Περίπου ένα στα τρία πλοία που έχουν επιλέξει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ (Marshall Islands RMI) είναι ελληνικής διαχείρισης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ναυτεμπορική».
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία ο ελληνικών συμφερόντων στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο International Registries (Marshall Islands) έχει συνολική χωρητικότητα 61,16 εκατ. gt, που αντιπροσωπεύει το 31,6% του συνόλου του στόλου του RMI. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 ο στόλος του RMI ανερχόταν σε 193,8 εκατομμύρια gt συνολικά.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εφοπλιστές από 414 πλοία και 12 εκατ. gross tons (GT) που είχαν τον Ιανουάριο του 2002 με σημαία των Νήσων Μάρσαλ έφτασαν στα 5.100 πλοία και περίπου 191 εκατ. gross tons (GT) τον Ιανουάριο του 2022!
Οι λόγοι που οι εφοπλιστές ανά τον κόσμο επιλέγουν σημαίες όπως είναι αυτές των νήσων Μάρσαλ είναι η έλλειψη όρων σε ό,τι αφορά την εθνικότητα των απασχολούμενων αξιωματικών και κατώτερου πληρώματος στα πλοία. Συνήθως τα ισχυρά εθνικά νηολόγια απαιτούν και ένα ελάχιστο αριθμό ναυτικών από τη χώρα σημαίας. Το ελληνικό νηολόγιο π.χ. απαιτεί από 4-6 Έλληνες αξιωματικούς ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου. Σημειώνεται επίσης ότι στην περίπτωση που το πλοίο είναι στην ελληνική σημαία θα πρέπει να υλοποιεί μία πολιτική στελέχωσης που απαιτεί στην πράξη την ύπαρξη ενός μεγαλύτερου αριθμού αξιωματικών από όσους προβλέπει η σύνθεσή του γιατί πρέπει να καλυφθούν και οι ανάγκες αναπλήρωσης του προσωπικού (άδειες κ.λπ.), αλλά και της ανανέωσης. Τι σημαίνουν όλα αυτά πρακτικά; Μεγαλύτερα κέρδη για τους εφοπλιστές, αφού επιλέγουν φθηνά εργατικά χέρια χωρίς δικαιώματα…
Επίσης οι «σημαίες ευκαιρίας» όπως αναφέρονται στην εφοπλιστική γλώσσα, έχουν μειωμένες απαιτήσεις στην τήρηση της διεθνούς νομοθεσίας από τα πλοία!! «Μπάστε σκύλοι αλέστε», δηλαδή και πρόσθετα κέρδη για τους εφοπλιστές.
Τι δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία; Ότι όταν οι περισσότεροι εφοπλιστές και η κυβέρνηση μιλάνε για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού εμπορικού στόλου εννοούν πως θέλουν την ελληνική σημαία σε όρους σύνθεσης πληρώματος όπως γουστάρουν και μισθών εξευτελιστικών προκειμένου να «ανταγωνίζονται» τις σημαίες ευκαιρίας τύπου Νήσων Μάρσαλ….
Και όλα αυτά όταν το εφοπλιστικό κεφάλαιο στην Ελλάδα έχει τουλάχιστον 60 φοροαπαλλαγές, (ουσιαστικά δεν πληρώνουν φόρους) με τις εκάστοτε κυβερνήσεις επιπρόσθετα, σε κάθε ευκαιρία να τους μπουκώνουν με επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, κεφάλαια για «επενδύσεις» και θαλασσοδάνεια κάθε τύπου…
Πηγή: imerodromos.gr
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εφοπλιστές από 414 πλοία και 12 εκατ. gross tons (GT) που είχαν τον Ιανουάριο του 2002 με σημαία των Νήσων Μάρσαλ έφτασαν στα 5.100 πλοία και περίπου 191 εκατ. gross tons (GT) τον Ιανουάριο του 2022!
Οι λόγοι που οι εφοπλιστές ανά τον κόσμο επιλέγουν σημαίες όπως είναι αυτές των νήσων Μάρσαλ είναι η έλλειψη όρων σε ό,τι αφορά την εθνικότητα των απασχολούμενων αξιωματικών και κατώτερου πληρώματος στα πλοία. Συνήθως τα ισχυρά εθνικά νηολόγια απαιτούν και ένα ελάχιστο αριθμό ναυτικών από τη χώρα σημαίας. Το ελληνικό νηολόγιο π.χ. απαιτεί από 4-6 Έλληνες αξιωματικούς ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου. Σημειώνεται επίσης ότι στην περίπτωση που το πλοίο είναι στην ελληνική σημαία θα πρέπει να υλοποιεί μία πολιτική στελέχωσης που απαιτεί στην πράξη την ύπαρξη ενός μεγαλύτερου αριθμού αξιωματικών από όσους προβλέπει η σύνθεσή του γιατί πρέπει να καλυφθούν και οι ανάγκες αναπλήρωσης του προσωπικού (άδειες κ.λπ.), αλλά και της ανανέωσης. Τι σημαίνουν όλα αυτά πρακτικά; Μεγαλύτερα κέρδη για τους εφοπλιστές, αφού επιλέγουν φθηνά εργατικά χέρια χωρίς δικαιώματα…
Επίσης οι «σημαίες ευκαιρίας» όπως αναφέρονται στην εφοπλιστική γλώσσα, έχουν μειωμένες απαιτήσεις στην τήρηση της διεθνούς νομοθεσίας από τα πλοία!! «Μπάστε σκύλοι αλέστε», δηλαδή και πρόσθετα κέρδη για τους εφοπλιστές.
Τι δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία; Ότι όταν οι περισσότεροι εφοπλιστές και η κυβέρνηση μιλάνε για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού εμπορικού στόλου εννοούν πως θέλουν την ελληνική σημαία σε όρους σύνθεσης πληρώματος όπως γουστάρουν και μισθών εξευτελιστικών προκειμένου να «ανταγωνίζονται» τις σημαίες ευκαιρίας τύπου Νήσων Μάρσαλ….
Και όλα αυτά όταν το εφοπλιστικό κεφάλαιο στην Ελλάδα έχει τουλάχιστον 60 φοροαπαλλαγές, (ουσιαστικά δεν πληρώνουν φόρους) με τις εκάστοτε κυβερνήσεις επιπρόσθετα, σε κάθε ευκαιρία να τους μπουκώνουν με επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, κεφάλαια για «επενδύσεις» και θαλασσοδάνεια κάθε τύπου…
Πηγή: imerodromos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου