Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Τριπλό το έγκλημα της κυβέρνησης στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Τη σφοδρή αντίδραση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσε το πρωτοσέλιδο θέμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» για το κόστος των καθυστερήσεων στα έργα για το μετρό Θεσσαλονίκης που συνδέεται με την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου.
Η εφημερίδα στο δημοσίευμά της, («Δεκάδες εκατομμύρια στην Ακτωρ για τις καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης», 04/12/2021), παρουσιάζει έγγραφο 183 σελίδων, με το οποίο χρεώνει στο Δημόσιο ακόμη και το πλύσιμο των αυτοκινήτων της ή τη φύλαξη όλων των σταθμών, η Ακτωρ αναφέρεται σε προηγούμενες αιτήσεις αποζημιώσεων τις οποίες η Αττικό Μετρό έχει δεχθεί, ξεκαθαρίζει ότι δεν ευθύνεται για τις καθυστερήσεις αλλά και πως η Α.Μ. «συνομολογεί ότι ο ανασχεδιασμός του σταθμού “Βενιζέλου” προκάλεσε και εξακολουθεί να προκαλεί καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα του έργου», οπότε «η αποζημίωση επεκτείνεται έως το χρονικό σημείο έναρξης των εργασιών».
Στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία τονίζει ότι οι αποκαλύψεις της εφημερίδας «αποδεικνύουν ότι συντελείται πια ένα τριπλό έγκλημα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη», εις βάρος της πολιτιστικής κληρονομίας της πόλης, της ίδιας της Θεσσαλονίκης που θα αποκτήσει μετρό το 2025 και του δημόσιου συμφέροντος.
Όπως τονίζει, «τίποτα δεν έγινε τυχαία και ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, κάνει πάρτι με το δημόσιο χρήμα».
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, κάνει πάρτι με το δημόσιο χρήμα
Οι σημερινές αποκαλύψεις της Εφημερίδας των Συντακτών για το μετρό Θεσσαλονίκης αποδεικνύουν ότι συντελείται πια ένα τριπλό έγκλημα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Έγκλημα εις βάρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, με την απόσπαση των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου, που ακόμη και επιφανείς αρχαιολόγοι από όλο τον κόσμο παραλλήλισαν με τον βομβαρδισμό της Ακρόπολης από τον Μοροζίνι.
Έγκλημα εις βάρος της πόλης της Θεσσαλονίκης που θα έχει στη διάθεσή της το μετρό το 2025, ενώ με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ θα είχε ολοκληρωθεί από το φθινόπωρο του 2020 στους 12 από τους 13 σταθμούς και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν θα στοιβάζονταν εδώ και δύο χρόνια στα λεωφορεία εν μέσω πανδημίας.
Έγκλημα εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος, καθώς η πρωτοφανής καθυστέρηση θα στοιχίσει στα δημόσια ταμεία εκατομμύρια ευρώ σε ρήτρες προς τον εργολάβο.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 είχαμε προειδοποιήσει τον κ. Μητσοτάκη να μην προχωρήσει στον σχεδιασμό του για τον σταθμό Βενιζέλου, καθώς και θα αποτελέσει πλήγμα για την πολιτιστική κληρονομιά και θα καθυστερήσει το έργο με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να απαιτήσει αποζημιώσεις.
Σήμερα αποδεικνύεται ότι τίποτα δεν έγινε τυχαία και ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, κάνει πάρτι με το δημόσιο χρήμα. Πάρτι με τις απευθείας αναθέσεις 5 δις ευρώ εν μέσω πανδημίας, πάρτι και στο μετρό Θεσσαλονίκης με εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεων σε βάρος της πόλης της Θεσσαλονίκης αλλά και σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος.
Είχε προηγηθεί ανακοίνωση τριών τομεαρχών Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, του Χρήστου Σπίρτζη, του Νίκου Παππά και Χρήστου Γιαννούλη, οι οποίοι μεταξύ άλλων επισημαίνουν ότι ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Μεταφορών και η υπουργός Πολιτισμού αυτό που «εξασφάλισαν στη Θεσσαλονίκη είναι υψηλές αποζημιώσεις» στον ανάδοχο και «μετρό το 2025».
Όπως τονίζουν, «το ορόσημο της ολοκλήρωσής του στο τέλος του 2023, όπως το παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης, καταρρέει. Το ίδιο και τα ψέματα της Ν.Δ.»
Κοινή δήλωση για το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη
«Υψηλές αποζημιώσεις και μετρό το 2025 "εξασφάλισαν" για τη Θεσσαλονίκη οι Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη»
• Μηνιαίες αποζημιώσεις περίπου 1 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο για καθυστερήσεις που σημειώνονται από τον Σεπτέμβριο του 2019 και για όσο διαρκεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τη Βενιζέλου. Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο σταθμός δεν θα παραδοθεί στην κοινοπραξία πριν την άνοιξη του 2023.
• Ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης όχι πριν την άνοιξη του 2025, όπως προκύπτει από εκτιμήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και παραδοχές της Αττικό Μετρό και του αναδόχου.
• Χρηματοδότηση του έργου με έξοδα του δημοσίου μετά τις 31/12/2023, όταν και σταματά η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
• Ένα κατατεμαχισμένο μνημείο.
Η επιλογή των Μητσοτάκη, Καραμανλή και Μενδώνη να αλλάξουν τον σχεδιασμό υλοποίησης του μετρό Θεσσαλονίκης κοστίζει πολύ ακριβά. Κοινωνικά, οικονομικά, πολιτιστικά.
Το ορόσημο της ολοκλήρωσής του στο τέλος του 2023, όπως το παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης, καταρρέει. Το ίδιο και τα ψέματα της Ν.Δ.
Η Θεσσαλονίκη σήμερα θα είχε μετρό.
Αντί αυτού, βιώνει ένα έγκλημα.
 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: