«Πριν από λίγες μέρες στις Βρυξέλλες, αποφασίσαμε ως Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να μειώσουμε κατά περίπου 90% τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου» είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε πως η απόφαση αυτή «στρέφει όμως ταυτόχρονα και την Ευρώπη ακόμα περισσότερο προς τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Αμερικής. Και μαζί της -παρά τις προσωρινές δυσκολίες- ανοίγει νέα λιμάνια και νέους προορισμούς που μπορούν να κατακτηθούν από την ελληνική ναυτιλία».
Ανέφερε ότι «καθίσταται κομβική και η σημασία της θάλασσας για τη διακίνηση φυσικού αερίου» και πως «μια καινούργια πρόκληση για τα ελληνόκτητα πλοία μεταφοράς LNG». Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα «γίνεται, έτσι, μία ενεργειακή πύλη προς ολόκληρη την Ευρώπη και σίγουρα ένας κρίσιμος κόμβος για όλη την νοτιοανατολική Μεσόγειο, με σταθερούς πυλώνες της τα “ξύλινα τείχη” του Θεμιστοκλή».
Επίσης, έκανε γνωστό ότι ζήτησε από την ΕΕ να απαλλαχθούν οι εφοπλιστές από τυχόν ρύπανση των θαλασσών και του περιβάλλοντος! Ανέφερε ζήτησε «να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει”, με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου» με επιστολή του προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ουρσουλα Φον ντερ Λάιεν.
Με την ίδια επιστολή ζήτησε στο όνομα ενός πιο «πράσινου» στόλου να υπάρξουν πρωτοβουλίες προκειμένουν «να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα. Να είναι ασφαλή για τα πλοία αλλά να είναι και βιώσιμα για την οικονομία», «να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία ώστε να διασφαλίζονται πραγματικά ίσοι όροι ανταγωνισμού στις μεταφορές και «να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών, ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο».
Πηγή: 902.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου