Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανακοίνωσαν πως θα υπάρξει καθυστέρηση στην καταβολή των συντάξεων σε 15 περιοχές, μεταθέτοντας την ευθύνη για το γεγονός αυτό στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων • Ωστόσο το πληροφοριακό δίκτυο των Ταχυδρομείων δεν έχει ανακάμψει ακόμα, 10 μέρες μετά την επίθεση των χάκερ • Ενοχη σιωπή για τις αιτίες που οι άριστοι της κυβέρνησης άφησαν αθωράκιστα τα ΕΛΤΑ, για την εξυγίανση των οποίων οι φορολογούμενοι πλήρωσαν πρόσφατα 250 εκατομμύρια ευρώ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, θα υπάρξει καθυστέρηση στην καταβολή των συντάξεων και οι 15 περιοχές που αναμένεται να επηρεαστούν είναι οι εξής: Άρτα, Έδεσσα, Καβάλα, Καλαμάτα, Καρδίτσα, Καρπενήσι, Κιλκίς, Κοζάνη, Κόρινθος, Λάρισα, Μεσολόγγι, Πρέβεζα, Σύρος, Τρίκαλα και Χαλκίδα.
Για το πρόβλημα στην καταβολή των συντάξεων, τα ΕΛΤΑ μεταθέτουν την ευθύνη στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Οπως αναφέρουν, έλαβαν ειδοποίηση από το ΤΠΔ «αναφορικά με τεχνική βλάβη στο περιβάλλον υποστήριξης των μηχανογραφικών εφαρμογών γραφείων παρακαταθηκών στην περιφέρεια» και «σημειώθηκε καθυστέρηση στην προώθηση προς τα ΕΛΤΑ των αιτηθέντων χρηματικών ποσών συντάξεων για 15 περιοχές».
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, καταγράφονται καθυστερήσεις στην καταβολή συντάξεων και σε άλλες περιοχές της χώρας ενώ ουδείς γνωρίζει εάν θα καταβληθούν στην ώρα τους και τα επιδόματα σε διάφορες κατηγορίες δικαιούχων. Είναι προφανές ότι για την καταβολή των συντάξεων σε 500.000 δικαιούχους ανά τη χώρα, τα ΕΛΤΑ συνεργάζονται με τρίτους φορείς και τραπεζικά ιδρύματα. Ωστόσο, από τη στιγμή που το πληροφοριακό δίκτυο των Ταχυδρομείων δέχθηκε τόσο σοβαρό πλήγμα που δεν του έχει επιτρέψει να ανακάμψει δέκα μέρες αργότερα, προκαλεί αίσθηση η ευκολία με την οποία τα ΕΛΤΑ σπεύδουν να επιρρίψουν ευθύνες στο ΤΠΔ.
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που καθημερινά βομβαρδίζει με ειδήσεις για τα ψηφιακά επιτεύγματα της κυβέρνησης που πέτυχε να γίνονται όλα «με το πάτημα ενός κουμπιού», συνεχίζει να τηρεί σιγή ιχθύος για το σοβαρό πρόβλημα που άφησε επί τόσες μέρες «ανάπηρο» τον εθνικό φορέα καθολικής υπηρεσίας ταχυδρομείων. Ένοχη σιωπή επικρατεί και για τις αιτίες που τόσοι άριστοι γνώστες της Πληροφορικής άφησαν αθωράκιστα από τους χάκερ τα ΕΛΤΑ, για την εξυγίανση των οποίων οι φορολογούμενοι πλήρωσαν πρόσφατα 250 εκατομμύρια ευρώ.
Η τελευταία ανακοίνωση των ΕΛΤΑ για την πορεία αποκατάστασης του ψηφιακού μπλακ-άουτ της 20ής Μαρτίου εκδόθηκε πριν από μια εβδομάδα, στις 24/3. Τότε, ανακοινώθηκε ότι τα καταστήματα ΕΛΤΑ θα μπορούν πλέον να προσφέρουν υπηρεσίες είσπραξης λογαριασμών, αποστολής απλής αλληλογραφίας-μικροδεμάτων και πωλήσεων φιλοτελικών προϊόντων. Σύμφωνα με πληροφορίες που δεν στάθηκε δυνατό να διασταυρωθούν με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, τα εκατοντάδες υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ συνεχίζουν να μην εξυπηρετούν σειρά περιπτώσεων που αφορούν:
■ Συστημένη αλληλογραφία εξωτερικού. Για τη συγκεκριμένη υπηρεσία που εξυπηρετεί και τα μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop) για αποστολή εμπορευμάτων, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στη λειτουργία των συστημάτων που βρίσκονται στα αεροδρόμια και τα οποία συνεργάζονται με τα Τελωνεία. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, έχουν συσσωρευθεί χιλιάδες αντικείμενα στις εκεί αποθήκες και πολλές παραγγελίες ακυρώνονται. Το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη υπηρεσία σχετίζεται και με τη λειτουργία του συστήματος ανίχνευσης (track & trace) που επιτρέπει σε κάθε αποστολέα ή παραλήπτη να βλέπει πού βρίσκεται το αντικείμενο.
■ Αποστολή και εξόφληση ταχυδρομικών επιταγών.
■ Καταθέσεις και αναλήψεις μέσω λογαριασμών του πρώην Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και της Eurobank.
■ Διαχείριση λογαριασμών της «ΕΛΤΑ Ενέργεια», της εταιρείας μέσω της οποίας τα ΕΛΤΑ πωλούν ηλεκτρικό ρεύμα.
Μετά την επίθεση των χάκερ και την κρυπτογράφηση των εξυπηρετητών (servers) που διακινούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ολόκληρο το πληροφοριακό σύστημα κλειδώθηκε. Κάποια μέρη του έχουν τεθεί σε επαναλειτουργία, αλλά το βασικό πρόβλημα αφορά την πλήρη ανάκτηση των αρχείων που περιλαμβάνουν ιστορικά στοιχεία των συναλλαγών. Εάν, για παράδειγμα, κάποιος περιμένει τη διεκπεραίωση ενός αντικειμένου που ταχυδρομήθηκε πριν από την 20ή Μαρτίου, είναι πολύ πιθανόν να μην μπορεί να δει πού ακριβώς βρίσκεται καθώς το σύστημα ιχνηλάτησης δεν τροφοδοτείται με τα απαραίτητα στοιχεία.
Οι απώλειες εσόδων για τα ΕΛΤΑ είναι καθημερινές καθώς πελάτες πηγαίνουν στα υποκαταστήματα και διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Αντίθετα, μεγάλα είναι τα κέρδη για τους ιδιώτες ανταγωνιστές των ΕΛΤΑ και τις εταιρείες κούριερ στις οποίες καταφεύγουν υποχρεωτικά οι καταναλωτές.
Το άλλο σοβαρό θέμα για το οποίο επίσης δεν υπάρχει ενημέρωση αφορά την πιθανότητα διαρροής προσωπικών δεδομένων των εκατοντάδων χιλιάδων συναλλασσόμενων με τα ΕΛΤΑ. Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη μέρα τα ΕΛΤΑ ανέφεραν ότι «έως τώρα» δεν έχει διαπιστωθεί καμία διαρροή, αλλά έκτοτε δεν υπήρξε περαιτέρω ενημέρωση από την επιχείρηση ή τις εμπλεκόμενες ανεξάρτητες αρχές και την Αστυνομία.
Άρης Χατζηγεωργίου
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου