Οι ανατροπές που επιφέρει η συμφωνία της ΑΑΔΕ, με τη φορολογική Αρχή της γειτονικής χώρας, για εικονικές μεταναστεύσεις, ΙΧ αυτοκίνητα και Καρουζέλ
Οριστικό μπλόκο στη φοροδιαφυγή ελληνικών επιχειρήσεων μέσω Βουλγαρίας, καθώς και στα κυκλώματα τύπου «Καρουζέλ» βάζει η συμφωνία της ΑΑΔΕ με την αντίστοιχη Αρχή της γειτονικής χώρας.
Οριστικό μπλόκο στη φοροδιαφυγή ελληνικών επιχειρήσεων μέσω Βουλγαρίας, καθώς και στα κυκλώματα τύπου «Καρουζέλ» βάζει η συμφωνία της ΑΑΔΕ με την αντίστοιχη Αρχή της γειτονικής χώρας.
Μετά από πολλά χρόνια φορολογικού ανταγωνισμού των δύο χωρών, που έθρεψε τη φοροδιαφυγή, υπογράφηκε πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ της ΑΑΔΕ και της Αρχής Δημοσίων Εσόδων της Βουλγαρίας, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων:
Ποιες «τρύπες» κλείνουν
Η συμφωνία των φορολογικών Αρχών των δύο χωρών κλείνουν διάφορες «τρύπες» στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, μέσω των οποίων επιτήδειοι διέπρατταν φοροδιαφυγή εκμεταλλευόμενοι τη διαφορά των συντελεστών φόρου επιχειρηματικών κερδών που είναι 10% στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα είναι στο 22% ενώ στα προηγούμενα χρόνια έφτανε έως το 29%.
Όπως έχουν διαπιστώσει οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ, Έλληνες επιχειρηματίες μετέφεραν την έδρα τους στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα διατηρούσαν μια θυγατρική εταιρεία.
Όμως η πραγματική δραστηριότητα ασκούνταν από τη θυγατρική, ενώ η «μητρική» που ήταν στη Βουλγαρία ήταν καθαρά εικονική, απλά για να φορολογείται ο «όμιλος» με συντελεστή 10%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορολογικών αρχών το 80% επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που ιδρύθηκαν σε γειτονικές χώρες είναι καθαρά εικονικές.
Είναι εταιρίες-σφραγίδες, εταιρίες που έχουν μόνο ΑΦΜ Βουλγαρίας και δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Κατόπιν το υπουργείο Οικονομικών επέβαλε περιορισμούς για τις ελληνικές επιχειρήσεις Βουλγαρίας, όπως:
Συγχρόνως, οι Έλληνες που είχαν ιδρύσει εικονική εταιρεία στη Βουλγαρία, παράκαμπταν και τα τεκμήρια των Ι/Χ. αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα ήταν στο όνομα της βουλγαρικής εταιρείας, πλήρωναν στη γειτονική χώρα τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά στην Ελλάδα.
Πρόκειται συνήθως για μεγάλου κυβισμού οχήματα, τα οποία στην Ελλάδα έχουν υψηλή φορολογία και τεκμήρια, επιβαρύνσεις τις οποίες αποφεύγουν οι «Έλληνες επιχειρηματίες της Βουλγαρίας».
Όμως, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα τέθηκαν στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ και με μπαράζ ελέγχων εντόπισε χιλιάδες περιπτώσεις, ιδιοκτητών οι οποίοι ενώ ήταν φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, εντούτοις κυκλοφορούσαν αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες, που δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία. Σε αυτούς καταλογίστηκαν:
Ακόμη η Βουλγαρία, ως η μοναδική χώρα της ΕΕ που έχει χερσαία σύνορα με την Ελλάδα αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα της απάτης τύπου «Καρουζέλ» που στήνουν κυκλώματα από επιχειρηματίες των δύο χωρών.
Προϊόντα από τρίτες χώρες φτάνουν σε ελληνικά λιμάνια, κατόπιν, δηλώνονται ότι έχουν προορισμό εταιρεία στη Βουλγαρία, όπου και θα φορολογηθούν, αλλά μένουν και διατίθενται στην Ελλάδα, χωρίς να έχουν καταβληθεί οι δασμοί και ο ΦΠΑ.
Επίσης, αγαθά φέρονται να κυκλοφορούν από Ελλάδα σε Βουλγαρία και από εκεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, αλλά πρόκειται για ένα εικονικό ταξίδι, κατά το οποίο μία εταιρεία του κυκλώματος, που υποχρεούται να καταβάλει τον αναλογούντα ΦΠΑ ζητεί και λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ, ενώ όταν πρόκειται να αποδώσει τον ΦΠΑ, επί των αγαθών, εξαφανίζεται.
Πρόκειται για τη μάστιγα των «εξαφανισμένων εμπόρων», που ετησίως στερεί έσοδα ύψους άνω 130 δισ. ευρώ από το κοινοτικά ταμεία.
Πηγή: sofokleousin.gr
- Την άμεση ανταλλαγή πληροφοριών σε ευαίσθητα φορολογικά αντικείμενα εσόδων.
- Την καταπολέμηση της παραβατικότητας όσον αφορά το τελωνειακό καθεστώς 42 ήτοι εισαγωγή - θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία και επαναποστολή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ, τομέας που ευνοεί τις απάτες στον ΦΠΑ, τύπου «Καρουζέλ».
- Την απευθείας γραμμή επικοινωνίας των δύο Αρχών, για συναλλαγές με υψηλό βαθμό προτεραιότητας.
Ποιες «τρύπες» κλείνουν
Η συμφωνία των φορολογικών Αρχών των δύο χωρών κλείνουν διάφορες «τρύπες» στην εφαρμογή της φορολογικής νομοθεσίας, μέσω των οποίων επιτήδειοι διέπρατταν φοροδιαφυγή εκμεταλλευόμενοι τη διαφορά των συντελεστών φόρου επιχειρηματικών κερδών που είναι 10% στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα είναι στο 22% ενώ στα προηγούμενα χρόνια έφτανε έως το 29%.
Όπως έχουν διαπιστώσει οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ, Έλληνες επιχειρηματίες μετέφεραν την έδρα τους στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα διατηρούσαν μια θυγατρική εταιρεία.
Όμως η πραγματική δραστηριότητα ασκούνταν από τη θυγατρική, ενώ η «μητρική» που ήταν στη Βουλγαρία ήταν καθαρά εικονική, απλά για να φορολογείται ο «όμιλος» με συντελεστή 10%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορολογικών αρχών το 80% επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων που ιδρύθηκαν σε γειτονικές χώρες είναι καθαρά εικονικές.
Είναι εταιρίες-σφραγίδες, εταιρίες που έχουν μόνο ΑΦΜ Βουλγαρίας και δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Κατόπιν το υπουργείο Οικονομικών επέβαλε περιορισμούς για τις ελληνικές επιχειρήσεις Βουλγαρίας, όπως:
- Ο τόπος συνεδρίασης του Δ.Σ. της εταιρείας, που πρέπει να πραγματοποιείται στη χώρα της έδρας και όχι στην Ελλάδα.
- Η πραγματική Διοίκηση, που προκύπτει από τον τόπο υπογραφής συμβάσεων και των πρακτικών εταιρείας.
- Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας
- Οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών
- Η φορολογική κατοικία των μελών του διοικητικού συμβουλίου.
- Η μη αναγνώριση των τιμολογίων από τη μητρική στη θυγατρική.
Συγχρόνως, οι Έλληνες που είχαν ιδρύσει εικονική εταιρεία στη Βουλγαρία, παράκαμπταν και τα τεκμήρια των Ι/Χ. αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα ήταν στο όνομα της βουλγαρικής εταιρείας, πλήρωναν στη γειτονική χώρα τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, αλλά κυκλοφορούσαν κανονικά στην Ελλάδα.
Πρόκειται συνήθως για μεγάλου κυβισμού οχήματα, τα οποία στην Ελλάδα έχουν υψηλή φορολογία και τεκμήρια, επιβαρύνσεις τις οποίες αποφεύγουν οι «Έλληνες επιχειρηματίες της Βουλγαρίας».
Όμως, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα τέθηκαν στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ και με μπαράζ ελέγχων εντόπισε χιλιάδες περιπτώσεις, ιδιοκτητών οι οποίοι ενώ ήταν φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, εντούτοις κυκλοφορούσαν αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες, που δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία. Σε αυτούς καταλογίστηκαν:
- Οι τεκμαρτές δαπάνες των αυτοκινήτων
- Τα τέλη κυκλοφορίας,
- Ο φόρος πολυτελείας
- Φόρος εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης επί του εισοδήματος που προέκυψε βάσει των τεκμηρίων.
Ακόμη η Βουλγαρία, ως η μοναδική χώρα της ΕΕ που έχει χερσαία σύνορα με την Ελλάδα αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα της απάτης τύπου «Καρουζέλ» που στήνουν κυκλώματα από επιχειρηματίες των δύο χωρών.
Προϊόντα από τρίτες χώρες φτάνουν σε ελληνικά λιμάνια, κατόπιν, δηλώνονται ότι έχουν προορισμό εταιρεία στη Βουλγαρία, όπου και θα φορολογηθούν, αλλά μένουν και διατίθενται στην Ελλάδα, χωρίς να έχουν καταβληθεί οι δασμοί και ο ΦΠΑ.
Επίσης, αγαθά φέρονται να κυκλοφορούν από Ελλάδα σε Βουλγαρία και από εκεί σε άλλες χώρες της ΕΕ, αλλά πρόκειται για ένα εικονικό ταξίδι, κατά το οποίο μία εταιρεία του κυκλώματος, που υποχρεούται να καταβάλει τον αναλογούντα ΦΠΑ ζητεί και λαμβάνει επιστροφή ΦΠΑ, ενώ όταν πρόκειται να αποδώσει τον ΦΠΑ, επί των αγαθών, εξαφανίζεται.
Πρόκειται για τη μάστιγα των «εξαφανισμένων εμπόρων», που ετησίως στερεί έσοδα ύψους άνω 130 δισ. ευρώ από το κοινοτικά ταμεία.
Πηγή: sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου