Στη προχθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, ο πρωθυπουργός τόνισε μεταξύ των άλλων ότι το κυβερνητικό προσχέδιο «έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικά κολακευτικά σχόλια από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ». Στην πραγματικότητα η Κομισιόν εξέφρασε έντονες αντιρρήσεις για αρκετές από τις προτάσεις, όπως τη χρηματοδότηση, από το ταμείο ανάκαμψης, των συμβατικών υποχρεώσεων των αναδόχων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθώς και των ανάλογων υποχρεώσεων της αναδόχου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (fraport).
Στις Βρυξέλλες θεώρησαν ότι η χρηματοδότηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποτελούσε προνομιακή μεταχείριση του ομίλου Σαββίδη και συνιστούσε ένα άνοιγμα της κυβέρνησης προς τον επιχειρηματία. Η πρόταση χρηματοδότησης των 14 αεροδρομίων θεωρήθηκε άνοιγμα προς το Βερολίνο και την καγκελάριο Μέρκελ, με την οποία ο κ. Μητσοτάκης θέλει να αναθερμάνει τη σχέση του.
Σημειώνεται πώς o κ. Μητσοτάκης είχε προσθέσει προχθές, ότι το σχέδιο περιλαμβάνει «επενδύσεις στην Υγεία, στην Παιδεία, στην απασχόληση, στην Πολιτική Προστασία, και στην ψηφιακή εξυπηρέτηση».
Μετά από έντονες αντιρρήσεις της Κομισιόν, η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσύρει τις συγκεκριμένες προτάσεις, εν όψει της κατάθεσης του τελικού σχεδίου που παρουσίασαν σήμερα ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι αρνητικά σχολιάστηκε στις Βρυξέλλες, ως ενδεικτική της προσέγγισης Μητσοτάκη στην εποχή μετά την πανδημία, το γεγονός ότι από τα συνολικά 32 δις ευρώ, η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει μόλις 420 εκατομμύρια ευρώ για την επανεκπαίδευση των ανέργων για νέες δεξιότητες. Ως μέτρο σύγκρισης, για την ανάπλαση του κτήματος του Τατοΐου η κυβέρνηση ζητά 90 εκατομμύρια ευρώ.
Θοδωρής Καραγιαννίδης
Πηγή: tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου