Αναρωτιόμαστε σε ποια χώρα και ποιον πλανήτη ζει η κυβέρνηση, αυτή τη φορά ως προς την αντιπυρική προστασία και τις πυρκαγιές, που μόλις άρχισαν! Την ώρα που με όποιον και να μιλήσεις στην Αττική θα σου πει «νωρίς αρχίσαμε φέτος με τις φωτιές», οι «άριστοι» είναι στον κόσμο τους και (πάλι) αυτοθαυμάζονται.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, πέρα από τα γνωστά επιχειρήματα (;) περί «ισχυρότατων βορείων ανέμων» και «κλιματικής αλλαγής», περίπου έδωσε… συγχαρητήρια στην κυβέρνηση.
«Η φωτιά αυτή (σ.σ Γλυφάδα – Βούλα) εξελίχθηκε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες, δεδομένων των συνθηκών και της πίεσης που ασκεί η κλιματική κρίση», υποστήριξε. «Είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι και έχουμε κινητοποιήσει πολλαπλάσια μέσα για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων», συμπλήρωσε και έίπε ότι «τα μέσα κινητοποιήθηκαν και οι χρόνοι αντίδρασης ήταν εντός των πρωτοκόλλων».
Στον ίδιο… κόσμο κι ένας άρμόδιος, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, ο οποίος έκανε λόγο, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, για πρωτοφανή αεροπορική δύναμη και πολύ μεγάλη κινητοποίηση.
Σύμφωνα με αυτή, οι Δήμοι έχουν τη δυνατότητα επέμβασης για προληπτικές διαδικασίες όπως καθάρισμα ξερόχορτων εντός ιδιωτικών ιδιοκτησιών.
– Αντί να καθαριστούν όσα στρέμματα δάσους είναι ανάγκη η κυβέρνηση μιλάει για καθαρισμό μόλις μόλις 38.000 στρεμμάτων. Συνεπώς, θα καθαριστεί μόλις το 1% της έκτασης που χρειάζεται καθαρισμό, εν μέσω αντιπυρικής περιόδου. Οι καθαρισμοί έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν την Πρωτομαγιά.
– Σχεδιάζεται συντήρηση και βελτίωση μόλις για το 10% των δασικών δρόμων που χρειάζονται τέτοιες εργασίες και για το 10% – 15% του συνόλου των αντιπυρικών ζωνών. Δεν γίνεται καν λόγος για τη διάνοιξη νέων όπου κριθεί απαραίτητο.
– Το ανθρώπινο δυναμικό των Δασικών Υπηρεσιών καλύπτει μόνο το 30% των αναγκών.
– Οι ελλείψεις προσωπικού στην Πυροσβεστική ξεπερνούν τα 3.500 οργανικά κενά και υπάρχουν τεράστια προβλήματα σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και οχήματα.
– Σ’ αυτές τις συνθήκες 1.700 πυροσβέστες είναι εκτός επιχειρησιακού σχεδιασμού, αφού στελεχώνουν τις υπηρεσίες των ιδιωτικών αεροδρομίων της “Fraport”, του “Ελευθέριος Βενιζέλος”, των ιδιωτικών οδικών αξόνων κ.ο.κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου