Ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας για τις μπίζνες με τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ελληνόκτητα πλοία εν μέσω ευρωπαϊκών κυρώσεων.
Το εκτενές ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) στην Αθήνα αρχίζει περιγράφοντας τις δυσκολίες του Γερμανού δημοσιογράφου να λάβει επίσημη πληροφόρηση, για παράδειγμα από τον όμιλο Αγγελικούση.
Το εκτενές ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) στην Αθήνα αρχίζει περιγράφοντας τις δυσκολίες του Γερμανού δημοσιογράφου να λάβει επίσημη πληροφόρηση, για παράδειγμα από τον όμιλο Αγγελικούση.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα «στις θάλασσες του κόσμου ο μεγαλύτερος εφοπλιστικός όμιλος της Ελλάδας βρίσκεται στο στοιχείο του. Καθημερινά διασχίζει τους ωκεανούς με 150 πελώρια τάνκερ. Όμως την ίδια στιγμή θέλει να αποφύγει κάθε δημοσιότητα. Τα τηλεφωνήματα των δημοσιογράφων δεν φέρνουν αποτέλεσμα, τα e-mail μένουν αναπάντητα, ενώ δεν ωφελεί ούτε μία επίσκεψη με φυσική παρουσία. Στην υποδοχή το προσωπικό μίας ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι καλεί τον επισκέπτη, με τρόπο ευγενικό αλλά ξεκάθαρο, να αποχωρήσει. Το ίδιο ισχύει για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Ανεπιθύμητες είναι οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Οι Έλληνες εφοπλιστές ‘ζουν ευτυχισμένοι, διότι ζουν εν κρυπτώ' όπως λέει μία γαλλική παροιμία».
Κατόπιν αυτών ο Γερμανός δημοσιογράφος καταφεύγει στις εκτιμήσεις των ειδικών. «Το ρωσικό πετρέλαιο αποτελεί τον πυρήνα του εμπορίου που διεξάγουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες και θα το διατηρήσουν όσο είναι εφικτό, λέει η αναλύτρια Μαρία Μπερτζελέτου. Αυτό δεν αλλάζει ούτε με τις εκκλήσεις του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης σε οικονομική διάσκεψη κοντά στην Αθήνα. Ο (αμερικανικός) οίκος S & P Global εκτιμά ότι τις τελευταίες εβδομάδες το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρεται από Έλληνες εφοπλιστές, το 19% από ρωσικά τάνκερ και το 6% από κινεζικά».
1,6 εκ. ευρώ για ένα «μικρό» φορτίο.
Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα της Φρανκφούρτης: «Ναυλομεσίτες εκτιμούν στο πρακτορείο Bloomberg ότι για την μεταφορά ενός φορτίου αργού πετρελαίου από τον ρωσικό τερματικό σταθμό του Κόσμινο, ανατολικά του Βλαδιβοστόκ, μέχρι την Κίνα, ένα μικρότερο πλοίο μπορεί να κερδίσει 1,6 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από τον πόλεμο. Κάποιοι προμηθευτές, όπως ο Αγγελικούσης, απέχουν από αυτές τις συναλλαγές, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι ίδιοι τον Φεβρουάριο, προκειμένου να μην σπιλωθεί το όνομά τους. Άλλοι, όπως οι ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd., συμμετέχουν».
«Η Avin ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας, την οικογενειακή επιχείρηση Βαρδινογιάννη, που δραστηριοποιείται κυρίως στα διυλιστήρια. Όμως, σύμφωνα με το κλαδικό περιοδικό Lloyd's List, σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας μεταφορέας ρωσικού πετρελαίου είναι ο δισεκατομμυριούχος Γιώργος Οικονόμου με την εφοπλιστική εταιρεία TMS Tankers. Τους τελευταίους δύο μήνες λέγεται ότι είχε 25 απόπλους. Μόνο ο ρωσικός όμιλος Sovcomflot έχει περισσότερους. Τον Οικονόμου ακολουθεί η Thenamaris Ships Management του Έλληνα επιχειρηματία Κωνσταντίνου Μαρτίνου. Σύμφωνα με το Lloyd's List μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου κατά 41%. Έτσι σήμερα η Ρωσία εξάγει περίπου την ίδια ποσότητα αργού πετρελαίου, όπως και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.
Πηγή: Deutsche Welle
Κατόπιν αυτών ο Γερμανός δημοσιογράφος καταφεύγει στις εκτιμήσεις των ειδικών. «Το ρωσικό πετρέλαιο αποτελεί τον πυρήνα του εμπορίου που διεξάγουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες και θα το διατηρήσουν όσο είναι εφικτό, λέει η αναλύτρια Μαρία Μπερτζελέτου. Αυτό δεν αλλάζει ούτε με τις εκκλήσεις του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης σε οικονομική διάσκεψη κοντά στην Αθήνα. Ο (αμερικανικός) οίκος S & P Global εκτιμά ότι τις τελευταίες εβδομάδες το 51% του ρωσικού πετρελαίου μεταφέρεται από Έλληνες εφοπλιστές, το 19% από ρωσικά τάνκερ και το 6% από κινεζικά».
1,6 εκ. ευρώ για ένα «μικρό» φορτίο.
Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα της Φρανκφούρτης: «Ναυλομεσίτες εκτιμούν στο πρακτορείο Bloomberg ότι για την μεταφορά ενός φορτίου αργού πετρελαίου από τον ρωσικό τερματικό σταθμό του Κόσμινο, ανατολικά του Βλαδιβοστόκ, μέχρι την Κίνα, ένα μικρότερο πλοίο μπορεί να κερδίσει 1,6 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από τον πόλεμο. Κάποιοι προμηθευτές, όπως ο Αγγελικούσης, απέχουν από αυτές τις συναλλαγές, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι ίδιοι τον Φεβρουάριο, προκειμένου να μην σπιλωθεί το όνομά τους. Άλλοι, όπως οι ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd., συμμετέχουν».
«Η Avin ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας, την οικογενειακή επιχείρηση Βαρδινογιάννη, που δραστηριοποιείται κυρίως στα διυλιστήρια. Όμως, σύμφωνα με το κλαδικό περιοδικό Lloyd's List, σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας μεταφορέας ρωσικού πετρελαίου είναι ο δισεκατομμυριούχος Γιώργος Οικονόμου με την εφοπλιστική εταιρεία TMS Tankers. Τους τελευταίους δύο μήνες λέγεται ότι είχε 25 απόπλους. Μόνο ο ρωσικός όμιλος Sovcomflot έχει περισσότερους. Τον Οικονόμου ακολουθεί η Thenamaris Ships Management του Έλληνα επιχειρηματία Κωνσταντίνου Μαρτίνου. Σύμφωνα με το Lloyd's List μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου κατά 41%. Έτσι σήμερα η Ρωσία εξάγει περίπου την ίδια ποσότητα αργού πετρελαίου, όπως και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.
Πηγή: Deutsche Welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου