Η έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική οικονομία, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, απηχεί τις συντηρητικές νεοφιλελεύθερες απόψεις του για την απασχόληση και τις εργασιακές σχέσεις.
Δραστικότερο ξεσκαρτάρισμα των εγγεγραμμένων ανέργων που «φουσκώνουν» σε 1.061.419 τους ανέργους της ΔΥΠΑ (ποσοστό 25,56%) έναντι των 527.758 της ΕΛΣΤΑΤ (ποσοστό ανεργίας 11,4% βάσει στοιχείων Νοεμβρίου). «Παραίτηση» των εργοδοτικών εισφορών για νεοπροσλαμβανόμενους με περιορισμένη εμπειρία. Ενθάρρυνση των ευέλικτων ρυθμίσεων εργασίας για να ανεβεί η συμμετοχή των γυναικών στην απασχόληση.
Συγκράτηση των αυξήσεων στους μισθούς και ιδιαίτερα στα κατώτατα όρια, για να μην ξεφύγει ακόμη περισσότερο ο πληθωρισμός. Αυτές είναι μερικές από τις συντηρητικές συνταγές του ΟΟΣΑ για την απασχόληση και τις εργασιακές σχέσεις στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, απηχώντας και το συντηρητικό προφίλ του νέου, από το 2021, επικεφαλής Αυστραλού, Ματίας Κόρμαν.
Αδιάφορη για την κατά 12,3% μείωση της αγοραστικής δύναμης των αμειβόμενων με κατώτατο μισθό και κατά 18,6% των αμειβόμενων με μέσο μισθό, η έκθεση εμμένει στην κλασική θέση πως «μετά τη σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού, οι αμοιβές κινδυνεύουν να επιταχυνθούν, να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη της απασχόλησης και να παγιωθεί υψηλότερος πληθωρισμός».
Επιμένοντας πως «οι αυξήσεις στους μισθούς επιτείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις» η έκθεση όχι μόνο συστήνει φρένο στις επικείμενες αυξήσεις (για τον κατώτατο μισθό) αλλά επισημαίνει ότι οι προηγούμενες αυξήσεις δεν επηρέασαν αντιστοίχως και την παραγωγικότητα της εργασίας.
Ταυτοχρόνως, ενώ από τη μία πλευρά παραδέχεται ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα είναι ο δεύτερος εγγύτερος στο όριο φτώχειας των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ, προτείνει ουσιαστικά κοινωνικές πολιτικές αποσυνδεδεμένες από αυτόν. Πρόταση που παραπέμπει εμμέσως πλην σαφώς στην υποκατάσταση των αυξήσεων στον κατώτατο μισθό με επιδόματα.
Το μόνο θετικό στοιχείο της έκθεσης είναι ότι τάσσεται υπέρ των τομεακών-κλαδικών συμβάσεων εργασίας «ως βασικού μέσου για τον καθορισμό των μισθών» με ενεργοποίηση των αποκαλούμενων κοινωνικών εταίρων, αλλά κατά τα λοιπά ο πυρήνας της συνταγής περιλαμβάνει αρκετή ευελιξία και «στοχευμένη εισοδηματική στήριξη» που θα υποκαθιστά τα επιδόματα των ανέργων σε είδος.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την αύξηση του κατώτατου μισθού η κυβέρνηση, ακόμη κι αν ήθελε, δεν μπορεί να ακολουθήσει τη συνταγή του ΟΟΣΑ.
Από τη μία πλευρά η Ευρωπαϊκή Οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς» και από την άλλη πλευρά η προεκλογική περίοδος, οδηγούν, κατά πληροφορίες, τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε προτάσεις που ενδέχεται να αγγίξουν ακόμη και το ποσό (μικτό) των 850 ευρώ με αυξήσεις αντίστοιχες ή και υψηλότερες από το 7,75% που υπολογίζεται από την 1.1.23 στις συντάξεις.
Χθες, ο Κ. Χατζηδάκης, σε μία από τις συνήθεις ανταπαντητικές δηλώσεις του προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, δήλωσε ότι «επίκειται σημαντική και δίκαιη αύξηση του κατώτατου μισθού που θα στηρίξει ακόμη περισσότερο το εισόδημα των εργαζομένων». Λογικά, με βάση το ήδη ανακοινωθέν χρονοδιάγραμμα, οι φορείς που συμμετέχουν στην ανταλλαγή προτάσεων για την αύξηση του κατώτατου μισθού θα κληθούν εντός της επόμενης εβδομάδας να προετοιμάσουν την πρότασή τους προκειμένου να οριστικοποιηθεί η πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Χριστίνα Κοψίνη.
Πηγή: efsyn.gr
Συγκράτηση των αυξήσεων στους μισθούς και ιδιαίτερα στα κατώτατα όρια, για να μην ξεφύγει ακόμη περισσότερο ο πληθωρισμός. Αυτές είναι μερικές από τις συντηρητικές συνταγές του ΟΟΣΑ για την απασχόληση και τις εργασιακές σχέσεις στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, απηχώντας και το συντηρητικό προφίλ του νέου, από το 2021, επικεφαλής Αυστραλού, Ματίας Κόρμαν.
Αδιάφορη για την κατά 12,3% μείωση της αγοραστικής δύναμης των αμειβόμενων με κατώτατο μισθό και κατά 18,6% των αμειβόμενων με μέσο μισθό, η έκθεση εμμένει στην κλασική θέση πως «μετά τη σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού, οι αμοιβές κινδυνεύουν να επιταχυνθούν, να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη της απασχόλησης και να παγιωθεί υψηλότερος πληθωρισμός».
Επιμένοντας πως «οι αυξήσεις στους μισθούς επιτείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις» η έκθεση όχι μόνο συστήνει φρένο στις επικείμενες αυξήσεις (για τον κατώτατο μισθό) αλλά επισημαίνει ότι οι προηγούμενες αυξήσεις δεν επηρέασαν αντιστοίχως και την παραγωγικότητα της εργασίας.
Ταυτοχρόνως, ενώ από τη μία πλευρά παραδέχεται ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα είναι ο δεύτερος εγγύτερος στο όριο φτώχειας των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ, προτείνει ουσιαστικά κοινωνικές πολιτικές αποσυνδεδεμένες από αυτόν. Πρόταση που παραπέμπει εμμέσως πλην σαφώς στην υποκατάσταση των αυξήσεων στον κατώτατο μισθό με επιδόματα.
Το μόνο θετικό στοιχείο της έκθεσης είναι ότι τάσσεται υπέρ των τομεακών-κλαδικών συμβάσεων εργασίας «ως βασικού μέσου για τον καθορισμό των μισθών» με ενεργοποίηση των αποκαλούμενων κοινωνικών εταίρων, αλλά κατά τα λοιπά ο πυρήνας της συνταγής περιλαμβάνει αρκετή ευελιξία και «στοχευμένη εισοδηματική στήριξη» που θα υποκαθιστά τα επιδόματα των ανέργων σε είδος.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την αύξηση του κατώτατου μισθού η κυβέρνηση, ακόμη κι αν ήθελε, δεν μπορεί να ακολουθήσει τη συνταγή του ΟΟΣΑ.
Από τη μία πλευρά η Ευρωπαϊκή Οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς» και από την άλλη πλευρά η προεκλογική περίοδος, οδηγούν, κατά πληροφορίες, τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε προτάσεις που ενδέχεται να αγγίξουν ακόμη και το ποσό (μικτό) των 850 ευρώ με αυξήσεις αντίστοιχες ή και υψηλότερες από το 7,75% που υπολογίζεται από την 1.1.23 στις συντάξεις.
Χθες, ο Κ. Χατζηδάκης, σε μία από τις συνήθεις ανταπαντητικές δηλώσεις του προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, δήλωσε ότι «επίκειται σημαντική και δίκαιη αύξηση του κατώτατου μισθού που θα στηρίξει ακόμη περισσότερο το εισόδημα των εργαζομένων». Λογικά, με βάση το ήδη ανακοινωθέν χρονοδιάγραμμα, οι φορείς που συμμετέχουν στην ανταλλαγή προτάσεων για την αύξηση του κατώτατου μισθού θα κληθούν εντός της επόμενης εβδομάδας να προετοιμάσουν την πρότασή τους προκειμένου να οριστικοποιηθεί η πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Χριστίνα Κοψίνη.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου