Ετσι, η Εθνική Πινακοθήκη αποφάσισε να αποκαταστήσει το λάθος του καλλιτέχνη, δηλαδή να τον «συνετίσει» μετά θάνατον και να μετονομάσει τον πίνακα σε «Ουκρανές Χορεύτριες»!
Το σκεπτικό, δε, που ακολουθεί αυτή την απόφαση είναι ακόμα πιο γελοίο και από την ίδια την ενέργεια. Λέει, λοιπόν, ότι «το κίτρινο και το μπλε των εθνικών χρωμάτων της Ουκρανίας είναι αισθητά σε αυτό που φαίνεται να είναι κορδέλες μαλλιών που φορούν οι χορευτές και σε γιρλάντες που κουβαλούν».
Δηλαδή, ο χρωστήρας του ζωγράφου απέδωσε χορεύτριες με τα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας, αλλά ο πολιτιστικός σωβινισμός της ΕΣΣΔ τα έβαζε όλα κάτω από τη ρώσικη ομπρέλα όπως λέει η Olesya Khromeychuk, διευθύντρια του Ουκρανικού Ινστιτούτου στο Λονδίνο, η οποία έγραφε πριν από έναν μήνα στο περιοδικό Spiegel: «Κάθε ταξίδι σε μια γκαλερί ή μουσείο στο Λονδίνο με εκθέματα τέχνης ή κινηματογράφου από την ΕΣΣΔ αποκαλύπτει εσκεμμένη ή απλώς νωχελική παρερμηνεία της περιοχής ως μια ατελείωτη Ρωσία, όπως θα ήθελε να το δει ο σημερινός πρόεδρος της Ρωσικής Ομοσπονδίας».
Με άλλα λόγια ο Γάλλος ζωγράφος – που πέθανε το 1917 (δηλαδή δεν πρόλαβε παραπλανηθεί από τη μπολσεβίκικη προπαγάνδα) και στο μεταξύ από το 1908 σταμάτησε να ζωγραφίζει λόγω προβλημάτων όρασης και που ο μεγάλος αριθμός των ζωγραφικών του έργων με χορεύτριες χρονολογικά τοποθετείται στην δεκαετία του 1870 – ζωγράφιζε παθιασμένα Ουκρανές μπαλαρίνες.
Διότι μια σύντομη ματιά να ρίξει κανείς στα έργα του θα δει ότι η χρήση των παστέλ χρωμάτων και κυρίως του κίτρινου και του μπλε είναι ιδιαίτερα συχνή από τον ζωγράφο.
Και ήρθε τώρα η ώρα να αποκατασταθεί η τάξη στην Ιστορία της Τέχνης. Διαβάστε εδώ και το δημοσίευμα από το theguardian.com.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε μία από τις σημαντικότερες συλλογές έργων τέχνης στον κόσμο και τα κάνουν …. επιστήμονες άνθρωποι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου