Σε εκατοντάδες χιλιάδες ανέρχονται τα αυτοκίνητα που είναι «αόρατα» για τα αρχεία της ΑΑΔΕ, του υπ. Μεταφορών, της Αστυνομίας και των ασφαλιστικών εταιρειών
Σε εκατοντάδες χιλιάδες ανέρχονται τα αυτοκίνητα, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και παράλληλα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, σύμφωνα με τι αρχείο της ΑΑΔΕ.
Σε εκατοντάδες χιλιάδες ανέρχονται τα αυτοκίνητα, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και παράλληλα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, σύμφωνα με τι αρχείο της ΑΑΔΕ.
Το γεγονός αυτό προκαλεί απώλεια εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό και τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά παράλληλα, ειδικά τα ανασφάλιστα οχήματα δημιουργούν τεράστια προβλήματα όταν εμπλακούν σε ατύχημα.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΑΔΕ ετοιμάζει νέο πλαίσιο διασταυρώσεων για τα αυτοκίνητα, με στόχο να εντοπίζει άμεσα τόσο τα ανασφάλιστα όσο και τα οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας.
Το πρόβλημα προέρχεται από την έλλειψη αποτελεσματικής συμβατότητας των αρχείων του υπουργείου Μεταφορών, της Τροχαίας, των ασφαλιστικών εταιρειών και της ΑΑΔΕ.
Μιλώντας στην Εθνική Συνδιάσκεψη των εκλεγμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής αποκάλυψε ότι είναι εκατοντάδες χιλιάδες τα οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα και εκείνα για τα οποία δεν έχουν πληρωθεί τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Πιτσιλής ανακοίνωσε αλλαγή των διαδικασιών της διασταύρωσης των αρχείων των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Μεταφορών, των ασφαλιστικών εταιρειών και της Αστυνομίας, ώστε να δημιουργεί ένας αποτελεσματικός κλοιός, γύρω από τους παραβάτες.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Α.Α.Δ.Ε. είναι σε κυκλοφορία και οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, δεν υπάρχουν πουθενά στις λίστες του υπουργείου Μεταφορών.
Ενδεχομένως, πολλά από αυτά τα «αόρατα» αυτοκίνητα, έχουν μεταβιβαστεί, έχουν καταστραφεί και έχουν ανακυκλωθεί, αλλά δεν έχει ενημερωθεί το αρχείο της ΑΑΔΕ. Επίσης, τα ίδια αυτοκίνητα, εμφανίζονται και ανασφάλιστα.
Επίσης, ορισμένοι, δηλώνουν τα οχήματα σε ακινησία, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, αλλά τα κυκλοφορούν κανονικά.
Διασταυρώσεις και έλεγχοι
Σήμερα, σε κάθε έλεγχο της Τροχαίας, κανονικά θα πρέπει να γίνεται και έλεγχος πληρωμής των ασφαλίστρων, με το «χτύπημα» της πινακίδας του οχήματος στη βάση δεδομένων που έχει η ΑΑΔΕ.
Όμως, μέσω της διαδικασίας αυτής, δεν μπορεί να εντοπιστεί το σύνολο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, αφού ένα ανασφάλιστο όχημα που δεν έτυχε να ελεγχθεί από την Τροχαία, δεν πρόκειται να εντοπιστεί ποτέ, εκτός και αν υποπέσει σε ατύχημα.
Ακόμη, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, προβλέπει ότι όσοι φορολογούμενοι βρέθηκαν κατόπιν διασταυρώσεων να κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, αν δεν πληρώσουν το πρόστιμο και δεν ασφαλίσουν τα οχήματά τους, τα στοιχεία τους αποστέλλονται, εντός εξαμήνου στην Αστυνομία, η οποία θα πρέπει αν τους εντοπίσει και να τους αφαιρέσουν τις άδειες οδήγησης, τις άδειες κυκλοφορίας και πινακίδες και επιβάλουν πρόστιμα ύψους 250 έως 1.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, εντός του 2023 θα «μηδενιστούν» τα αρχεία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και θα ξαναστηθούν από την αρχή οι βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, του υπ. Μεταφορών, της Αστυνομίας και των ασφαλιστικών εταιρειών, ώστε να είναι πλήρως συμβατές μεταξύ τους και να αλληλοενημερώνονται αυτόματα, για οποιαδήποτε μεταβολή της κατάστασης του αυτοκινήτου.
Πηγή: sofokleousin.gr
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΑΔΕ ετοιμάζει νέο πλαίσιο διασταυρώσεων για τα αυτοκίνητα, με στόχο να εντοπίζει άμεσα τόσο τα ανασφάλιστα όσο και τα οχήματα για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας.
Το πρόβλημα προέρχεται από την έλλειψη αποτελεσματικής συμβατότητας των αρχείων του υπουργείου Μεταφορών, της Τροχαίας, των ασφαλιστικών εταιρειών και της ΑΑΔΕ.
Μιλώντας στην Εθνική Συνδιάσκεψη των εκλεγμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής αποκάλυψε ότι είναι εκατοντάδες χιλιάδες τα οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα και εκείνα για τα οποία δεν έχουν πληρωθεί τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Πιτσιλής ανακοίνωσε αλλαγή των διαδικασιών της διασταύρωσης των αρχείων των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Μεταφορών, των ασφαλιστικών εταιρειών και της Αστυνομίας, ώστε να δημιουργεί ένας αποτελεσματικός κλοιός, γύρω από τους παραβάτες.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Α.Α.Δ.Ε. είναι σε κυκλοφορία και οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, δεν υπάρχουν πουθενά στις λίστες του υπουργείου Μεταφορών.
Ενδεχομένως, πολλά από αυτά τα «αόρατα» αυτοκίνητα, έχουν μεταβιβαστεί, έχουν καταστραφεί και έχουν ανακυκλωθεί, αλλά δεν έχει ενημερωθεί το αρχείο της ΑΑΔΕ. Επίσης, τα ίδια αυτοκίνητα, εμφανίζονται και ανασφάλιστα.
Επίσης, ορισμένοι, δηλώνουν τα οχήματα σε ακινησία, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, αλλά τα κυκλοφορούν κανονικά.
Διασταυρώσεις και έλεγχοι
Σήμερα, σε κάθε έλεγχο της Τροχαίας, κανονικά θα πρέπει να γίνεται και έλεγχος πληρωμής των ασφαλίστρων, με το «χτύπημα» της πινακίδας του οχήματος στη βάση δεδομένων που έχει η ΑΑΔΕ.
Όμως, μέσω της διαδικασίας αυτής, δεν μπορεί να εντοπιστεί το σύνολο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, αφού ένα ανασφάλιστο όχημα που δεν έτυχε να ελεγχθεί από την Τροχαία, δεν πρόκειται να εντοπιστεί ποτέ, εκτός και αν υποπέσει σε ατύχημα.
Ακόμη, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, προβλέπει ότι όσοι φορολογούμενοι βρέθηκαν κατόπιν διασταυρώσεων να κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, αν δεν πληρώσουν το πρόστιμο και δεν ασφαλίσουν τα οχήματά τους, τα στοιχεία τους αποστέλλονται, εντός εξαμήνου στην Αστυνομία, η οποία θα πρέπει αν τους εντοπίσει και να τους αφαιρέσουν τις άδειες οδήγησης, τις άδειες κυκλοφορίας και πινακίδες και επιβάλουν πρόστιμα ύψους 250 έως 1.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, εντός του 2023 θα «μηδενιστούν» τα αρχεία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και θα ξαναστηθούν από την αρχή οι βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, του υπ. Μεταφορών, της Αστυνομίας και των ασφαλιστικών εταιρειών, ώστε να είναι πλήρως συμβατές μεταξύ τους και να αλληλοενημερώνονται αυτόματα, για οποιαδήποτε μεταβολή της κατάστασης του αυτοκινήτου.
Πηγή: sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου