη στιγμή τα θύματα, οι οικογένειές τους και η ελληνική κοινωνία».
Στην αξιωματική αντιπολίτευση ελπίζουν πως ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου θα επιδείξει «την ίδια επιμέλεια» και θα διατάξει «αντίστοιχες έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023».
Ταυτόχρονα, ρωτούν «γιατί μέχρι στιγμής δεν έχει μεριμνήσει προκειμένου να γίνουν επιτόπιες έρευνες στα γραφεία στην Αθήνα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της εταιρίας Hellenic Train προκειμένου να κατασχεθεί κάθε έγγραφο, αλληλογραφία, εξώδικο, ηχογραφημένες συνομιλίες και κάθε στοιχείο που είναι κρίσιμο για την αποκάλυψη της αλήθειας». Και καλούν αυτό να γίνει «τώρα» και «όχι 6 χρόνια μετά».
Τα βήματα της Δικαιοσύνης
Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη οι ενέργειες των ανακριτικών αρχών για τα αίτια της τραγωδίας με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη, την ώρα που η κυβέρνηση προβαίνει σε προκλητικές παρεμβάσεις στο έργο της Δικαιοσύνης και επενδύει στο αφήγημα ότι φταίει ο σταθμάρχης και… όλοι οι άλλοι εκτός από την ίδια.
Η ανακρίτρια του τραγικού συμβάντος στα Τέμπη συνεχίζει να εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Η ανακρίτρια Λάρισας με τους δικαστικούς πραγματογνώμονες θα κάνουν την πρώτη αποτίμηση των δεδομένων και του υλικού. Πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέρουν ότι η δικαστική λειτουργός με την βοήθεια των πραγματογνωμόνων θα ενημερωθεί για τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμής στη διάθεσή της η έρευνα και θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, ώστε να δημιουργηθεί ο «χάρτης» της πορείας και των επόμενων βημάτων.
Ανάμεσα στα κρίσιμα δεδομένα που θα αξιολογηθούν και ενδεχομένως δώσουν απαντήσεις για εκείνα που συνέβησαν πριν την μοιραία σύγκρουση είναι και το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είναι στη διάθεση των Αρχών, αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Τα δεδομένα θεωρούνται σημαντικά, καθώς αναμένεται να συμβάλουν στην ανασύνθεση των αιτιών που επέδρασαν για την μοιραία σύγκρουση.
Η βοήθεια των πραγματογνωμόνων σε αυτό το σημείο είναι πολύτιμη καθώς αυτοί θα δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, την εξήγηση μαρτυριών, συνομιλιών, βιντεοληπτικού υλικού και άλλων δεδομένων, ώστε να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις σε σοβαρότατα θέματα.
Ο «χάρτης» που θα διαμορφωθεί θα είναι και αυτός που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες κινήσεις του ανώτερου δικαστικού λειτουργού που θα αναλάβει την έρευνα μετά την σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας που αναμένεται να συγκληθεί άμεσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, έχει ήδη δρομολογήσει την αναβάθμιση των ερευνών, προκειμένου αυτές να ανατεθούν σε εφέτη-ανακριτή.
Τι ανέφερε ο σταθμάρχης στη μαραθώνια απολογία του
Τη Δευτέρα (06/03), η απολογία του 59χρονου που παραμένει υπό κράτηση στις φυλακές Λάρισας κράτησε περίπου επτά ώρες, με τον σταθμάρχη να υποστηρίζει ότι έχει «κενό μνήμης» για τους επίμαχος χειρισμούς του και δήλωσε σίγουρος ότι δεν έδωσε εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία τη γραμμή ανόδου για Θεσσαλονίκη.
Επικαλέστηκε, ακόμη, αυξημένο φόρτο εργασίας και ισχυρίστηκε ότι επί είκοσι λεπτά ήταν μόνος του επιφορτισμένος με τη σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας.
Στο μικροσκόπιο οι βάρδιες
Το γεγονός πως ο σταθμάρχης ήταν μόνος του φέρεται να επιβεβαιώνει και η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, που ανέλαβε την επόμενη βάρδια. Ο συνάδελφος του προφυλακισμένου έμεινε για περίπου 2,5 ώρες στο γραφείο της ανακρίτριας και σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων, προσκόμισε έγγραφο με το αρχικό πρόγραμμα υπηρεσιών των σταθμαρχών για τον μήνα Φεβρουάριο. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα φέρεται να αναγράφονται συνολικά τρεις βάρδιες για το βράδυ της μοιραίας Τρίτης, οι οποίες ήταν 9ωρες:
- Πρωινή: 6.00 – 15.00
- Απογευματινή: 14.00 – 23.00
- Βραδινή: 22.00 – 7.00
Το έγγραφο αυτό μπαίνει, πλέον, στο επίκεντρο, καθώς, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες σε καθεμία από τις βάρδιες, πλην της βραδινής, εργάζονται δύο σταθμάρχες, ενώ στην τελευταία ένας.
Με την επικάλυψη των ερευνών που προκύπτει από το έγγραφο, δηλαδή από τις 22.00 έως τις 23.00, θεωρητικά θα έπρεπε να είναι παρόντες τρεις σταθμάρχες, με τον προφυλακισμένο 59χρονο να υποστηρίζει ότι λίγο μετά τις 22.00 έμεινε μόνος του στη βάρδια.
Οι νομικές ενέργειες από τους συγγενείς των θυμάτων
Την ίδια ώρα το δρόμο της Δικαιοσύνης αναμένεται να ακολουθήσουν σταδιακά και οι συγγενείς των θυμάτων του εγκλήματος, καθώς ήδη δικηγόροι έχουν δηλώσει παράσταση υποστήριξης κατηγορίας και, μετά την κορύφωση του δράματος και τις κηδείες των δικών τους ανθρώπων, θα περιμένουν τα αποτελέσματα των ερευνών προκειμένου να πράξουν τις απαραίτητες νομικές ενέργειες.
Ήδη, σήμερα, δικηγόρος πατέρα θύματος δήλωσε (Mega) ότι έχει λάβει εντολή να καταθέσει μήνυση και στη συνέχεια αγωγή κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου