Την δική τους πρόταση προκειμένου να παύσουν οι Έλληνες να επισκέπτονται τις γειτονικές χώρες γιά τον ανεφοδιασμό των ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους κατέθεσαν οι πρατηριούχοι της χώρας μας.
Κατά συρροήν συνεχίζουν να επισκέπτονται οι πολίτες της Βόρειας Ελλάδας τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Βουλγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας, προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Θέμης Κιουρτζής.
Οι επισκέψεις στις γειτονικές χώρες είναι κάτι που εξακολουθεί να προβληματίζει τον κλάδο των βενζινοπωλών, οι οποίοι βλέπουν τα έσοδά τους να είναι μειωμένα.
Κατά συρροήν συνεχίζουν να επισκέπτονται οι πολίτες της Βόρειας Ελλάδας τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Βουλγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας, προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Θέμης Κιουρτζής.
Οι επισκέψεις στις γειτονικές χώρες είναι κάτι που εξακολουθεί να προβληματίζει τον κλάδο των βενζινοπωλών, οι οποίοι βλέπουν τα έσοδά τους να είναι μειωμένα.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Κιουρτζής, έχει ήδη προταθεί στο Υπουργείο Οικονομικών να εφαρμοστεί – έστω δοκιμαστικά – το Fuel Pass ή Κάρτα Πολίτη, έτσι ώστε οι Έλληνες καταναλωτές που ζουν δίπλα σε χώρες με φθηνό καύσιμο να επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές.
Με αυτό τον τρόπο, ο κ. Κιουρτζής ευελπιστεί ότι θα μετριαστούν σε θεαματικό βαθμό οι «εξορμήσεις» των Ελλήνων πολιτών σε γειτονικές χώρες και θα ενισχυθούν τα έσοδα των πρατηριούχων της χώρας μας. Παράλληλα, όπως εξήγησε, η υιοθέτηση της εν λόγω πρωτοβουλίας δεν θα έπληττε τα οικονομικά της χώρας.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι «ζητήσαμε να γίνει αυτό δοκιμαστικά έστω και σε μια πόλη προκειμένου να καταλάβει η πολιτεία ότι το επιπλέον έσοδο που θα έχει από την αύξηση των πωλήσεων θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο και πως θα ισοσκελίσει τη μείωση των εσόδων από τον αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Δηλαδή οι αυξημένες πωλήσεις θα φέρουν εξισορρόπηση στα έσοδα από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Εξάλλου τι ζητήσαμε; Να εφαρμοστεί αυτό δοκιμαστικά, έστω ας γίνει αυτό πρώτα στη Κομοτηνή, να γίνει μια άσκηση και θα δουν ότι θα υπάρχουν καλά αποτελέσματα».
Θυμίζουμε ότι παρόμοια πρόταση και μάλιστα περισσότερο ολοκληρωμένη-τεκμηριωμένη έχει καταθέσει εδώ και πολλά χρόνια το Επιμελητήριο του Κιλκίς (ΕΒΕ) ,την οποία μάλιστα έχει προωθήσει κατά καιρούς και με κάθε ευκαιρία σε θεσμικούς εκπροσώπους της πολιτείας μέχρι και στο ανώτατο επίπεδο , χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να βρεί ανταπόκριση επ΄αυτού.
Ο Κώστας Σιωνίδης δήμαρχος Παιονίας και μέλος της διοίκησης του ΕΒΕ Κιλκίς, μιάς περιοχής που σίγουρα έχει άμεσο ενδιαφέρον για το επίμαχο ζήτημα, ερωτηθείς σχετικώς από τον “Μαχητή” τόνισε ότι: “Η πρόταση του Επιμελητηρίου ήταν μια πρόταση βασισμένη σε επιτυχημένο Ιταλικό μοντέλο και ότι προέβλεπε μεταξύ άλλων την εφαρμογή του μέτρου για μονίμους κατοίκους σε επίπεδο δύο ζωνών, η πρώτη σε βάθος 15 χιλιομέτρων από τα σύνορα και η δεύτερη στα όρια του νομού μας”.
Τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τις 26 Δεκεμβρίου του 2022, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα ήταν στα 1,827 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία ανερχόταν στα 1,251 και 1,285 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Όσον αφορά στο diesel, η τιμή του στην Ελλάδα ήταν 1,791 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία δεν ξεπερνούσε τα 1,30 και 1,521 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Πηγή: maxitis.gr
Με αυτό τον τρόπο, ο κ. Κιουρτζής ευελπιστεί ότι θα μετριαστούν σε θεαματικό βαθμό οι «εξορμήσεις» των Ελλήνων πολιτών σε γειτονικές χώρες και θα ενισχυθούν τα έσοδα των πρατηριούχων της χώρας μας. Παράλληλα, όπως εξήγησε, η υιοθέτηση της εν λόγω πρωτοβουλίας δεν θα έπληττε τα οικονομικά της χώρας.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι «ζητήσαμε να γίνει αυτό δοκιμαστικά έστω και σε μια πόλη προκειμένου να καταλάβει η πολιτεία ότι το επιπλέον έσοδο που θα έχει από την αύξηση των πωλήσεων θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο και πως θα ισοσκελίσει τη μείωση των εσόδων από τον αυξημένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Δηλαδή οι αυξημένες πωλήσεις θα φέρουν εξισορρόπηση στα έσοδα από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Εξάλλου τι ζητήσαμε; Να εφαρμοστεί αυτό δοκιμαστικά, έστω ας γίνει αυτό πρώτα στη Κομοτηνή, να γίνει μια άσκηση και θα δουν ότι θα υπάρχουν καλά αποτελέσματα».
Θυμίζουμε ότι παρόμοια πρόταση και μάλιστα περισσότερο ολοκληρωμένη-τεκμηριωμένη έχει καταθέσει εδώ και πολλά χρόνια το Επιμελητήριο του Κιλκίς (ΕΒΕ) ,την οποία μάλιστα έχει προωθήσει κατά καιρούς και με κάθε ευκαιρία σε θεσμικούς εκπροσώπους της πολιτείας μέχρι και στο ανώτατο επίπεδο , χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να βρεί ανταπόκριση επ΄αυτού.
Ο Κώστας Σιωνίδης δήμαρχος Παιονίας και μέλος της διοίκησης του ΕΒΕ Κιλκίς, μιάς περιοχής που σίγουρα έχει άμεσο ενδιαφέρον για το επίμαχο ζήτημα, ερωτηθείς σχετικώς από τον “Μαχητή” τόνισε ότι: “Η πρόταση του Επιμελητηρίου ήταν μια πρόταση βασισμένη σε επιτυχημένο Ιταλικό μοντέλο και ότι προέβλεπε μεταξύ άλλων την εφαρμογή του μέτρου για μονίμους κατοίκους σε επίπεδο δύο ζωνών, η πρώτη σε βάθος 15 χιλιομέτρων από τα σύνορα και η δεύτερη στα όρια του νομού μας”.
Τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τις 26 Δεκεμβρίου του 2022, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα ήταν στα 1,827 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία ανερχόταν στα 1,251 και 1,285 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Όσον αφορά στο diesel, η τιμή του στην Ελλάδα ήταν 1,791 ευρώ/λίτρο, όταν στη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία δεν ξεπερνούσε τα 1,30 και 1,521 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Πηγή: maxitis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου