Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

Νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και μάλιστα με... πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα!

Συνολικά 300 νέα λεωφορεία, μισθωμένα μέσω leasing, θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα».
Συγκεκριμένα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και στη συνέχεια, τα συνολικά 300 λεωφορεία θα ενισχύσουν το στόλο στις 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ' Κλιμακίου, που είχε προσωρινά "παγώσει" το διαγωνισμό.
Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από τον Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα. Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα στα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.
Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%. Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
«Σε ενάμιση χρόνο καταφέραμε και κάναμε όσα δεν είχαν γίνει εδώ και 10 χρόνια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι υπάρχουν πράγματι προβλήματα, τα οποία Υπουργείο, διοικήσεις των Οργανισμών και εργαζόμενοι, εργάζονται για να αντιμετωπίσουν.
Φυσικά κουβέντα για την «ταμπακιέρα»... πλην των πλευρικών ανοιγοκλειόμενων παραθύρων
Ωστόσο στην δήλωση του υπουργού, δεν αναφέρεται τίποτα για τους άλλους λόγους για τους οποίους το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε τις συμβάσεις. Ειδικότερα δεν απαντά καθόλου στο γεγονός, όπως σημειώνει το ΣΤ’ Κλιμάκιο, ότι «θα έπρεπε να απορριφθεί η προσφορά μίας εταιρείας διότι προσφέρθηκαν τρία διαφορετικά μισθώματα (2.492 ευρώ, 2.520 ευρώ και 2.534 ευρώ) για τρία διαφορετικά λεωφορεία του ίδιου τύπου (12 μέτρα), ενώ η προκήρυξη επέτρεπε την προσφορά ενός μόνο (ενιαίου) μοναδιαίου μηνιαίου μισθώματος για λεωφορεία του ίδιου τύπου».
Κουβέντα επίσης και για τη διαπίστωση του Συνεδρίου ότι τα σχέδια των συμβάσεων περιλάμβαναν ευνοϊκούς όρους υπέρ των αναδόχων, οι οποίοι έπρεπε να απαλειφθούν διότι αντιβαίνουν στη νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.
Όπως σημείωνε χαρακτηριστικά στην 34 σελίδων απόφασή του το Ελεγκτικό, συγκεκριμένα άρθρα των συμβάσεων «θέτουν συγκεκριμένες προθεσμίες πληρωμής του στο πλαίσιο της σύμβασης, επί ποινή μάλιστα είτε αναστολής των συμβατικών του υποχρεώσεων είτε καταγγελίας της σύμβασης εκ μέρους του», τα οποία «πρέπει να απαλειφθούν, όπως και όλες οι παραπομπές σε αυτούς, που περιλαμβάνονται σε άλλα άρθρα των σχεδίων»!
Και τέλος το χειρότερο... Μετά από ένα χρόνο πανδημίας, ασφυκτική πίεση του ΕΣΥ, ρεκόρ κρουσμάτων, 7.650 νεκρούς και 700 διασωληνωμένους σε ΜΕΘ κι άγνωστο πόσους εκτός ΜΕΘ, ο υπουργός ακόμη στο "Θα" βρίσκεται!
 
Πηγή: με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: