Μια ακόμα απόδειξη πως το Food Pass και το «καλάθι του νοικοκυριού» της κυβερνήσεως αποτελούν κοροϊδία στα μούτρα μας. Το 2023 θα ξεκινήσει με ανατιμήσεις που μεσοσταθμικά φτάνουν το 10% και αφορούν τουλάχιστον 500 βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα.
Τα στοιχεία αυτά, όπως και τα παρακάτω δημοσιεύονται στο enikos.gr (σε ρεπορτάζ του Δημήτρη Χριστούλια). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Realnews, περισσότερες από 60 εταιρείες έχουν αποστείλει ήδη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ νέα τιμολόγια με ανατιμήσεις για περισσότερες 30 κατηγορίες προϊόντων.
Οι νέες αυξήσεις, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες της «R», ήταν προγραμματισμένες εδώ και αρκετές εβδομάδες ή και μήνες από ορισμένες επιχειρήσεις, οι οποίες τις αποδίδουν στην εκρηκτική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, αλλά και στα μεταφορικά.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ οι περισσότερες επιχειρήσεις προχωρούν στις αρχές κάθε νέου έτους σε αναδιαμόρφωση των τιμοκαταλόγων τους. Οι αυξήσεις του 2022 αλλά και αυτές που θα γίνουν στις αρχές του 2023 κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 30%.
Σε άλλο σημείο του ρεπορτάζ περιγράφεται: Σε διάστημα ενός έτους προϊόντα διατροφής και αλκοολούχα ποτά ανατιμήθηκαν κατά 15%. Ειδικότερα, οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά αυξήθηκαν κατά 18,7%, στα κρέατα 16,7%, στα ψάρια 1,9%, στα γαλακτοκομικά και στα αυγά 25,3%, στα έλαια και στα λίπη 20,4%, στα λαχανικά 12,6%, στη ζάχαρη, στις σοκολάτες, στα γλυκά και στα παγωτά 6,1%, στον καφέ 13,4%, στο μεταλλικό νερό, στα αναψυκτικά και στους χυμούς φρούτων κατά 8,6%.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η «R», από τον Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα έχουν ανατιμηθεί περισσότερα από 1.500 προϊόντα, σε ποσοστό ακόμη και πάνω από 30%. Τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκαν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις σε 500 προϊόντα, τον Οκτώβριο σε 800 και τον Νοέμβριο σε τουλάχιστον 200.
Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως αναμένεται σταδιακά να ανατιμηθούν τα εξής προϊόντα:
– Παιδικές πάνες, απορρυπαντικά, σαμπουάν, ξυραφάκια, σοκολατοειδή και μπεσαμέλ έως 30%,
– ζυμαρικά και σάλτσες έως 29%,
– λουκούμια έως 27%,
– τσίχλες και καραμέλες έως 22%,
– λιαστές τομάτες έως 20%,
– μπάρες δημητριακών και κονσέρβες λαχανικών έως 19%,
– καθαριστικά σπιτιού έως 18%
– τυριά, μπισκότα και φρυγανιές έως 16%,
– ζωοτροφές έως 15%,
– ελαιόλαδο έως 14%,
– ρύζι 13%,
– κονσέρβες τόνου έως 12,5%,
– μαρμελάδες και ξύδι βαλσαμικό έως 11%,
– εμφιαλωμένο νερό έως 10%,
– αναψυκτικά έως 9%,
– γιαούρτια 7,5%,
– βρεφικό γάλα και φρουτόκρεμες έως 8%,
– φασόλια και κρουασάν έως 7%,
– μέλι και καφές εσπρέσο έως 6%
– και είδη προσωπικής υγιεινής έως 5%.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι οι συγκεκριμένες ανατιμήσεις δεν αφορούν το σύνολο των κατηγοριών, αλλά μεμονωμένα προϊόντα. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα με την ίδια ένταση, όσο δεν αποκλιμακώνεται η ενεργειακή κρίση. Οι ανατιμήσεις, που φέρνει στη δημοσιότητα η «R», αναμένεται να πραγματοποιηθούν εντός του Ιανουαρίου. Ωστόσο, υπάρχει και μια πολυεθνική εταιρεία που έχει ανακοινώσει από τώρα ότι θα προβεί σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της τον ερχόμενο Μάρτιο.
Πηγή: imerodromos.gr
Οι νέες αυξήσεις, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες της «R», ήταν προγραμματισμένες εδώ και αρκετές εβδομάδες ή και μήνες από ορισμένες επιχειρήσεις, οι οποίες τις αποδίδουν στην εκρηκτική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, αλλά και στα μεταφορικά.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ οι περισσότερες επιχειρήσεις προχωρούν στις αρχές κάθε νέου έτους σε αναδιαμόρφωση των τιμοκαταλόγων τους. Οι αυξήσεις του 2022 αλλά και αυτές που θα γίνουν στις αρχές του 2023 κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 30%.
Σε άλλο σημείο του ρεπορτάζ περιγράφεται: Σε διάστημα ενός έτους προϊόντα διατροφής και αλκοολούχα ποτά ανατιμήθηκαν κατά 15%. Ειδικότερα, οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά αυξήθηκαν κατά 18,7%, στα κρέατα 16,7%, στα ψάρια 1,9%, στα γαλακτοκομικά και στα αυγά 25,3%, στα έλαια και στα λίπη 20,4%, στα λαχανικά 12,6%, στη ζάχαρη, στις σοκολάτες, στα γλυκά και στα παγωτά 6,1%, στον καφέ 13,4%, στο μεταλλικό νερό, στα αναψυκτικά και στους χυμούς φρούτων κατά 8,6%.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η «R», από τον Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα έχουν ανατιμηθεί περισσότερα από 1.500 προϊόντα, σε ποσοστό ακόμη και πάνω από 30%. Τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκαν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανατιμήσεις σε 500 προϊόντα, τον Οκτώβριο σε 800 και τον Νοέμβριο σε τουλάχιστον 200.
Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως αναμένεται σταδιακά να ανατιμηθούν τα εξής προϊόντα:
– Παιδικές πάνες, απορρυπαντικά, σαμπουάν, ξυραφάκια, σοκολατοειδή και μπεσαμέλ έως 30%,
– ζυμαρικά και σάλτσες έως 29%,
– λουκούμια έως 27%,
– τσίχλες και καραμέλες έως 22%,
– λιαστές τομάτες έως 20%,
– μπάρες δημητριακών και κονσέρβες λαχανικών έως 19%,
– καθαριστικά σπιτιού έως 18%
– τυριά, μπισκότα και φρυγανιές έως 16%,
– ζωοτροφές έως 15%,
– ελαιόλαδο έως 14%,
– ρύζι 13%,
– κονσέρβες τόνου έως 12,5%,
– μαρμελάδες και ξύδι βαλσαμικό έως 11%,
– εμφιαλωμένο νερό έως 10%,
– αναψυκτικά έως 9%,
– γιαούρτια 7,5%,
– βρεφικό γάλα και φρουτόκρεμες έως 8%,
– φασόλια και κρουασάν έως 7%,
– μέλι και καφές εσπρέσο έως 6%
– και είδη προσωπικής υγιεινής έως 5%.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι οι συγκεκριμένες ανατιμήσεις δεν αφορούν το σύνολο των κατηγοριών, αλλά μεμονωμένα προϊόντα. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα με την ίδια ένταση, όσο δεν αποκλιμακώνεται η ενεργειακή κρίση. Οι ανατιμήσεις, που φέρνει στη δημοσιότητα η «R», αναμένεται να πραγματοποιηθούν εντός του Ιανουαρίου. Ωστόσο, υπάρχει και μια πολυεθνική εταιρεία που έχει ανακοινώσει από τώρα ότι θα προβεί σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της τον ερχόμενο Μάρτιο.
Πηγή: imerodromos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου