Με εξόφθαλμες παραποιήσεις και έκδηλες αντιφάσεις το Υπουργείο Οικονομικών επιχείρησε ανεπιτυχώς να στήσει μια απάντηση, για να επιτεθεί στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την επανεκκίνηση της οικονομίας και να κάνει αντιπολίτευση με κλισέ. Αυτό τονίζει η τομεάρχης Οικονομικών της ΚΟ της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Σχετικά, η Έφη Αχτσιόγλου δήλωσε:
«Το χειρότερο είναι ότι η κυβέρνηση αρνείται ευθέως την κοινωνική πραγματικότητα, αρνείται (!) ότι υπάρχει πρόβλημα υπερχρέωσης των νοικοκυριών, αρνείται ότι υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προσβάλλοντας τελικά ευθέως τη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας που αγωνιά.
1. Με την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών, η κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι:
- Απορρίπτει τη ρύθμιση χρεών με κούρεμα οφειλής για νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
- Απορρίπτει τη στήριξη των θέσεων και των σχέσεων εργασίας σηκώνοντας τα χέρια ψηλά μπροστά σε νέο κύμα ανεργίας και φτωχοποίησης.
- Απορρίπτει την ουσιαστική ενίσχυση της ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
- Επιμένει στον πτωχευτικό της νόμο που οδηγεί σε μαζικές πτωχεύσεις νοικοκυριών, εκκαθάριση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δημεύει λαϊκές περιουσίες και την πρώτη κατοικία.
2. Σε ό,τι αφορά τα χρέη της πανδημίας το Υπουργείο Οικονομικών προβαίνει σε μια πρόδηλη λαθροχειρία εντός της ανακοίνωσής του. Υποστηρίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ψεύδεται ότι τα χρέη της πανδημίας προς Δημόσιο και Τράπεζες είναι 17 δισ., διότι τα νέα χρέη προς την Εφορία (και μόνο) είναι 5,1 δισ. μέχρι το τέλος του 2020. Αφαιρεί δηλαδή σκοπίμως από την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ τις τράπεζες και τα ασφαλιστικά ταμεία, για να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ και να παρουσιάσει τεχνητά μειωμένο το πρόβλημα. Η αλήθεια είναι ότι τα νέα χρέη που δημιουργήθηκαν στην πανδημία μέχρι τέλος του 2020 είναι 17 δισ., 10 προς τις Τράπεζες (όπως έχει επισήμως επιβεβαιώσει η ΤτΕ) και 7 δισ. προς το Δημόσιο. Ας ξανακοιτάξει λοιπόν τα δεδομένα και την ανακοίνωσή του.
3. Τα μέτρα ρευστότητας που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ και τα υποτιθέμενα “λάθη” που εντοπίζει το Υπουργείο Οικονομικών στην κοστολόγησή τους:
- Με εξόφθαλμη παραποίηση το Υπουργείο Οικονομικών πολλαπλασιάζει το κόστος του μέτρου της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν διευκρίνισε ότι το μέτρο αφορά πληττόμενους, και διαψεύδοντας τα νούμερα που το ίδιο δίνει ακόμη και στην τωρινή απάντησή του. Δεδομένου ότι τα έσοδα από τις εισφορές είναι όπως παραδέχεται και το Υπουργείο Οικονομικών περί τα 1 δισ./μήνα για 2,1 εκατ. εργαζομένους, και οι εργαζόμενοι σε αναστολή είναι περίπου 600.000, το κόστος της κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών από το κράτος για 6 μήνες κυμαίνεται στην περιοχή του 1,5 δισ. και όχι στα 4 δισ. όπως λέει, κι αυτό είναι το ακραίο σενάριο καθώς οι εργαζόμενοι σε αναστολή είναι πρωτίστως οι χαμηλόμισθοι και όχι τα καλύτερα αμειβόμενα στελέχη που συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά. Εκτός και αν υπολογίζει τις ασφαλιστικές εισφορές για μισθούς τύπου Φουρθιώτη και χάνει το μέτρημα…
- Το κόστος από τη μη επιστροφή της επιστρεπτέας προκαταβολής αφορά το 50% των ποσών που μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί, δηλαδή των 6,7 δις., αφού το Υπουργείο αποφάσισε εσχάτως ότι το 50% δεν επιστρέφεται και στους πρώτους κύκλους της. Άρα ο υπολογισμός του κόστους με βάση τα μέχρι σήμερα καταβληθέντα είναι ορθός.
- Σε ό,τι αφορά το μέτρο του ΣΥΡΙΖΑ για την κάλυψη τμήματος αγορών επιχειρήσεων, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε μια μεγάλη αντίφαση. Ή η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ «αντιγράφει» το θετικό όψιμο μέτρο της κυβέρνησης για την εστίαση που η ίδια το κοστολόγησε στα 300 εκατ., και άρα η εφαρμογή παρόμοιων μέτρων σε περισσότερους κλάδους όπως το λιανεμπόριο διπλασιάζει το κόστος του και είναι ρεαλιστική και θετική πρόταση, ή το μέτρο της κυβέρνησης είναι ψίχουλα που δεν ανταποκρίνεται σε καμία ανάγκη και άρα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το διπλάσιο ποσό και πάλι κάτι καλύτερο θα εξασφαλίζει. Η πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχεδιασμό για το πώς θα λειτουργήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αντιδρά ανερμάτιστα σε όποιον δεν την χειροκροτεί.
- Σε ό,τι αφορά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για ρύθμιση οφειλών στις ΔΕΚΟ, το Υπουργείο Οικονομικών επιλέγει απλά να τη χλευάσει με εξυπνακισμούς όταν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού, νερού και τηλεφώνου, βρισκόμενες αντιμέτωπες με διακοπή παροχής υπηρεσιών.
Υποθέτουμε ωστόσο ότι εφόσον το Υπουργείο Οικονομικών επέλεξε να σχολιάσει μόλις τις 4 από τις 9 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση της ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τις υπόλοιπες (μείωση ΦΠΑ εστίασης, διαγραφή τέλους επιτηδεύματος κ.λπ.) τις αποδέχεται και αναμένουμε να τις εφαρμόσει εντός των επόμενων ημερών.
4. Αναφορικά με τον πτωχευτικό κώδικα:
Το Υπουργείο Οικονομικών υπερασπίζεται για μια ακόμη φορά τον ακραία αντικοινωνικό νόμο της κυβέρνησης, που ως μόνη προτεραιότητα έχει τη ρευστοποίηση των περιουσιών των πολιτών που χρωστούν, τον νόμο με το οποίο πτωχεύουν οι πάντες, οι μισθωτοί, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, τα νοικοκυριά, όπως πτωχεύει μια μεγάλη επιχείρηση, και δεν τους αφαιρεί απλώς ό,τι έχουν και δεν έχουν, αλλά και ό,τι πιθανά θα αποκτήσουν τα επόμενα χρόνια, τον νόμο με το οποίο το 81% των μικρών επιχειρήσεων που αυτή τη στιγμή ασφυκτιούν οδηγούνται σε αυτόματη πτώχευση, τον νόμο που καταργεί οριζόντια και οριστικά την προστασία της πρώτης κατοικίας για όλους: μεσαία τάξη, λαϊκά νοικοκυριά, ευάλωτους πολίτες. Και επιχειρεί να τον παρουσιάσει και ως «κοινωνικό», μάλλον με την ίδια αντίληψη που και ο κ. Χατζηδάκης προσπαθεί να μας πείσει ότι η 10ωρη εργασία είναι υπέρ του εργαζόμενου…
Με ένα, δε, εντελώς στρεψόδικο επιχείρημα, το Υπουργείο Οικονομικών ισχυρίζεται ότι ο νόμος ήρθε για να εναρμονίσει τον κώδικα με την ευρωπαϊκή οδηγία, όταν ο πτωχευτικός κώδικας είχε ήδη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εναρμονιστεί με τις βασικές προβλέψεις της και ως γνωστόν η εναρμόνιση με κατευθύνσεις οδηγίας δεν γίνεται με μόνο έναν τρόπο. Απλώς η ΝΔ επιθυμεί έναν νόμο με τον οποίο πτωχεύουν οι πάντες και παραδίδει την αρμοδιότητα «λύσης» του προβλήματος του ιδιωτικού χρέους στις τράπεζες, και μετά τα ρίχνει στην οδηγία (που τίποτε τέτοιο δεν προβλέπει) για να δικαιολογήσει τις επιλογές της.
Επαναλαμβάνει το γνωστό ψέμα περί χιλιάδων πλειστηριασμών επί ΣΥΡΙΖΑ, όταν κανένας πλειστηριασμός λαϊκής κύριας κατοικίας δεν έγινε επί της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μπερδεύει, δε, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τις 120 δόσεις για τα πανδημικά χρέη με τις δόσεις του πτωχευτικού κώδικα, συγκρίνοντας μήλα με πορτοκάλια. Ό,τι χρειαστεί για να κινηθεί ο μύλος της προπαγάνδας. Αποκρύπτει βέβαια ότι το «κούρεμα» χρέους στον νέο πτωχευτικό της ΝΔ γίνεται μόνο εφόσον έχει ρευστοποιηθεί όλη η περιουσία του πολίτη και έχει χάσει την πρώτη κατοικία του.
Και φυσικά διαστρεβλώνοντας την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα σοβαρό και σταθερό πλαίσιο ρύθμισης των ιδιωτικών χρεών με προστασία της πρώτης κατοικίας, μιλά για χάιδεμα στρατηγικών κακοπληρωτών, αποκαλύπτοντας για ακόμη μια φορά τον τρόπο που η ΝΔ αντιμετωπίζει τους πολίτες που έχουν αντικειμενική αδυναμία πληρωμής: ως μπαταχτσήδες.
Αναφορικά με το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η ιστορία έχει καταγράψει τα 25 δισ. ευρώ ζημία που υπέστη η περιουσία του Δημοσίου την περίοδο 2010 - 2014 και όσο κι αν το επιθυμεί η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή η καταγραφή δεν αλλάζει. Το δυστύχημα είναι ότι η ιστορία της ζημίας του Δημοσίου συνεχίζεται και διευρύνεται σήμερα με σκάνδαλα όπως αυτό της Τράπεζας Πειραιώς. Βέβαια το Υπουργείο Οικονομικών στην απάντησή του δηλώνει τελικά αναρμόδιο για όλα αυτά. Προφανώς θεωρεί ότι τα χρήματα του Δημοσίου μπορεί να τα χαρίζει όπου θέλει το ΤΧΣ χωρίς η κυβέρνηση να έχει καμία ευθύνη.
Εν κατακλείδι θα περιμέναμε από το Υπουργείο Οικονομικών μια σοβαρότερη στάση και όχι να λειτουργεί ως προπαγανδιστικός μηχανισμός της κυβέρνησης».
Η ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών: Ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε, χθες, στον «τόπο του εγκλήματος»
Η ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρει:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε, χθες, στον «τόπο του εγκλήματος».
Παρουσίασε, όπως το συνηθίζει άλλωστε, μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις.
Προτάσεις που η πραγματική κοστολόγησή τους, όσο είναι εφικτή μέσα στην ασάφεια του κειμένου, ξεπερνά, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα 15 δισ. ευρώ, ενώ, εάν κάποια μέτρα επεκταθούν στη διευρυμένη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων, υπερβαίνει τα 21 δισ. ευρώ.
Ενδεικτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ:
- Μιλάει για νέα χρέη προς Δημόσιο και τράπεζες, ύψους 17 δισ. ευρώ από τον Μάρτιο έως το τέλος του 2020. Η αλήθεια είναι ότι τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη φορολογική Αρχή, μετά τις εισπράξεις και τις διαγραφές, με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΑΑΔΕ, ανήλθαν σε 5,090 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 5,116 δισ. ευρώ το 2019 και 7,854 δισ. ευρώ το 2018. Δηλαδή, τα νέα χρέη είναι χαμηλότερα από την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν δεν υπήρχαν οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό συμβαίνει ακριβώς λόγω των μέτρων που έχει λάβει η πολιτεία για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Και ενώ δημιουργήθηκε νέο χρέος 5,090 δισ. ευρώ το 2020, το ίδιο έτος πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμα χρέη ύψους 4,117 δισ. ευρώ. Αλήθεια, για αυτούς που πληρώνουν τα χρέη τους δεν μεριμνά ο ΣΥΡΙΖΑ; Δεν θα τους ανταμείψει; Έκαναν λάθος και τα πλήρωσαν; Αντιθέτως, η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, μέσω των προγραμμάτων «ΓΕΦΥΡΑ 1 και 2» έρχεται να ανταμείψει τους συνεπείς δανειολήπτες, μέσω των Επιστρεπτέων Προκαταβολών αυτούς που δηλώνουν τα έσοδά τους, αλλά και μέσω των αναστολών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων αυτούς που πλήττονται και αδυνατούν να πληρώσουν. Για αυτούς έχει ήδη προβλεφθεί ρύθμιση προηγούμενων χρεών και θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε.
- Αντιγράφει το νέο πρόγραμμα κάλυψης πρώτων υλών για την εστίαση και μιλάει για οριζόντια κάλυψη του 30% των προμηθειών των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Να ενημερώσουμε τον κ. Τσίπρα ότι το κόστος των εισροών για το 2019, μόνο των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που έλαβαν ενίσχυση από την τελευταία Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6, ανέρχεται σε 31,4 δισ. ευρώ. Επιδότηση 30% θα σήμαινε ταμειακή εκροή ύψους 9,4 δισ. ευρώ. Εάν περιοριστούν περαιτέρω οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, αποκλειστικά στους κλάδους στους οποίους έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα, τότε το κόστος ανέρχεται σε 3,4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.
- Μιλάει για επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών οριζόντια, για 6 μήνες. Να ενημερώσουμε ότι τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές είναι περί το 1 δισ. ευρώ τον μήνα. Ακόμα και εάν περιοριστεί το μέτρο στους πληττόμενους κλάδους, το κόστος για 6 μήνες ανέρχεται σε 4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.
- Μιλάει για μη επιστροφή των Επιστρεπτέων Προκαταβολών. Μαζί με τον 7ο κύκλο του χρηματοδοτικού εργαλείου, η συνολική ενίσχυση θα ξεπεράσει τα 8,3 δισ. ευρώ. Από αυτά, προς επιστροφή είναι περίπου το 50%, ήτοι περί τα 4,2 δισ. ευρώ, με αντίστοιχο δημοσιονομικό κόστος το έτος που λαμβάνεται η απόφαση διαγραφής. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.
- Μιλάει για ρύθμιση οφειλών προς ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), ξεχνώντας ότι κάποιες από αυτές δεν ανήκουν στο Δημόσιο. Και αλήθεια, οι συμπολίτες που πλήττονται και έχουν συμβόλαια με ιδιωτικές εταιρείες σε αυτούς τους χώρους, π.χ. της ενέργειας ή της κινητής τηλεφωνίας, είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Υπενθυμίζουμε ότι η Κυβέρνηση έχει ήδη θεσπίσει το μέτρο των Παγίων Δαπανών για την κάλυψη συναφών εξόδων που πραγματοποιήθηκαν, με ελάφρυνση από φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
- Μιλάει για επαναφορά του ρόλου του Δημοσίου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, όταν επί ημερών διακυβέρνησής του κατέρρευσε η αξία των μετοχών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), με τεράστιο κόστος για τους Έλληνες πολίτες, τους εργαζόμενους και τους επενδυτές. Να υπενθυμίσουμε δε ότι το Ταμείο, όπως σαφώς ορίζει ο ιδρυτικός του νόμος, και δεν άλλαξε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παρά τις 7 τροποποιήσεις επί ημερών του, δεν ανήκει στον δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, διαθέτει οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, και λειτουργεί αμιγώς κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Σήμερα βέβαια, ο ΣΥΡΙΖΑ άλλα λέει…
- Μιλάει για κατάργηση του νόμου για τη ρύθμιση οφειλών και παροχή 2ης ευκαιρίας, αποκρύπτοντας ότι αυτός αποτελεί εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019. Αλήθεια, η χώρα μας δεν θα τηρεί πλέον το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο; Ή συνεπάγεται την εκ νέου ατέρμονη «ηρωική» διαπραγμάτευση, που κατέστρεψε τη χώρα;
- Υπόσχεται «κούρεμα» χρέους, θυμίζοντας σε όλους τη «Σεισάχθεια» του 2015, και τη μετέπειτα προσφυγή της χώρας σε νέο Μνημόνιο. Ίσως θα πρέπει να διαβάσει τον νέο Νόμο για τη 2η ευκαιρία, που ρητά προβλέπει τόσο «κούρεμα» χρέους όσο και πλήρη διαγραφή χρέους, σε όσους πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και υπό καθεστώς αυστηρών ελέγχων.
- Υπόσχεται αποπληρωμή οφειλών σε 120 δόσεις, όταν ο υφιστάμενος Νόμος για τη 2η ευκαιρία προβλέπει αποπληρωμή σε 240 δόσεις, δηλαδή διπλάσιες από όσες υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, προκύπτει η απορία για το αν θα μειώσει στο μισό τις δόσεις που έχει ήδη ψηφίσει η σημερινή Κυβέρνηση.
- Υπόσχεται προστασία της κύριας κατοικίας, όταν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 27.000 πλειστηριασμοί, και όταν, με τον νέο Νόμο προβλέπονται, ρητά, μέτρα προστασίας της 1ης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών.
Συνεπώς, προκύπτει η απορία του τι είναι αυτό που θα επαναφέρει; Ή μήπως κόπτεται για την προστασία της κύριας κατοικίας των στρατηγικών κακοπληρωτών, που επί χρόνια εκμεταλλεύονταν τις αδυναμίες του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου;
Θα επαναφέρει τον Νόμο του, ο οποίος επιδοτούσε τα παλαιά «κόκκινα» δάνεια μιας πολύ μικρής ομάδας πολιτών; Ένας Νόμος στον οποίο δεν είχε υποβληθεί ούτε μια αίτηση, διότι ζητούσε μια σειρά από δικαιολογητικά που αδυνατούσαν να προσκομίσουν οι πολίτες. Ένας Νόμος που, παρά τις δικές μας παρεμβάσεις και βελτιώσεις, τελικά κατάφερε να συλλέξει 7.000 αιτήσεις. Όταν στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» για την προστασία της 1ης κατοικίας των πληγέντων από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας συμπατριωτών μας υποβλήθηκαν 160.000 αιτήσεις, δηλαδή 23 φορές περισσότερες.
Θα επαναφέρει τον «Νόμο Κατσέλη», στον οποίο κρύφτηκαν όλοι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές της χώρας, δηλαδή αυτοί με τα υψηλά εισοδήματα και τη μεγάλη περιουσία; Ένας Νόμος που επέτρεψε την εκτενή κατάχρηση, πλήττοντας την κουλτούρα πληρωμών και τα συναλλακτικά ήθη, επειδή δεν γινόταν κανένας έλεγχος. Ένας Νόμος που επέτρεπε σε κάποιον με σπίτι αξίας 500.000 ευρώ να πληρώνει 100 ευρώ το μήνα, δηλαδή θα ξεχρέωνε σε 400 χρόνια, μέχρι φυσικά να γίνει το δικαστήριο όπου θα αποκαλύπτονταν όλα και θα «έχανε» το σπίτι. Ένας Νόμος στον οποίο οι δικάσιμες ημερομηνίες έφτασαν μέχρι το 2032, δηλαδή 15 έτη μετά την υποβολή της αίτησης.
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ ονειρεύεται «ειδικά ταμεία αναδιαρθρώσεων», όταν ακόμη ψάχνουμε στο Υπουργείο Οικονομικών τον «ειδικό λογαριασμό» που είχε δώσει εντολή ο κ. Τσίπρας να ανοίξει, για τη δήθεν μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Χθες εμφανίστηκε και πάλι, o ίδιος, αμετανόητα ανεύθυνος και αναξιόπιστος ΣΥΡΙΖΑ.
Οι πολίτες όμως, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, έχουν γνώση και κρίση.
Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα, σοβαρότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και οικονομική αποτελεσματικότητα, αξιοποιώντας στον βέλτιστο βαθμό τα διαθέσιμα, εγχώρια και ευρωπαϊκά, μέσα, εργαλεία και πόρους, ώστε η χώρα να βγει όρθια από αυτή την κρίση και να εισέλθει σε τροχιά ισχυρής, βιώσιμης, χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης».
Πηγή: left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου