«Ατακτη υποχώρηση» του υπουργείου Παιδείας στον τρόπο εφαρμογής της κακόφημης Τράπεζας Θεμάτων με την οποία θα εξεταστούν φέτος για πρώτη φορά οι μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Με νέα τροποποιητική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το περασμένο Σάββατο χωρίς να πάρει ιδιαίτερη δημοσιότητα, το ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια σημαντική τροποποίηση, δίνοντας πλέον τη δυνατότητα στον διδάσκοντα να επιλέγει μεταξύ τριπλάσιου πλήθους κληρωθέντων θεμάτων. Πρόκειται για έναν ελιγμό του υπουργείου, που πιθανότατα θα μειώσει στο τέλος της χρονιάς τη δεδομένη «σφαγή» μαθητών.
Υπενθυμίζεται πως οι μαθητές σε κάθε μάθημα εξετάζονται σε 4 θέματα. Από αυτά τα δύο (το 50%) επιλέγονται απευθείας από τις διδάσκουσες/οντες σε κάθε σχολείο και τα άλλα δύο κληρώνονται την ημέρα της εξέτασης ως εξής: οι καθηγητές με χρήση κωδικών που θα έχει στη διάθεσή τους το σχολείο κληρώνουν άπαξ δύο ώρες πριν από τις εξετάσεις (σ.σ. για τα περισσότερα μαθήματα) από τη μεγάλη δεξαμενή της Τράπεζας Θεμάτων για κάθε ένα θέμα μια τριάδα διαφορετικών επιλογών (6 συνολικά για τα δύο θέματα), εκ των οποίων θα διαλέγουν με δικά τους κριτήρια εκείνη την ώρα ποιο θέμα θα δώσουν στους μαθητές.
Στη συνέχεια, με ευθύνη του διευθυντή/τριας της σχολικής μονάδας, η επιλογή των διδασκόντων/ουσών καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στην Τράπεζα Θεμάτων. Πριν από την τροποποιητική απόφαση δεν υπήρχε καμία παρέμβαση των διδασκόντων και όποιο (1) θέμα κληρωνόταν έμπαινε. Εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκτιμούν πως η απόφαση αυτή θα οδηγήσει τους καθηγητές να επιλέξουν το κατά τεκμήριο πιο βατό και εντός διδαχθείσας ύλης θέμα, με αποτέλεσμα να καταγραφεί πιθανώς μικρότερο ποσοστό αποτυχίας. Η προηγούμενη εφαρμογή του μέτρου τη σχολική χρονιά 2013-2014 στην Α’ και Β’ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου οδήγησε το 40% των εξεταζόμενων μαθητών να επανεξεταστεί στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και ο θεσμός καταργήθηκε τον Μάρτιο του 2015.
Βέβαια φέτος όλα αυτά συμβαίνουν με τους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς τους να τρέχουν (και να μη φτάνουν) για να καλύψουν την τεράστια ύλη, η οποία δεν μειώθηκε παρά τα αλλεπάλληλα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία στο εκπαιδευτικό έργο. Το υπουργείο Παιδείας με μπαράζ εγκυκλίων, παρά τις εκκλήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, πιέζει εδώ και βδομάδες για την ολοκλήρωση της ύλης με κάθε τρόπο.
Σημειώνεται πως την περασμένη χρονιά η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων αναβλήθηκε εξαιτίας της πανδημίας. Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 θα ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων καλύπτοντας και τις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου. Προς το παρόν ο βαθμός των απολυτηρίων εξετάσεων στο Λύκειο δεν συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κώστας Ζαφειρόπουλος
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου