Στην αντεπίθεση περνά ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία μετά την προκλητική ενέργεια του προέδρου της Βουλής, Κώστα Τασούλα, να αρνηθεί να δώσει τον λόγο στον πρώην πρωθυπουργό. Ο Αλέξης Τσίπρας καταγγέλλει προσπάθεια φίμωσής του, εντός Κοινοβουλίου, με σκοπό να κρυφτεί «ότι η Νέα Δημοκρατία είναι ένα κόμμα χρεωκοπημένο».
Η Κουμουνδούρου, ζυγίζοντας την πρωτοφανή κατάσταση για τα κοινοβουλευτικά δεδομένα, με μια κίνηση ρελάνς, κατέθεσε πρόταση νόμου που ορίζει ότι «τα υπερχρεωμένα κόμματα οφείλουν να καταβάλλουν το 75% της κρατικής χρηματοδότησης για να αποπληρώνουν τα χρέη τους».
Όπως σημειώνεται στην πρόταση νόμου, είναι αναγκαία η νομοθετική παρέμβαση προκειμένου να αυστηροποιηθεί ακόμη περισσότερο το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και κυρίως να διασφαλιστεί ότι τα πολιτικά κόμματα και τα στελέχη τους θα φροντίσουν σοβαρά και συστηματικά για την απομείωση και τελικά την εξόφληση των συσσωρευμένων χρεών τους.
«Η Ν.Δ. έχει μία μακρά παράδοση χρεοκοπίας στην πολιτική της. Και για τη χώρα και για το ίδιο το κόμμα της. Υπάρχει λοιπόν εδώ ένα μείζον ζήτημα ισονομίας. Ένας ελεύθερος επαγγελματίας, ένας έμπορος, μία επιχείρηση με χρέη ύψους 50.000 ευρώ κλείνουν, δεν έχουν φορολογική ενημερότητα, δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα, κατάσχεται η περιουσία τους . Όμως το κόμμα της ΝΔ μπορεί να λειτουργεί - και όχι μόνο αυτό, αλλά να παίρνει και την κρατική χρηματοδότηση και να τη βάζει στο ιδιωτικό ταμείο χωρίς να αποπληρώνει. Υπάρχει όμως και ένα ζήτημα Δημοκρατίας. Όταν ένα κόμμα χρωστάει 340 εκατ. ευρώ στις τράπεζες που τις έχουν πληρώσει με αίμα οι Έλληνες φορολογούμενοι και δεν έχει καμία επίπτωση από αυτό, και οι τράπεζες γνωρίζουν ότι έχουν στο χέρι αυτό το κόμμα, τότε δεν λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αλλά λειτουργεί προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του πιστωτή, εν προκειμένω των τραπεζών (...)» αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. αναδεικνύοντας ένα τεράστιο θέμα που επανέρχεται συχνά – πυκνά στην επικαιρότητα.
Η ίδια «κασέτα» από τη Νέα Δημοκρατία για το οικονομικά της
Η «γαλάζια» παράταξη που αποφεύγει τη δημόσια αντιπαράθεση εντός του Κοινοβουλίου συνεχίζει να αναπαράγει τα ίδια επιχειρήματα σε ό,τι αφορά τα οικονομικά του κόμματος παίζοντας την ίδια «κασέτα» και παραπέμποντας στην απάντηση που έδωσε στις 8 Ιουνίου 2021.
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά την ανάληψη της αρχηγίας της ΝΔ, το 2016, προχώρησε σε πλήρη εξορθολογισμό των οικονομικών του κόμματος. Οι λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν δραστικά από 9 εκατ. Ευρώ το 2015 σε 3,1 εκατ. το 2020. Όλες οι τρέχουσες υποχρεώσεις εξοφλούνται κανονικά, οι παλαιότερες οφειλές σε προμηθευτές μειώνονται σημαντικά, οι ρυθμίσεις σε οφειλές προμηθευτών τηρούνται ευλαβικά και δεν υπάρχουν οφειλές στο δημόσιο, ενώ στις Τράπεζες, έναντι των δανείων, έχει εκχωρηθεί σημαντικό ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης (...)» αναφέρει το κόμμα της Πειραιώς.
Παρά τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών της που επικαλείται, ο πρόεδρος της και πρωθυπουργός αρνείται να έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βουλή με τη Ν.Δ. να συνεχίζει μονότονα να αναφέρει πως αποκλειστικός λόγος αύξησης των δανειακών υποχρεώσεων της Νέας Δημοκρατίας είναι οι ετήσιοι τόκοι. «Το 2016 οι τόκοι ανήλθαν σε 27,5 εκατ. Ευρώ, το 2017 σε 27,6 εκατ. Ευρώ, το 2018 σε 30,6 εκατ. Ευρώ, το 2019 σε 34,2 εκατ. Ευρώ και το 2020 σε 38,1 εκατ. Ευρώ. Επομένως το σύνολο των τόκων την τελευταία πενταετία ανήλθε σε 158 εκατ. Ευρώ. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο εμφανίζεται αύξηση του τραπεζικού δανεισμού στα 342 εκατ. Ευρώ σήμερα. Αυτή είναι η αλήθεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ενδιαφέρεται γι΄αυτήν αλλά για τις εντυπώσεις» αναφέρει η «γαλάζια» παράταξη.
Το ερώτημα
«Θα στηρίξει την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για υποχρεωτική καταβολή του 75% της κρατικής αποζημίωσης όσων κομμάτων έχουν χρέη στις τράπεζες και του 40% της βουλευτικής αποζημίωσης των βουλευτών τους, ώστε να αποπληρωθούν κάποια στιγμή τα φέσια τους; Ή ο κ. Μητσοτάκης θα αυγατίζει στο διηνεκές τα χρέη του και θα ''ξεπληρώνει'' με χαριστικές ρυθμίσεις στις τράπεζες;» είναι το ερώτημα που θέτει η αξιωματική αντιπολίτευση στο κυβερνών κόμμα.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗΆρθρο 1Ανεκχώρητο κρατικής χρηματοδότησης έναντι απαιτήσεων από τραπεζικά δάνεια1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 7 του ν. 3023/2002 (Α' 146), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:«7. Απαγορεύεται η χορήγηση δανείων από τις τράπεζες προς τους δικαιούχους κρατικής χρηματοδότησης της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1, εφόσον, προς εξασφάλιση των δανείων αυτών, εκχωρείται ή ενεχυριάζεται είτε η κρατική χρηματοδότηση που αφορά σε οικονομικό έτος μεταγενέστερο του έτους χορήγησης του δανείου είτε ποσοστό της κρατικής χρηματοδότησης που υπερβαίνει το 75% της ετήσιας χρηματοδότησης του δικαιούχου.».2. Το άρθρο 32 του ν. 4531/2018 (Α' 62) αντικαθίσταται ως εξής :«Η αληθής έννοια της διάταξης του πρώτου εδαφίου της παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 3023/2002 (Α' 146) είναι ότι το ποσοστό εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) της κρατικής χρηματοδότησης, την οποία λαμβάνουν οι δικαιούχοι της περίπτωσης ε.α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ίδιου νόμου, είναι ανεκχώρητο έναντι των τραπεζικών απαιτήσεων που γεννώνται από τις δανειακές συμβάσεις, ανεξαρτήτως του χρόνου γέννησης αυτών.»Άρθρο 2Συμβολή των βουλευτών στην εξόφληση των δανειακών υποχρεώσεων των κομμάτων τουςΣτον ν. 3023/2002 προστίθεται άρθρο 7Γ ως εξής:«Άρθρο 7ΓΠαρακράτηση βουλευτικής αποζημίωσηςΌταν το σύνολο των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων πολιτικού κόμματος, σύμφωνα με τον ετήσιο ισολογισμό του, υπερβαίνει το δεκαπλάσιο της συνολικής κρατικής χρηματοδότησης που έλαβε το κόμμα αυτό κατά το ίδιο έτος, εξαιρουμένης τυχόν εκλογικής χρηματοδότησης, η Βουλή των Ελλήνων παρακρατά ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) της βουλευτικής αποζημίωσης των μελών της οικείας κοινοβουλευτικής ομάδας, το οποίο αποδίδει σε ειδικό λογαριασμό που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να καταβληθεί για την εξόφληση απαιτήσεων που έχουν αναγγελθεί από τους δανειστές του οικείου κόμματος. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών ρυθμίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την τήρηση και λειτουργία του ειδικού λογαριασμού.»Άρθρο 3Έναρξη ισχύοςΗ ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου