Δεν είναι φόρος αλλά εκπίπτουσα δαπάνη η "συνεισφορά" των εταιριών κατήγγειλε η αξιωματική αντιπολίτευση. Τσίπρας: Δωρεά φιλανθρωπίας για να εκπέσει η φορολογία.
Το περίφημο food pass του Κυριάκου Μητσοτάκη, όχι απλά αποτελεί εμπαιγμό των νοικοκυριών που πλήττονται από την ακρίβεια, αλλά μετατρέπεται και σε μοχλό μείωσης της φορολογίας των διυλιστηρίων. Αυτή την επισήμανση κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ που βρίσκεται από χθες «στα κάγκελα». Διαπιστώνει από το περιεχόμενο της σχετικής τροπολογίας που ψηφίστηκε στην Βουλή πως όχι απλά δεν φορολογούνται τα κέρδη των εταιριών προκειμένου να χρηματοδοτήθεί το πρόγραμμα που εξάγγειλε ο πρωθυπουργός, αλλά η ρύθμιση μετατρέπεται σε… φοροαπαλλαγή.
Το περίφημο food pass του Κυριάκου Μητσοτάκη, όχι απλά αποτελεί εμπαιγμό των νοικοκυριών που πλήττονται από την ακρίβεια, αλλά μετατρέπεται και σε μοχλό μείωσης της φορολογίας των διυλιστηρίων. Αυτή την επισήμανση κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ που βρίσκεται από χθες «στα κάγκελα». Διαπιστώνει από το περιεχόμενο της σχετικής τροπολογίας που ψηφίστηκε στην Βουλή πως όχι απλά δεν φορολογούνται τα κέρδη των εταιριών προκειμένου να χρηματοδοτήθεί το πρόγραμμα που εξάγγειλε ο πρωθυπουργός, αλλά η ρύθμιση μετατρέπεται σε… φοροαπαλλαγή.
Δωρεά φιλανθρωπίας
Στο θέμα αναφέρθηκε χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλεξης Τσίπρας, Τόνισε πως «ακόμη και αυτή η υποτυπώδης φορολόγηση υπερκερδών των διυλιστηρίων που αναμένεται να φτάσει τα 3 δις για το 22, θα γίνει με το χαμηλότερο προτεινόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντελεστή και θα καταγραφεί όχι ως φόρος αλλά ως δαπάνη. Όπως οι δωρεές φιλανθρωπίας που κάνουν πολλοί πλούσιοι όχι από αγάπη προς τον άνθρωπο αλλά από ανάγκη να παρουσιάσουν μεγαλύτερες δαπάνες ώστε να εκπέσει η φορολογία, των χρημάτων τουλάχιστον που αναγκάζονται να δηλώνουν».
Σύμφωνα με την ανάλυση του ΣΥΡΙΖΑ στην τροπολογία η έκτακτη εισφορά των 650 εκατομμυρίων ευρώ που – σύμφωνα με την κυβέρνηση – θα αποτελούσε έκτακτο φόρο στις εταιρίες διύλισης πετρελαίου, ορίζεται ως «δαπάνη». Δηλαδή οι εταιρίες αυτές θα μπορούν την χρονιά που έρχεται να την αξιοποιήσουν ως έξοδο προκειμένου να μειώσουν την φορολογική τους επιβάρυνση. Αντισταθμίζοντας έτσι τα χρήματα που πρόσκαιρα χάνουν. Μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει σε ανακοίνωσή του πως η κυβέρνηση «δεν επεκτείνει σκόπιμα την έκτακτη εισφορά και στο 2023 ενώ, βάσει του Κανονισμού, μπορεί και πρέπει να εφαρμόσει συνεισφορά αλληλεγγύης και για το 2023». Δηλαδή πρόκειται για ένα ξεκάθαρο δείγμα του ποιος ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Αυτά ενώ όπως επισημαίνεται εφαρμόζει «ποσοστό 33% στη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων στον χαμηλότερο συντελεστή που επιτρέπει η Ε.Ε» ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπόσχονταν πριν μερικούς μήνες φορολογία 90% στα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών εταιριών.
Οι τοποθετήσεις στην Βουλή
Στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα εταιρικά κέρδη η κυβέρνηση αναφέρθηκε στην συζήτηση στην Βουλή αναλυτικά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης. Επισήμανε πως «οι τράπεζες εμφανίζουν 2,35 δισεκατομμύρια κέρδη. Τα διυλιστήρια και οι εταιρείες πετρελαιοειδών, γύρω στα 3 δισεκατομμύρια! Για δε τις τράπεζες, φροντίζετε να ψηφίζεται ο αναβαλλόμενος φόρος. Ανέγγιχτα τα κέρδη. Το ίδιο και με τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Στο απυρόβλητο αυτές! Στα 2,3 δισεκατομμύρια τα κέρδη της ενέργειας, των παραγωγών, μέχρι τον προηγούμενο Ιούλιο. Είχατε πει ότι θα τα φορολογήσετε, τα μειώσατε, χαρίσατε 1,8 δισεκατομμύρια από αυτά τα έσοδα».
Αναφερόμενος ειδικά στην τροπολογία για το food pass που σύμφωνα με την κυβέρνηση αντισταθμίζει τον πληθωρισμό που κινείται στο 10% ο Πάνος Σκουρλέτης σημείωσε πως «και μόνο η αναγγελία, ότι θα γίνει από τον Φεβρουάριο, σημαίνει ότι θα προεξοφληθεί από την αγορά και τους λέτε «πάρτε τα μέτρα σας έτσι ώστε το Φεβρουάριο να έχετε προεξοφλήσει αυτή την έκπτωση». Όμως, αυτό το 10%, πρέπει να δούμε πόσο αντιστοιχεί στις πραγματικές αυξήσεις στον πληθωρισμό, για παράδειγμα στο ψωμί και στα δημητριακά, ο οποίος είναι στο 18,7%. Στο κρέας, 16,7%, στα γαλακτοκομικά 25,5%! Αυτές είναι οι αυξήσεις, αυτός είναι ο πληθωρισμός στα συγκεκριμένα προϊόντα. Απέναντι σε αυτά εσείς επιλέγετε να φέρετε μια τροπολογία, που ουσιαστικά συνιστά κοροϊδία, εμπαιγμό και ταπείνωση.Ταπείνωση του κόσμου που έχει δυσκολίες. Ταπείνωση όσων δεν μπορούν μετά τις δύο πρώτες βδομάδες να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Αυτή είναι η ευαισθησία σας!».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από επίμονες ερωτήσεις του Πάνου Σκουρλέτη στην Βουλή, ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος παραδέχθηκε πως «όσον αφορά το αν είναι εκπιπτόμενη δαπάνη, βάσει του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προβλέπεται ότι το ίδιο ποσό δεν μπορεί να φορολογηθεί δύο φορές. Αποτελεί συνήθη διατύπωση στο πλαίσιο του εν λόγω κώδικα ότι σε ένα ποσό δεν δύναται να υπάρχει διπλή φορολόγηση».
Στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις αναφέρθηκε αναλυτικά και ο τομεάρχης Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος. Σημείωσε ότι η τροπολογία «βάζει ως συντελεστή φορολόγησης το 33%, Η Ευρωπαϊκή Ένωση λέει τουλάχιστον 33%. Σβήνουν το «τουλάχιστον» και πάνε στον χαμηλότερο συντελεστή. Τι κάνουν πρακτικά; Κλέβουν από τους πολίτες και χαρίζουν στα διυλιστήρια. Θέλετε να σας πω πόσα; Με βάση, λοιπόν, τον υπολογισμό του ΣΥΡΙΖΑ και τις προβλέψεις του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα αποτελέσματα -συγκρινόμενα με την τετραετία του 2018- δίνουν υπολογισμό υπερκερδών 2,6 δισεκατομμύρια υπερκέρδη για το 2022. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε με το 90% να επιστραφούν στους καταναλωτές 2,35 δισεκατομμύρια ευρώ. Πόσα λέει η Κυβέρνηση ότι θα πάρει; 650 εκατομμύρια. Άρα, δώρο 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ στο καρτέλ των διυλιστηρίων. Πρακτικά: Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil, γιατί αυτά είναι τα δύο διυλιστήρια που έχουν τα υπερκέρδη και το ρεκόρ κερδοφορίας. Όμως, η Κυβέρνηση δεν εισάγει τη ρύθμιση αυτή για το 2023, ενώ ο Κανονισμός λέει να μπει η εισφορά και για το 2023. Κλείνει το μάτι, πιθανόν να τους γλιτώσει από την εισφορά του 2023». Συνέχισε λέγοντας ότι «στην τροπολογία, βέβαια, βάζει ότι η έκτακτη εισφορά μπορεί και να εκπίπτει από τη φορολόγηση, γιατί λέει ότι την αναγνωρίζει ως δαπάνη, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση λέει ότι είναι φόρος. Άρα και φορολογικό ρουσφέτι στα διυλιστήρια».
Μάλιστα ο Σωκράτης Φάμελλος εξέφρασε και περαιτέρω φόβους. Όπως παρατήρησε «η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου δεν υπολογίζει ούτε τα έσοδα από τη φορολόγηση ούτε το κόστος του επιδόματος σίτισης. Ας μας πειτε, τουλάχιστον, πόσα θα εισπράξετε από τα διυλιστήρια, για να ξέρουμε και εμείς. Βέβαια, ξέρουμε ότι τα μαγειρεύετε και ξέρουμε ότι το καθυστερείτε, γιατί πολύ απλά, θα πέσετε, πριν εισπράξετε ούτε ένα ευρώ από τα διυλιστήρια. Αυτή είναι η αλήθεια. Διότι, το νωρίτερο που προβλέπεται είναι να έχετε τα αποτελέσματα τον Ιούνιο». Τέλος έθεσε το ερώτημα του αν η κυβερνητική αναφορά στην τροπολογία που μιλά για «υπολογισμό επιλεξιμότητας εάν ο τζίρος είναι το 75% της διύλισης εντός του ομίλου» μπορεί να σημαίνει πλήρη εξαίρεση των διυλιστηρίων από την έκτακτη εισφορά.
Να θυμίσουμε ότι με πρώτη υπογράφουσα την τομεράρχη Οικονομικών Έφη Αχτσιόγλου, από την αρχή της χθεσινής συνεδρίασης στην Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία με μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας. Μεταξυ άλλων ζήτησε την άμεση μείωση του ΦΠΑ και των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης.
Γεράσιμος Λιβιτσάνος
Πηγή: news247.gr
Στο θέμα αναφέρθηκε χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλεξης Τσίπρας, Τόνισε πως «ακόμη και αυτή η υποτυπώδης φορολόγηση υπερκερδών των διυλιστηρίων που αναμένεται να φτάσει τα 3 δις για το 22, θα γίνει με το χαμηλότερο προτεινόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντελεστή και θα καταγραφεί όχι ως φόρος αλλά ως δαπάνη. Όπως οι δωρεές φιλανθρωπίας που κάνουν πολλοί πλούσιοι όχι από αγάπη προς τον άνθρωπο αλλά από ανάγκη να παρουσιάσουν μεγαλύτερες δαπάνες ώστε να εκπέσει η φορολογία, των χρημάτων τουλάχιστον που αναγκάζονται να δηλώνουν».
Σύμφωνα με την ανάλυση του ΣΥΡΙΖΑ στην τροπολογία η έκτακτη εισφορά των 650 εκατομμυρίων ευρώ που – σύμφωνα με την κυβέρνηση – θα αποτελούσε έκτακτο φόρο στις εταιρίες διύλισης πετρελαίου, ορίζεται ως «δαπάνη». Δηλαδή οι εταιρίες αυτές θα μπορούν την χρονιά που έρχεται να την αξιοποιήσουν ως έξοδο προκειμένου να μειώσουν την φορολογική τους επιβάρυνση. Αντισταθμίζοντας έτσι τα χρήματα που πρόσκαιρα χάνουν. Μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει σε ανακοίνωσή του πως η κυβέρνηση «δεν επεκτείνει σκόπιμα την έκτακτη εισφορά και στο 2023 ενώ, βάσει του Κανονισμού, μπορεί και πρέπει να εφαρμόσει συνεισφορά αλληλεγγύης και για το 2023». Δηλαδή πρόκειται για ένα ξεκάθαρο δείγμα του ποιος ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Αυτά ενώ όπως επισημαίνεται εφαρμόζει «ποσοστό 33% στη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων στον χαμηλότερο συντελεστή που επιτρέπει η Ε.Ε» ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπόσχονταν πριν μερικούς μήνες φορολογία 90% στα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών εταιριών.
Οι τοποθετήσεις στην Βουλή
Στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα εταιρικά κέρδη η κυβέρνηση αναφέρθηκε στην συζήτηση στην Βουλή αναλυτικά ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης. Επισήμανε πως «οι τράπεζες εμφανίζουν 2,35 δισεκατομμύρια κέρδη. Τα διυλιστήρια και οι εταιρείες πετρελαιοειδών, γύρω στα 3 δισεκατομμύρια! Για δε τις τράπεζες, φροντίζετε να ψηφίζεται ο αναβαλλόμενος φόρος. Ανέγγιχτα τα κέρδη. Το ίδιο και με τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Στο απυρόβλητο αυτές! Στα 2,3 δισεκατομμύρια τα κέρδη της ενέργειας, των παραγωγών, μέχρι τον προηγούμενο Ιούλιο. Είχατε πει ότι θα τα φορολογήσετε, τα μειώσατε, χαρίσατε 1,8 δισεκατομμύρια από αυτά τα έσοδα».
Αναφερόμενος ειδικά στην τροπολογία για το food pass που σύμφωνα με την κυβέρνηση αντισταθμίζει τον πληθωρισμό που κινείται στο 10% ο Πάνος Σκουρλέτης σημείωσε πως «και μόνο η αναγγελία, ότι θα γίνει από τον Φεβρουάριο, σημαίνει ότι θα προεξοφληθεί από την αγορά και τους λέτε «πάρτε τα μέτρα σας έτσι ώστε το Φεβρουάριο να έχετε προεξοφλήσει αυτή την έκπτωση». Όμως, αυτό το 10%, πρέπει να δούμε πόσο αντιστοιχεί στις πραγματικές αυξήσεις στον πληθωρισμό, για παράδειγμα στο ψωμί και στα δημητριακά, ο οποίος είναι στο 18,7%. Στο κρέας, 16,7%, στα γαλακτοκομικά 25,5%! Αυτές είναι οι αυξήσεις, αυτός είναι ο πληθωρισμός στα συγκεκριμένα προϊόντα. Απέναντι σε αυτά εσείς επιλέγετε να φέρετε μια τροπολογία, που ουσιαστικά συνιστά κοροϊδία, εμπαιγμό και ταπείνωση.Ταπείνωση του κόσμου που έχει δυσκολίες. Ταπείνωση όσων δεν μπορούν μετά τις δύο πρώτες βδομάδες να συντηρήσουν τις οικογένειές τους. Αυτή είναι η ευαισθησία σας!».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από επίμονες ερωτήσεις του Πάνου Σκουρλέτη στην Βουλή, ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος παραδέχθηκε πως «όσον αφορά το αν είναι εκπιπτόμενη δαπάνη, βάσει του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προβλέπεται ότι το ίδιο ποσό δεν μπορεί να φορολογηθεί δύο φορές. Αποτελεί συνήθη διατύπωση στο πλαίσιο του εν λόγω κώδικα ότι σε ένα ποσό δεν δύναται να υπάρχει διπλή φορολόγηση».
Στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις αναφέρθηκε αναλυτικά και ο τομεάρχης Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος. Σημείωσε ότι η τροπολογία «βάζει ως συντελεστή φορολόγησης το 33%, Η Ευρωπαϊκή Ένωση λέει τουλάχιστον 33%. Σβήνουν το «τουλάχιστον» και πάνε στον χαμηλότερο συντελεστή. Τι κάνουν πρακτικά; Κλέβουν από τους πολίτες και χαρίζουν στα διυλιστήρια. Θέλετε να σας πω πόσα; Με βάση, λοιπόν, τον υπολογισμό του ΣΥΡΙΖΑ και τις προβλέψεις του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα αποτελέσματα -συγκρινόμενα με την τετραετία του 2018- δίνουν υπολογισμό υπερκερδών 2,6 δισεκατομμύρια υπερκέρδη για το 2022. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε με το 90% να επιστραφούν στους καταναλωτές 2,35 δισεκατομμύρια ευρώ. Πόσα λέει η Κυβέρνηση ότι θα πάρει; 650 εκατομμύρια. Άρα, δώρο 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ στο καρτέλ των διυλιστηρίων. Πρακτικά: Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil, γιατί αυτά είναι τα δύο διυλιστήρια που έχουν τα υπερκέρδη και το ρεκόρ κερδοφορίας. Όμως, η Κυβέρνηση δεν εισάγει τη ρύθμιση αυτή για το 2023, ενώ ο Κανονισμός λέει να μπει η εισφορά και για το 2023. Κλείνει το μάτι, πιθανόν να τους γλιτώσει από την εισφορά του 2023». Συνέχισε λέγοντας ότι «στην τροπολογία, βέβαια, βάζει ότι η έκτακτη εισφορά μπορεί και να εκπίπτει από τη φορολόγηση, γιατί λέει ότι την αναγνωρίζει ως δαπάνη, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση λέει ότι είναι φόρος. Άρα και φορολογικό ρουσφέτι στα διυλιστήρια».
Μάλιστα ο Σωκράτης Φάμελλος εξέφρασε και περαιτέρω φόβους. Όπως παρατήρησε «η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου δεν υπολογίζει ούτε τα έσοδα από τη φορολόγηση ούτε το κόστος του επιδόματος σίτισης. Ας μας πειτε, τουλάχιστον, πόσα θα εισπράξετε από τα διυλιστήρια, για να ξέρουμε και εμείς. Βέβαια, ξέρουμε ότι τα μαγειρεύετε και ξέρουμε ότι το καθυστερείτε, γιατί πολύ απλά, θα πέσετε, πριν εισπράξετε ούτε ένα ευρώ από τα διυλιστήρια. Αυτή είναι η αλήθεια. Διότι, το νωρίτερο που προβλέπεται είναι να έχετε τα αποτελέσματα τον Ιούνιο». Τέλος έθεσε το ερώτημα του αν η κυβερνητική αναφορά στην τροπολογία που μιλά για «υπολογισμό επιλεξιμότητας εάν ο τζίρος είναι το 75% της διύλισης εντός του ομίλου» μπορεί να σημαίνει πλήρη εξαίρεση των διυλιστηρίων από την έκτακτη εισφορά.
Να θυμίσουμε ότι με πρώτη υπογράφουσα την τομεράρχη Οικονομικών Έφη Αχτσιόγλου, από την αρχή της χθεσινής συνεδρίασης στην Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία με μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας. Μεταξυ άλλων ζήτησε την άμεση μείωση του ΦΠΑ και των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης.
Γεράσιμος Λιβιτσάνος
Πηγή: news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου