Τουλάχιστον 222 εκατομμύρια μαθητές αντιμετώπισαν πρόβλημα με την εκπαίδευση τους με διάφορους τρόπους εντός του 2022, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ, την οποία επικαλέστηκε και η διευθύντρια του ταμείου για την εκπαίδευση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Πρόκειται για τριπλασιασμό του αντίστοιχου αριθμού από το 2016, δηλαδή την τελευταία εξαετία. Κατά την προηγούμενη καταγραφή το 2016, οι μαθητές αυτοί ήταν «μόνο» 75 εκατομμύρια.
Από αυτούς τους μαθητές, το 1/3 εγκατέλειψε εντελώς το σχολείο, την ώρα που οι μισοί, δηλαδή 119,6 εκατομμύρια, συνεχίζουν να πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς να μπορούν να εξασφαλίσουν μία αξιοπρεπή και ολόπλευρη μόρφωση ενός «ελάχιστου επιπέδου ικανοτήτων», ειδικά στα πεδία των μαθηματικών και της ανάγνωσης.
«Αυτό σημαίνει 222 εκατ. κομματιασμένα όνειρα», δήλωσε η Γιασμίν Σερίφ, διευθύντρια του Οργανισμού και πρόσθεσε: «ας μην αφήσουμε πίσω μας θύματα. Ας βοηθήσουμε να γίνουν αυτά τα όνειρα πραγματικότητα», υπογράμμισε η ίδια.
Αυτός ο «σκανδαλώδης» αριθμός, που αφορά στα παιδιά κάτω των 18 ετών που ζουν στην πλειονότητά τους σε εμπόλεμες ή εξαθλιωμένες και φτωχοποιημένες ζώνες, αποτελεί «ρεκόρ».
Όπως είπε, η αύξηση των τελευταίων έξι χρόνων συνδέεται με την πανδημία της Covid-19, που «γύρισε 20 χρόνια πίσω» τις προσπάθειες να αναπτυχθούν τα εκπαιδευτικά συστήματα ορισμένων χωρών καθώς και με την κλιματική αλλαγή και, κυρίως, με την παράταση ορισμένων ένοπλων συγκρούσεων.
Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων -τουλάχιστον οκτώ στις δέκα- αυτά τα παιδιά και οι νέοι ζουν σε ζώνες όπου μια σύγκρουση διαρκεί χρόνια, κυρίως στη Συρία, στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ή στο Αφγανιστάν.
Για τη Σερίφ, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική στην τελευταία αυτή χώρα, όπου το καθεστώς των Ταλιμπάν απέκλεισε τη συντριπτική πλειονότητα των κοριτσιών από την εκπαίδευση από τότε που ανακατέλαβε την εξουσία, πέρυσι τον Αύγουστο.
Πιο πρόσφατο μέτρο, μια στροφή 180 μοιρών για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα κορίτσια στη χώρα, που έκλεισαν λίγες ώρες αφού είχαν ξανανοίξει τον Μάρτιο, στερώντας από τους Αφγανούς μαθητές την επιστροφή στην τάξη έπειτα από πολλούς μήνες.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε οι Αφγανοί μαθητές να μην μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο. Δεν είναι καλό για το Αφγανιστάν», είπε η Γιασμίν Σερίφ, που πρόσθεσε πως είναι στο εξής «πολύ σημαντικό ο κόσμος να υψώσει τη φωνή» για το θέμα αυτό.
Η σύγκρουση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία, που επηρεάζει τη φοίτηση 5,7 εκατ. μαθητών, συμβάλλει επίσης στην αύξηση που παρατηρήθηκε φέτος.
Για όλους αυτούς τους μαθητές, είναι κρίσιμης σημασίας να ξαναπάρουν το νήμα της ζωής τους «προτού να είναι πολύ αργά», κατέληξε η ίδια.
Πηγή: efsyn.gr
Από αυτούς τους μαθητές, το 1/3 εγκατέλειψε εντελώς το σχολείο, την ώρα που οι μισοί, δηλαδή 119,6 εκατομμύρια, συνεχίζουν να πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς να μπορούν να εξασφαλίσουν μία αξιοπρεπή και ολόπλευρη μόρφωση ενός «ελάχιστου επιπέδου ικανοτήτων», ειδικά στα πεδία των μαθηματικών και της ανάγνωσης.
«Αυτό σημαίνει 222 εκατ. κομματιασμένα όνειρα», δήλωσε η Γιασμίν Σερίφ, διευθύντρια του Οργανισμού και πρόσθεσε: «ας μην αφήσουμε πίσω μας θύματα. Ας βοηθήσουμε να γίνουν αυτά τα όνειρα πραγματικότητα», υπογράμμισε η ίδια.
Αυτός ο «σκανδαλώδης» αριθμός, που αφορά στα παιδιά κάτω των 18 ετών που ζουν στην πλειονότητά τους σε εμπόλεμες ή εξαθλιωμένες και φτωχοποιημένες ζώνες, αποτελεί «ρεκόρ».
Όπως είπε, η αύξηση των τελευταίων έξι χρόνων συνδέεται με την πανδημία της Covid-19, που «γύρισε 20 χρόνια πίσω» τις προσπάθειες να αναπτυχθούν τα εκπαιδευτικά συστήματα ορισμένων χωρών καθώς και με την κλιματική αλλαγή και, κυρίως, με την παράταση ορισμένων ένοπλων συγκρούσεων.
Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων -τουλάχιστον οκτώ στις δέκα- αυτά τα παιδιά και οι νέοι ζουν σε ζώνες όπου μια σύγκρουση διαρκεί χρόνια, κυρίως στη Συρία, στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ή στο Αφγανιστάν.
Για τη Σερίφ, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική στην τελευταία αυτή χώρα, όπου το καθεστώς των Ταλιμπάν απέκλεισε τη συντριπτική πλειονότητα των κοριτσιών από την εκπαίδευση από τότε που ανακατέλαβε την εξουσία, πέρυσι τον Αύγουστο.
Πιο πρόσφατο μέτρο, μια στροφή 180 μοιρών για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα κορίτσια στη χώρα, που έκλεισαν λίγες ώρες αφού είχαν ξανανοίξει τον Μάρτιο, στερώντας από τους Αφγανούς μαθητές την επιστροφή στην τάξη έπειτα από πολλούς μήνες.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε οι Αφγανοί μαθητές να μην μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο. Δεν είναι καλό για το Αφγανιστάν», είπε η Γιασμίν Σερίφ, που πρόσθεσε πως είναι στο εξής «πολύ σημαντικό ο κόσμος να υψώσει τη φωνή» για το θέμα αυτό.
Η σύγκρουση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία, που επηρεάζει τη φοίτηση 5,7 εκατ. μαθητών, συμβάλλει επίσης στην αύξηση που παρατηρήθηκε φέτος.
Για όλους αυτούς τους μαθητές, είναι κρίσιμης σημασίας να ξαναπάρουν το νήμα της ζωής τους «προτού να είναι πολύ αργά», κατέληξε η ίδια.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου