Οπως συνέβη και με τα υπερκέρδη των ηλεκτροπαραγωγών, για τα οποία ο πρωθυπουργός τον περασμένο Μάρτιο είχε ανακοινώσει τη φορολόγησή τους με το δυσθεώρητο ποσοστό 90%, αλλά στην πορεία... μπήκαν στο πλύσιμο, έτσι και με τα υπερκέρδη της διύλισης η κυβέρνηση επιδίδεται σε επικοινωνιακές ταχυδακτυλουργίες.
Εχοντας αναγάγει την παραπλάνηση σε τέχνη και την πολιτική εξαπάτηση σε επιστήμη, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε το Σάββατο ότι θα χρηματοδοτήσει το 10% των αγορών των νοικοκυριών για το επόμενο εξάμηνο με 650 εκατ. ευρώ τα οποία, ως δίκαιος ηγέτης, θα αντλήσει από τη φορολόγηση των διυλιστηρίων.
Το ένα σκέλος της παραπλάνησης αφορά φυσικά τα νοικοκυριά τα οποία, αν και δεν έχουν την πολυτέλεια να αρνηθούν το «φιλοδώρημα» των 70 λεπτών τη μέρα, ξέρουν ότι δεν καλύπτει ούτε το 30% από τον πληθωρισμό τροφίμων, που το τελευταίο εξάμηνο τρέχει με διπλάσιο ρυθμό από τον γενικό δείκτη.
Αλλά εξίσου σημαντική για την κοινή γνώμη είναι και η άλλη πλευρά της παραπλάνησης. Αυτή της υποτιθέμενης φορολόγησης των υπερκερδών των εγχώριων διυλιστηρίων. Στην πράξη, των Oμίλων Λάτση και Βαρδινογιάννη, που έχουν ανακοινώσει ιλιγγιώδεις αυξήσεις στα έσοδα και στα κέρδη τους, χάρη στην απογείωση των τιμών του πετρελαίου και των καυσίμων.
Η πραγματικότητα είναι ότι τα έσοδα από τα υπερκέρδη που η κυβέρνηση διατείνεται ότι θα αντλήσει είναι λιγότερα από τους φόρους που έτσι κι αλλιώς θα πλήρωναν τα διυλιστήρια. Τα 650 εκατ. ευρώ του 2022 γίνονται τελικά ένα «ξέπλυμα» υπερκερδών άνω των 3 δισ. που αποκόμισαν φέτος και ωχριούν μπροστά στα τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ που πληρώνουν οι καταναλωτές κάθε χρόνο μόνο σε ειδικούς φόρους στα καύσιμα.
Στην πράξη η κυβέρνηση αρνείται να εφαρμόσει ακόμη και τη μετριοπαθή πρόταση της Κομισιόν για έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών της διύλισης με τουλάχιστον 33%. Κι αν συνυπολογίσει κανείς την πεισματική άρνησή της να μειώσει τους ειδικούς φόρους και τον ΦΠΑ στα καύσιμα και σε βασικά αγαθά, το τρικ της υποτιθέμενης αναδιανομής των ενεργειακών υπερκερδών κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που διατυμπανίζει: είναι οι καταναλωτές που εξαναγκάζονται να επιδοτήσουν την ενεργειακή αισχροκέρδεια και όχι το αντίστροφο...
Πηγή: efsyn.gr
Το ένα σκέλος της παραπλάνησης αφορά φυσικά τα νοικοκυριά τα οποία, αν και δεν έχουν την πολυτέλεια να αρνηθούν το «φιλοδώρημα» των 70 λεπτών τη μέρα, ξέρουν ότι δεν καλύπτει ούτε το 30% από τον πληθωρισμό τροφίμων, που το τελευταίο εξάμηνο τρέχει με διπλάσιο ρυθμό από τον γενικό δείκτη.
Αλλά εξίσου σημαντική για την κοινή γνώμη είναι και η άλλη πλευρά της παραπλάνησης. Αυτή της υποτιθέμενης φορολόγησης των υπερκερδών των εγχώριων διυλιστηρίων. Στην πράξη, των Oμίλων Λάτση και Βαρδινογιάννη, που έχουν ανακοινώσει ιλιγγιώδεις αυξήσεις στα έσοδα και στα κέρδη τους, χάρη στην απογείωση των τιμών του πετρελαίου και των καυσίμων.
Η πραγματικότητα είναι ότι τα έσοδα από τα υπερκέρδη που η κυβέρνηση διατείνεται ότι θα αντλήσει είναι λιγότερα από τους φόρους που έτσι κι αλλιώς θα πλήρωναν τα διυλιστήρια. Τα 650 εκατ. ευρώ του 2022 γίνονται τελικά ένα «ξέπλυμα» υπερκερδών άνω των 3 δισ. που αποκόμισαν φέτος και ωχριούν μπροστά στα τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ που πληρώνουν οι καταναλωτές κάθε χρόνο μόνο σε ειδικούς φόρους στα καύσιμα.
Στην πράξη η κυβέρνηση αρνείται να εφαρμόσει ακόμη και τη μετριοπαθή πρόταση της Κομισιόν για έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών της διύλισης με τουλάχιστον 33%. Κι αν συνυπολογίσει κανείς την πεισματική άρνησή της να μειώσει τους ειδικούς φόρους και τον ΦΠΑ στα καύσιμα και σε βασικά αγαθά, το τρικ της υποτιθέμενης αναδιανομής των ενεργειακών υπερκερδών κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που διατυμπανίζει: είναι οι καταναλωτές που εξαναγκάζονται να επιδοτήσουν την ενεργειακή αισχροκέρδεια και όχι το αντίστροφο...
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου