Δεν προλαβαίνουν να μετράνε κέρδη οι Ελληνες εφοπλιστές, που εξακολουθούν να τρίβουν τα χέρια τους, τόσο από τα προνόμια, τις επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και την εθελοντική φορολογία που τους εξασφαλίζουν, εναλλάσσοντας τη σκυτάλη οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, στέλνοντας τον λογαριασμό στον λαό, όσο και από τις χρυσές δουλειές που τους προσφέρουν ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία και συνολικά οι ανταγωνισμοί για την Ενέργεια και τους δρόμους μεταφοράς που αιματοκυλούν τους λαούς.
Θυμίζουμε ότι στην Ολομέλεια της Βουλής, στις 6 Δεκεμβρίου 2022 ψηφίστηκε το νέο «συνυποσχετικό» για την «εθελοντική» φορολογία των εφοπλιστών, που συμφωνήθηκε μεταξύ της κυβέρνησης της ΝΔ και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Μία ακόμα απίστευτη πρόκληση απέναντι στον λαό. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αυξάνει τη φορολεηλασία των εργαζομένων, συνολικά των λαϊκών στρωμάτων, και στέλνει τον κρατικό μηχανισμό να αρπάξει σπίτια ακόμα και χαμηλοσυνταξούχων για 15.000 ευρώ, για τους εφοπλιστές, που εξακολουθούν να καταγράφουν κέρδη χωρίς ιστορικό προηγούμενο, με τον στόλο τους να δεσπόζει στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, προβλέπει …εθελοντική φορολογία! Ως αντάλλαγμα για αυτήν τη… γενναιοδωρία, τους προσφέρει μείωση των συντελεστών φορολόγησης των μερισμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών, από 10% σε 5%. Είναι οι ίδιοι για τους οποίους ισχύει ότι περίπου ένα στα τρία πλοία που έχουν επιλέξει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ (Marshall Islands RMI) είναι ελληνικής διαχείρισης.
Οι ίδιοι που σύμφωνα με στοιχεία του Lloyd’s List “οι Έλληνες έχουν τριπλασιάσει το μερίδιό τους στις μεταφορές πετρελαίου από τη Ρωσία μέσα σε έναν χρόνο”.
Τα στοιχεία που δημοσιεύονται αυτό το διάστημα στον ναυτιλιακό Τύπο εμφανίζουν νούμερα χωρίς ιστορικό προηγούμενο. Οπως αναφέρεται, «το ελληνικό μερίδιο στον παγκόσμιο στόλο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια καθώς σήμερα βρίσκεται στο 21% του παγκόσμιου στόλου των LNG Carriers από 15% πριν από τέσσερα χρόνια και 3% πριν από δέκα χρόνια».
Παράλληλα, τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για «θεαματικές παραγγελίες στον τομέα των πλοίων LNG» για το 2022. Συγκεκριμένα, ο οίκος «Clarksons» μιλάει για «ένα σύνολο ρεκόρ 170 LNG Carriers, που έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής το 2022, αυξημένα κατά 95% σε σχέση με το σύνολο του 2021, με τα ρεκόρ να καταρρίπτονται επίσης και όσον αφορά στις τιμές που πληρώθηκαν για αυτές τις παραγγελίες».
Είναι φανερό ότι τις παραγγελίες συνεχίζουν να πυροδοτούν οι ανταγωνισμοί ανάμεσα σε ΗΠΑ, ΕΕ και τη Ρωσία και η προσπάθεια της ΕΕ για την απεξάρτηση των ευρωενωσιακών μονοπωλίων από το ρωσικό φυσικό αέριο, εκτοξεύοντας τα ναύλα για τη μεταφορά του πανάκριβου, ρυπογόνου αμερικανικού LNG σε απίστευτα υψηλά επίπεδα, φτάνοντας τον Οκτώβρη ακόμα και τα 500.000 δολάρια τη μέρα!
Και βέβαια δεν είναι μόνο η μεταφορά του LNG. Οπως σημειώνεται στον ναυτιλιακό Τύπο, «με τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο του LNG τόσο στην ενεργειακή μετάβαση όσο και στην ενεργειακή ασφάλεια, οι περαιτέρω ευκαιρίες ανάπτυξης για τον ελληνικό στόλο είναι πιθανές».
Ενδεικτική των «ευκαιριών» και η συμφωνία που έχει συνάψει η Γερμανία με τη ναυτιλιακή εταιρεία «Dynagas LNG Partners», του ομίλου Προκοπίου, όχι μόνο για την εισαγωγή LNG, αλλά και για τη ναύλωση τερματικών πλωτών σταθμών επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU). Εχει ήδη ναυλώσει 2 τερματικούς σταθμούς και τώρα ναύλωσε και συνολικά 13 πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα. Μετά από αυτά ήταν αναμενόμενο η εταιρεία του Προκοπίου να εμφανίσει τους πρώτους 9 μήνες του 2022 καθαρά κέρδη ύψους 42,3 εκατ. δολαρίων, από 36,3 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο προπέρσινο διάστημα, αύξηση δηλαδή κατά 16,5% και έπεται συνέχεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον όμιλο που εμφανίστηκε ως ο νέος «σωτήρας» επενδυτής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στον οποίο η κυβέρνηση τα παρέδωσε «καθαρά» από εργαζόμενους και εργασιακά δικαιώματα, αφού απολύθηκαν όλοι, χωρίς να έχει καμία υποχρέωση επαναπρόσληψης ή διατήρησης εργασιακών δικαιωμάτων, «καθαρά» από χρέη, τα οποία φορτώθηκαν στον λαό κ.λπ.
Ρεκόρ στο ρεκόρ
Συνολικά, «αισίως», ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών που παραμένει πρώτος στον κόσμο, έφτασε τον Δεκέμβρη του 2022 τα 5.875 πλοία, από 5.514 το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (ως τον περασμένο Ιούλη). Ενώ η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται στα 160 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Αυτά όταν μέσα στα πλοία τους αυτό που κυριαρχεί είναι ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο εργασιακό δικαίωμα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αφού φρόντισαν από κοινού με τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις, με τους νόμους που ψηφίστηκαν, να πετάξουν μαζικά στη στεριά τους ναυτεργάτες με δικαιώματα.
Ενδεικτικές της κερδοφορίας και οι παραγγελίες τους που ήταν στην πρώτη θέση και το 2022. Ετσι, το σύνολο των υπό ναυπήγηση ελληνόκτητων πλοίων φτάνει τα 230, μεταφορικής ικανότητας 18,4 εκατ. dwt και με την αξία τους να υπολογίζεται στα 20 δισ. δολάρια!
Επιπλέον το 2022 υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τα 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε μεταχειρισμένα πλοία και αντίστοιχα εισέπραξαν και περισσότερα από 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δικών τους πλοίων. Αθροιστικά οι συναλλαγές που έγιναν από τους εφοπλιστές στην αγορά από δεύτερο χέρι εμπορικών πλοίων αγγίζουν τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια, «καθιστώντας τους Ελληνες εφοπλιστές τους πρώτους με διαφορά παίκτες στην εν λόγω αγορά», όπως αναφέρεται. Συνολικά έως τις 25 Δεκέμβρη πουλήθηκαν 241 εμπορικά πλοία και αγοράστηκαν 254, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Allied Shipbroking».
Πηγή: imerodromos.gr (Με πληροφορίες από τον «Ριζοσπάστη»)
Οι ίδιοι που σύμφωνα με στοιχεία του Lloyd’s List “οι Έλληνες έχουν τριπλασιάσει το μερίδιό τους στις μεταφορές πετρελαίου από τη Ρωσία μέσα σε έναν χρόνο”.
Τα στοιχεία που δημοσιεύονται αυτό το διάστημα στον ναυτιλιακό Τύπο εμφανίζουν νούμερα χωρίς ιστορικό προηγούμενο. Οπως αναφέρεται, «το ελληνικό μερίδιο στον παγκόσμιο στόλο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια καθώς σήμερα βρίσκεται στο 21% του παγκόσμιου στόλου των LNG Carriers από 15% πριν από τέσσερα χρόνια και 3% πριν από δέκα χρόνια».
Παράλληλα, τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για «θεαματικές παραγγελίες στον τομέα των πλοίων LNG» για το 2022. Συγκεκριμένα, ο οίκος «Clarksons» μιλάει για «ένα σύνολο ρεκόρ 170 LNG Carriers, που έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής το 2022, αυξημένα κατά 95% σε σχέση με το σύνολο του 2021, με τα ρεκόρ να καταρρίπτονται επίσης και όσον αφορά στις τιμές που πληρώθηκαν για αυτές τις παραγγελίες».
Είναι φανερό ότι τις παραγγελίες συνεχίζουν να πυροδοτούν οι ανταγωνισμοί ανάμεσα σε ΗΠΑ, ΕΕ και τη Ρωσία και η προσπάθεια της ΕΕ για την απεξάρτηση των ευρωενωσιακών μονοπωλίων από το ρωσικό φυσικό αέριο, εκτοξεύοντας τα ναύλα για τη μεταφορά του πανάκριβου, ρυπογόνου αμερικανικού LNG σε απίστευτα υψηλά επίπεδα, φτάνοντας τον Οκτώβρη ακόμα και τα 500.000 δολάρια τη μέρα!
Και βέβαια δεν είναι μόνο η μεταφορά του LNG. Οπως σημειώνεται στον ναυτιλιακό Τύπο, «με τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο του LNG τόσο στην ενεργειακή μετάβαση όσο και στην ενεργειακή ασφάλεια, οι περαιτέρω ευκαιρίες ανάπτυξης για τον ελληνικό στόλο είναι πιθανές».
Ενδεικτική των «ευκαιριών» και η συμφωνία που έχει συνάψει η Γερμανία με τη ναυτιλιακή εταιρεία «Dynagas LNG Partners», του ομίλου Προκοπίου, όχι μόνο για την εισαγωγή LNG, αλλά και για τη ναύλωση τερματικών πλωτών σταθμών επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU). Εχει ήδη ναυλώσει 2 τερματικούς σταθμούς και τώρα ναύλωσε και συνολικά 13 πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα. Μετά από αυτά ήταν αναμενόμενο η εταιρεία του Προκοπίου να εμφανίσει τους πρώτους 9 μήνες του 2022 καθαρά κέρδη ύψους 42,3 εκατ. δολαρίων, από 36,3 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο προπέρσινο διάστημα, αύξηση δηλαδή κατά 16,5% και έπεται συνέχεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον όμιλο που εμφανίστηκε ως ο νέος «σωτήρας» επενδυτής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στον οποίο η κυβέρνηση τα παρέδωσε «καθαρά» από εργαζόμενους και εργασιακά δικαιώματα, αφού απολύθηκαν όλοι, χωρίς να έχει καμία υποχρέωση επαναπρόσληψης ή διατήρησης εργασιακών δικαιωμάτων, «καθαρά» από χρέη, τα οποία φορτώθηκαν στον λαό κ.λπ.
Ρεκόρ στο ρεκόρ
Συνολικά, «αισίως», ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών που παραμένει πρώτος στον κόσμο, έφτασε τον Δεκέμβρη του 2022 τα 5.875 πλοία, από 5.514 το 2021, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (ως τον περασμένο Ιούλη). Ενώ η εκτιμώμενη αξία του ανέρχεται στα 160 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Αυτά όταν μέσα στα πλοία τους αυτό που κυριαρχεί είναι ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο εργασιακό δικαίωμα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, αφού φρόντισαν από κοινού με τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις, με τους νόμους που ψηφίστηκαν, να πετάξουν μαζικά στη στεριά τους ναυτεργάτες με δικαιώματα.
Ενδεικτικές της κερδοφορίας και οι παραγγελίες τους που ήταν στην πρώτη θέση και το 2022. Ετσι, το σύνολο των υπό ναυπήγηση ελληνόκτητων πλοίων φτάνει τα 230, μεταφορικής ικανότητας 18,4 εκατ. dwt και με την αξία τους να υπολογίζεται στα 20 δισ. δολάρια!
Επιπλέον το 2022 υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τα 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε μεταχειρισμένα πλοία και αντίστοιχα εισέπραξαν και περισσότερα από 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δικών τους πλοίων. Αθροιστικά οι συναλλαγές που έγιναν από τους εφοπλιστές στην αγορά από δεύτερο χέρι εμπορικών πλοίων αγγίζουν τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια, «καθιστώντας τους Ελληνες εφοπλιστές τους πρώτους με διαφορά παίκτες στην εν λόγω αγορά», όπως αναφέρεται. Συνολικά έως τις 25 Δεκέμβρη πουλήθηκαν 241 εμπορικά πλοία και αγοράστηκαν 254, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Allied Shipbroking».
Πηγή: imerodromos.gr (Με πληροφορίες από τον «Ριζοσπάστη»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου