Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει ραγδαία έδαφος με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν δεκάδες αξιόπιστες προτάσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ολες ωστόσο εξακολουθούν να έχουν το πρόβλημα του υψηλού κόστους κτήσης που αρχίζει περίπου στα 20.000+ ευρώ. Γι’ αυτό και οι Κινέζοι φέρνουν την «επανάσταση» με το Mini EV, ένα τετραθέσιο «λαϊκό» αυτοκινητάκι μήκους σχεδόν 3 μέτρων που πιάνει τα 100 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα και έχει αυτονομία έως 170 χιλιόμετρα, ωστόσο κοστίζει μόλις 5.000 δολάρια, γράφει το αμερικανικό περιοδικό τεχνολογίας Wired.
Επισημαίνει ότι η Κίνα έχει καταστεί ο πρώτος πελάτης και από τους κορυφαίους παραγωγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και σημειώνει: «Ηδη δε το Mini EV της Wuling, που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την General Motors, ξεπερνά τις πωλήσεις του Model 3 της Tesla στην Κίνα. Το ποσό των 5.000 δολαρίων ισοδυναμεί με την τοποθέτηση του αξεσουάρ υγραντήρα πούρων σε μια Rolls-Royce ή την αγορά ενός Apple CarPlay για μια Ferrari», σχολιάζει με χιούμορ το δημοσίευμα.
Η επιτυχία του Mini EV έχει προκαλέσει δεκάδες απόπειρες αντιγραφής του από άλλες κινεζικές εταιρίες, αλλά και η Wuling να προχωρά στην κατασκευή διαφορετικών εκδόσεών του συμπεριλαμβανομένης μιας επερχόμενης καμπριολέ έκδοσης με μεγάλη αυτονομία.
Προς το παρόν το συγκεκριμένο όχημα δεν είναι διαθέσιμο εκτός Κίνας, αλλά οι συντάκτες του Wired πήγαν εκεί για να δοκιμάσουν την πλέον «πολυτελή» έκδοση. Επισημαίνουν ότι ο όρος πολυτέλεια είναι σχετικός ειδικά όταν έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο τόσο γυμνό όσο το Mini EV. Σε ό,τι αφορά τους παραγωγούς του οχήματος ο δεύτερος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης της Wuling, με ποσοστό 44%, είναι η General Motors (το μικρότερο υπόλοιπο της κοινοπραξίας ανήκει στην ίδια τη Wuling). Εξωτερικά, η έκδοση Macaron διακρίνεται από το τυπικό Mini EV με δυνατότητα επιλογής από χαρούμενα παστέλ χρώματα. Το Wired γράφει ότι οδήγησε ένα πράσινο αβοκάντο, αλλά το μοντέλο διατίθεται επίσης σε κίτρινο λεμονί και λευκό ροδακινί. Τα χρώματα έχουν επιλεγεί καθώς το Macaron απευθύνεται ξεκάθαρα στους νέους και cool τύπους.
Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές ο κινητήρας του αποδίδει 20 KW με την αυτονομία να κυμαίνεται από 120 έως 170 χιλιόμετρα αναλόγως της χωρητικότητας της μπαταρίας (από 9,3 έως 13,9 KW) ενώ το βάρος βρίσκεται στα 665 κιλά.
Στο εσωτερικό, το Macaron διαθέτει χαρούμενα χρώματα και μοντέρνους διακόπτες, ενώ τα όργανα είναι σπαρτιάτικα και περιορισμένα σε τρία καντράν για τον έλεγχο του κλιματισμού και μια πολύ μικρή οθόνη LCD για το ραδιόφωνο. Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB τύπου Α που σας επιτρέπουν να αναπαράγετε μουσική ή να φορτίζετε μια συσκευή.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη που παρέχει τις βασικές πληροφορίες, όπως ταχύτητα, εμβέλεια και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, μαζί με μια γραφική τρισδιάστατη απόδοση του Mini EV. Η έκδοση Macaron πάντως έχει και κάμερα οπισθοπορείας.
Οι τέσσερις θέσεις υπάρχουν στη θεωρία, ωστόσο στην πράξη τα πράγματα είναι δυσκολότερα αφού το Mini EV έχει μήκος 2.920 χλστ. οπότε οι πίσω θέσεις δεν ενδείκνυνται για ενήλικες. Αλλά χάρη στο ύψος των 1.621 χλστ., ο χώρος για το κεφάλι ικανοποιεί. Υπάρχουν επίσης εξαρτήματα παιδικών καθισμάτων. Η έλλειψη πραγματικών προσκέφαλων για ενήλικες κάνει κάθε μακρινό ταξίδι δύσκολο, υπάρχει ωστόσο ένας και μοναδικός αερόσακος για τον οδηγό!
Δημήτρης Φαναριώτης
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου