Πρέπει να το παραδεχτούμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ιδεολογική συνέπεια και «θερίζει» με μέθοδο ● Ετσι και στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις δικαίωσε τον εαυτό του ● Μόλις το 68,83% των υποψηφίων επιλογής ΓΕΛ μπαίνει στα ΑΕΙ, με 22.449 να αποκλείονται ● Μεγάλη σφαγή στα ΕΠΑΛ όπου μένουν εκτός 11.216 από τους 17.619 μαθητές
Από τους συνολικά 99.305 υποψηφίους, 61.682 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
Από τους συνολικά 99.305 υποψηφίους, 61.682 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
Εκτός έμειναν 37.623. Αποκλείστηκαν! Να ’ναι καλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τα κολέγια που θα αβγατίσουν την πελατεία τους. Το σλόγκαν: Με 8.000 μόρια δεν χωράς στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ «χωράς και παραχωράς» στο κολέγιο. Αναλυτικότερα, μόλις το 68,83% των υποψηφίων επιλογής ΓΕΛ μπαίνει στα ΑΕΙ, με 22.449 να αποκλείονται. Η μεγάλη σφαγή έγινε στα ΕΠΑΛ όπου μένουν εκτός 11.216 από τους 17.619 μαθητές.
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ήρθε απλά να φωτίσει τα τεχνητά εμπόδια που στήθηκαν φέτος ακόμα πιο ψηλά από πέρσι. Εκτός όλων των άλλων γνωστών δυσκολιών που συνδέονται με τις εξετάσεις, είχαμε τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που πλέον «τρούπωσε» στις πανελλαδικές εξετάσεις και δημιούργησε εκατόμβες εξοστρακισμένων υποψηφίων, την πανδημία των διαφοροποιημένων συντελεστών βαρύτητας που «έχασε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα», την αδυσώπητη εξεταστέα ύλη, ικανή από μόνη της να βγάλει νοκ άουτ όσους και όσες δεν έχουν να πληρώσουν ακριβά δίδακτρα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Τι άλλο θέλει κανείς; Μην είμαστε και αχάριστοι!
Αν θέλει κανείς να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα της θηριώδους περικοπής θέσεων εισακτέων θα πρέπει να πάει στις αναπαραστάσεις που δημιουργούνται στους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και γονείς οι οποίοι παρακολουθούν με δέος ως θεατές το μέλλον που προβλέπεται γι’ αυτούς. Ποιο είναι το μήνυμα; Στροφή με μεγαλύτερη ένταση και σε μεγαλύτερη έκταση στα φροντιστηριακά στέγαστρα, σκέψεις για εγγραφή στα κολέγια και για το τμήμα των μαθητών από φτωχά και αδύναμα νοικοκυριά μια φωνή: Πού πας, ρε Kαραμήτρο! Μάθε νωρίς την ταξική σου θέση!
Ετσι είναι! Στο κάτω κάτω της γραφής σε όποιον δεν αρέσει το νέο σύστημα, ας πάει σε κάποιο ξένο Πανεπιστήμιο. Τόσοι και τόσοι γόνοι της ελίτ αναγκάζονται να ξενιτευτούν! Δηλαδή η κόρη του πρωθυπουργού μας που ξενιτεύτηκε για να σπουδάσει σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ; Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας; Η υπουργός Παιδείας που δεν σπούδασε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο; Μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!
Μαύρα μαντάτα και για τα Πανεπιστήμια
Συνολικά πέρσι και φέτος έχουμε περίπου 25.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ. Στο βάθος δεν περιμένει… κήπος αλλά η «Αθηνά» Νο 2 και η αρχή μιας νέας «χρυσής εποχής» για τα κολέγια, δηλαδή βαδίζουμε στην αποθέωση του ιδιωτικού τομέα και όποιος αντέξει. Ας δούμε όμως τα πράγματα με μια σειρά:
Οι χιλιάδες αυτές θέσεις εισακτέων που έμειναν κενές (σε συνδυασμό με τη «δράση των μετεγγραφών», που δρουν με τη λογική της «λιποαναρρόφησης») αποψιλώνουν περίπου 50-60 τμήματα, κατά βάση περιφερειακών Πανεπιστημίων.
Στο σημείο αυτό το ΥΠΑΙΘ, επιδέξια και αθόρυβα, με τη βοήθεια του τακτοποιημένου λόγου μιας νέας (;) μεταρρυθμιστικής σταυροφορίας, όπου σκόπιμα έχει υποκατασταθεί η αναζήτηση των αιτιών από τη διαπίστωση των αποτελεσμάτων, οδηγεί τον προβληματισμό της κοινής γνώμης να μοιάζει με τη θεωρία του πεπρωμένου στη θρησκευτική σκέψη, όπου οι άνθρωποι αναφωνούν «είναι θέλημα θεού» για να εξηγήσουν ή να δικαιολογήσουν μια ορισμένη εξέλιξη των πραγμάτων: Οσα τμήματα δεν έχουν «φοιτητές-πελάτες» πρέπει να κλείσουν ή να αναμορφωθούν.
Ετσι το ΥΠΑΙΘ νομιμοποιημένα θα σύρει τα «κενά» τμήματα στον «ανακριτικό» φακό της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), η οποία, σαν έτοιμη από καιρό, αναμένεται να εισηγηθεί μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας.
Είναι εξάλλου γνωστό ότι μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, μέσα στον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, θα έχουμε «ζυμώσεις» μεταξύ της Ν. Κεραμέως και πρυτάνεων για τα 50 τμήματα που «καίγονται» από την ΕΒΕ.
Στον κόσμο της η υπουργός Παιδείας!
Κατά τα άλλα η υπουργός Παιδείας, στο δικό της σύμπαν, υποστήριξε ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα Πανεπιστήμια» και επισήμανε τη μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για να εκδοθούν όλα τα αποτελέσματα στις 28 Ιουλίου, από σεβασμό στην αγωνία των υποψηφίων και των οικείων τους και για να διευκολύνει τον προγραμματισμό δεκάδων χιλιάδων οικογενειών.
«Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία του».
Και συνέχισε απτόητη με λόγια παρηγοριάς: «Τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα Πανεπιστήμια και τα δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς» συμπλήρωσε.
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ήρθε απλά να φωτίσει τα τεχνητά εμπόδια που στήθηκαν φέτος ακόμα πιο ψηλά από πέρσι. Εκτός όλων των άλλων γνωστών δυσκολιών που συνδέονται με τις εξετάσεις, είχαμε τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που πλέον «τρούπωσε» στις πανελλαδικές εξετάσεις και δημιούργησε εκατόμβες εξοστρακισμένων υποψηφίων, την πανδημία των διαφοροποιημένων συντελεστών βαρύτητας που «έχασε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα», την αδυσώπητη εξεταστέα ύλη, ικανή από μόνη της να βγάλει νοκ άουτ όσους και όσες δεν έχουν να πληρώσουν ακριβά δίδακτρα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα. Τι άλλο θέλει κανείς; Μην είμαστε και αχάριστοι!
Αν θέλει κανείς να αποκωδικοποιήσει το μήνυμα της θηριώδους περικοπής θέσεων εισακτέων θα πρέπει να πάει στις αναπαραστάσεις που δημιουργούνται στους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και γονείς οι οποίοι παρακολουθούν με δέος ως θεατές το μέλλον που προβλέπεται γι’ αυτούς. Ποιο είναι το μήνυμα; Στροφή με μεγαλύτερη ένταση και σε μεγαλύτερη έκταση στα φροντιστηριακά στέγαστρα, σκέψεις για εγγραφή στα κολέγια και για το τμήμα των μαθητών από φτωχά και αδύναμα νοικοκυριά μια φωνή: Πού πας, ρε Kαραμήτρο! Μάθε νωρίς την ταξική σου θέση!
Ετσι είναι! Στο κάτω κάτω της γραφής σε όποιον δεν αρέσει το νέο σύστημα, ας πάει σε κάποιο ξένο Πανεπιστήμιο. Τόσοι και τόσοι γόνοι της ελίτ αναγκάζονται να ξενιτευτούν! Δηλαδή η κόρη του πρωθυπουργού μας που ξενιτεύτηκε για να σπουδάσει σε Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ; Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας; Η υπουργός Παιδείας που δεν σπούδασε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο; Μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!
Μαύρα μαντάτα και για τα Πανεπιστήμια
Συνολικά πέρσι και φέτος έχουμε περίπου 25.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ. Στο βάθος δεν περιμένει… κήπος αλλά η «Αθηνά» Νο 2 και η αρχή μιας νέας «χρυσής εποχής» για τα κολέγια, δηλαδή βαδίζουμε στην αποθέωση του ιδιωτικού τομέα και όποιος αντέξει. Ας δούμε όμως τα πράγματα με μια σειρά:
Οι χιλιάδες αυτές θέσεις εισακτέων που έμειναν κενές (σε συνδυασμό με τη «δράση των μετεγγραφών», που δρουν με τη λογική της «λιποαναρρόφησης») αποψιλώνουν περίπου 50-60 τμήματα, κατά βάση περιφερειακών Πανεπιστημίων.
Στο σημείο αυτό το ΥΠΑΙΘ, επιδέξια και αθόρυβα, με τη βοήθεια του τακτοποιημένου λόγου μιας νέας (;) μεταρρυθμιστικής σταυροφορίας, όπου σκόπιμα έχει υποκατασταθεί η αναζήτηση των αιτιών από τη διαπίστωση των αποτελεσμάτων, οδηγεί τον προβληματισμό της κοινής γνώμης να μοιάζει με τη θεωρία του πεπρωμένου στη θρησκευτική σκέψη, όπου οι άνθρωποι αναφωνούν «είναι θέλημα θεού» για να εξηγήσουν ή να δικαιολογήσουν μια ορισμένη εξέλιξη των πραγμάτων: Οσα τμήματα δεν έχουν «φοιτητές-πελάτες» πρέπει να κλείσουν ή να αναμορφωθούν.
Ετσι το ΥΠΑΙΘ νομιμοποιημένα θα σύρει τα «κενά» τμήματα στον «ανακριτικό» φακό της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ), η οποία, σαν έτοιμη από καιρό, αναμένεται να εισηγηθεί μείωση των πανεπιστημιακών τμημάτων της χώρας.
Είναι εξάλλου γνωστό ότι μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, μέσα στον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, θα έχουμε «ζυμώσεις» μεταξύ της Ν. Κεραμέως και πρυτάνεων για τα 50 τμήματα που «καίγονται» από την ΕΒΕ.
Στον κόσμο της η υπουργός Παιδείας!
Κατά τα άλλα η υπουργός Παιδείας, στο δικό της σύμπαν, υποστήριξε ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, «οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα Πανεπιστήμια» και επισήμανε τη μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για να εκδοθούν όλα τα αποτελέσματα στις 28 Ιουλίου, από σεβασμό στην αγωνία των υποψηφίων και των οικείων τους και για να διευκολύνει τον προγραμματισμό δεκάδων χιλιάδων οικογενειών.
«Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία του».
Και συνέχισε απτόητη με λόγια παρηγοριάς: «Τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα Πανεπιστήμια και τα δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Φέραμε πιο κοντά τις ανάγκες της αγοράς» συμπλήρωσε.
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου