Ο υπ. Μεταφορών είναι ο μόνος που βλέπει βελτιωμένη την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες ● Ετοιμάζεται η επαναφορά των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων στο Μετρό, με το σωματείο εργαζομένων ΣΕΛΜΑ να αντιδρά χαρακτηρίζοντάς την κίνηση αποσυντονισμού, αφού τις ώρες αυτές θα έπρεπε να εκτελούνται οι συντηρήσεις και η αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυο, ενώ ζητούν πύκνωση των δρομολογίων στις ώρες αιχμής ● Την ίδια στιγμή κατεβαίνουν από το τιμόνι πάνω από 50 οδηγοί λεωφορείων για να γίνουν διοικητικοί υπάλληλοι και τεχνικοί, αντί να δρομολογηθούν προσλήψεις.
Μπορεί όσοι χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα να ζουν καθημερινά τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία των αραιών δρομολογίων, όμως ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής, που περιέγραψε στη Βουλή την κατάσταση ως «βελτιωμένη», αποφάσισε να δείξει τη... χαρά του και εμπράκτως, επαναφέροντας τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια στο Μετρό και κατεβάζοντας από το τιμόνι πάνω από 50 οδηγούς λεωφορείων για να γίνουν διοικητικοί υπάλληλοι και τεχνικοί.
Την ώρα που η κοινωνία βομβαρδίζεται καθημερινά από τις θανάσιμες απειλές της πανδημίας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να εξαγγείλει την επαναφορά των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων στο Μετρό που είχαν διακοπεί με το πρώτο λοκντάουν τον Μάρτιο του 2020.
Τα δρομολόγια αυτά εξυπηρετούσαν σε μέγιστο βαθμό όσους ήθελαν να διασκεδάσουν κάθε Παρασκευή και Σάββατο χωρίς να χρησιμοποιήσουν ταξί για την επιστροφή τους τις πρώτες πρωινές ώρες. Ηταν ιδιαίτερα δημοφιλή κυρίως ανάμεσα στους νεότερους επιβάτες που γέμιζαν ασφυκτικά ειδικά τους τελευταίους συρμούς οι οποίοι περνούσαν γύρω στις 2 τα ξημερώματα.
Τώρα, τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια θα επανέλθουν μόνο στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο και οι εργαζόμενοι έχουν ήδη ενημερωθεί υπηρεσιακά, αν και δεν έχει γίνει δημόσια ανακοίνωση. Μάλιστα, έχουν ήδη προκληθεί αντιδράσεις από το σωματείο εργαζομένων ΣΕΛΜΑ: «Μόνον ως κίνηση αποσυντονισμού μπορούμε να εκλάβουμε την ενέργεια καθώς δεν αποσκοπεί πουθενά το να επεκταθούν τα δρομολόγια σε ώρες που κανονικά θα έπρεπε να εκτελούνται οι συντηρήσεις και η αποκατάσταση βλαβών στο δίκτυο», αναφέρει το ΣΕΛΜΑ σε ανακοίνωσή του. Επισημαίνει ακόμη ότι «με τις υπάρχουσες τεράστιες ελλείψεις σε συρμούς, ανταλλακτικά και προσωπικό λειτουργίας και συντήρησης, το μόνο που μπορεί να επιτευχθεί με την παράταση της κυκλοφορίας είναι η αποδυνάμωση του μεταφορικού έργου τις κρίσιμες καθημερινές ώρες αιχμής, όταν δηλαδή στοιβάζονται οι επιβάτες σε συρμούς και αποβάθρες εν μέσω Covid».
Το δυστύχημα
Υπενθυμίζεται ότι μετά το πρόσφατο δυστύχημα στη γραμμή 1 την ώρα που γίνονταν νυχτερινές εργασίες λείανσης των γραμμών, ακολούθησαν απανωτά περιστατικά βανδαλισμών που έθεσαν εκτός λειτουργίας πολλούς συρμούς, με συνέπεια τα δρομολόγια να αραιώσουν απελπιστικά. Το πρωί της περασμένης Δευτέρας σημειώθηκε βλάβη στο σύστημα σηματοδότησης που «τύφλωσε» μια τεράστια περιοχή εκατέρωθεν του σταθμού Θησείο, χωρίς το Κέντρο Ελέγχου να μπορεί να δει πού βρίσκονται οι συρμοί και αν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, με συνέπεια να διακοπούν τα δρομολόγια ανάμεσα σε Αττική και Φάληρο.
Πάντως, την ίδια ακριβώς μέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής υποστήριξε ότι ενισχύονται τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η κατάσταση έχει βελτιωθεί στο κέντρο της Αθήνας με τον δακτύλιο.
Οπως συνηθίζει ο κ. Καραμανλής, κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση επαναλαμβάνοντας τους αριθμούς για τα 850 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του 2019 και τώρα έχουν αυξηθεί σε 1.320. Πρόσθεσε ότι σήμερα κυκλοφορούν 38 συρμοί στο Μετρό έναντι 32 το 2019. Δεν παρέλειψε, πάντως, να μεταβιβάσει μερίδιο της ευθύνης για την κατάσταση σε άλλους φορείς (Αστυνομία, υπουργείο Περιβάλλοντος, Περιφέρεια Αττικής, Δήμο Αθηναίων) καθώς παραδέχθηκε ότι οι συγκοινωνίες καλύπτουν μικρότερο μέρος των μετακινήσεων σε σχέση με την Ευρώπη.
Ομως, την ώρα που στο Μετρό οι εργαζόμενοι ζητούν πύκνωση των δρομολογίων στις ώρες αιχμής λέγοντας ότι «αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με άμεσες προσλήψεις και αγορά νέων συρμών», η διοίκηση που έχει τοποθετήσει ο κ. Καραμανλής στην ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ) πήρε σειρά αποφάσεων με τις οποίες μετατάσσει εσωτερικά 53 οδηγούς σε άλλες ειδικότητες. Αντί, δηλαδή, όλοι αυτοί οι οδηγοί να ανεβαίνουν στο τιμόνι για να εκτελούνται περισσότερα δρομολόγια, τους μετατρέπει σε διοικητικούς υπαλλήλους και τεχνικό προσωπικό.
Υπενθυμίζεται ότι απώλειες οδηγών στην ΟΣΥ καταγράφονται ήδη από καιρό καθώς μεγάλος αριθμός από τους 400 που προσλήφθηκαν στις αρχές του χρόνου έχει αποχωρήσει δηλώνοντας παραίτηση. Υπολογίζεται ότι έχουν αποχωρήσει περίπου 40 από τους νεοπροσληφθέντες του διαγωνισμού που έγινε με συνοπτικές διαδικασίες προκειμένου να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες.
Άρης Χατζηγεωργίου
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου