Που κανονικά, σε κάθε επίσκεψή της, σε οποιαδήποτε πόλη, θα έπρεπε να τη ρωτούν:
- για τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη (πρόκειται για τις δύο κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, με το μνημειακό τετράπυλο στη διασταύρωσή τους, με μαγαζιά γύρω τους, τμήμα πλατείας και πολλά ακόμα κτίσματα [4ος - 9ος αιώνας μ.Χ.], συνολικού εμβαδού 1.500 τ.μ., μια «βυζαντινή Πομπηία», όπως τη χαρακτήρισε το ΒΒC)
- για τη τσιμεντόστρωση στον βράχο της Ακρόπολης
- για την έλλειψη στοιχειώδους πυροπροστασίας στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, που κινδύνεψε από πυρκαγιά το καλοκαίρι του 2020
- για τον μακροχρόνιο δανεισμό εκθεμάτων ελληνικών μουσείων σε μουσεία του εξωτερικού (25 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης για άλλα 25)
- για την απαξίωση και στη συνέχεια την αργοπορημένη και ελλιπή ενίσχυση των εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού, που επλήγησαν από τη ματαίωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων λόγω της πανδημίας
- για την προκλητική στήριξή της στον Δημήτρη Λιγνάδη, προσωπική της επιλογή στη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ είχαν ήδη υπάρξει καταγγελίες εναντίον του για βιασμούς ανηλίκων
- για την απόφασή της για «εκκαθάριση εν λειτουργία» του Ταμείου Αλληλοβοήθειας του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική έρευνα για σοβαρή κακοδιαχείριση και σκανδαλώδη σπατάλη δημόσιου χρήματος, για τη μη παραπομπή στο πειθαρχικό των κατηγορούμενων υπαλλήλων και τη συνέχιση της συνεργασίας μαζί τους, για την αποπομπή της διευθύντριας που αποκάλυψε το σκάνδαλο
- για την ακύρωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων από ρωσικούς πολιτιστικούς φορείς και Ρώσους καλλιτέχνες, λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία
- για την παραποίηση της διακήρυξης των Υπουργών Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αλληλεγγύη στον λαό της Ουκρανίας και την αυθαίρετη προσθήκη σ’ αυτήν των φράσεων «περί «διακοπής των σχέσεων της Ε.Ε. με πολιτιστικούς οργανισμούς της Ρωσίας, καθώς η τέχνη χρησιμοποιείται ως όργανο προπαγάνδας... Και να κλείσουν στις ευρωπαϊκές χώρες τα ΜΜΕ τα οποία ελέγχονται από τη Ρωσία», φράσεις που δεν υπάρχουν στο επίσημο κείμενο
- για (λεπτομέρεια, ίσως, αλλά «εξ όνυχος τον λέοντα») τον απαξιωτικό μορφασμό της στο άκουσμα του ονόματος του Σταύρου Ξαρχάκου, που διαπίστωσε έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής της κυβέρνησης και απουσία πρόνοιας για τους ανθρώπους της τέχνης
- για … για …
Αλλά ποιος θα ρωτήσει για όλα αυτά την κ. Μενδώνη;
Οι κυβερνητικοί βουλευτές; Ο αντινομάρχης; Ο δήμαρχος;
Εμείς οι πολίτες όμως;
Απέσβετο το λάλον ύδωρ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου