Η απόφαση για το άνοιγμα των Γυμνασίων, ενώ τα Λύκεια θα παραμείνουν κλειστά στην Αττική και τις κόκκινες περιοχές, πέρα από την ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων προστασίας, αναδεικνύει το οξύτατο πρόβλημα των ελαστικών σχέσεων εργασίας, όπου πολλοί εκπαιδευτικοί είναι αναγκασμένοι να συμπληρώνουν ωράριο σε 3 - 4 ή και περισσότερα σχολεία.
Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα την περίοδο των μνημονίων, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση. Το 27% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση της χώρας είναι αναπληρωτές. Παράλληλα, περίπου το 30% των εκπαιδευτικών δουλεύει σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία με τις όποιες αρνητικές συνέπειες για την άσκηση του παιδαγωγικού τους ρόλου και τη λειτουργία των σχολείων.
Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο οξύ τώρα που σε Αττική και κόκκινες περιοχές πολλοί εκπαιδευτικοί θα είναι στα Γυμνάσια στη δια ζώσης διδασκαλία και ταυτόχρονα υποχρεωμένοι να κάνουν τηλεκπαίδευση στα Λύκεια.
Η απάντηση του ΥΠΑΙΘ είναι μια αναπροσαρμογή - λάστιχο του προγράμματος με προτεραιότητα στα μαθήματα του Λυκείου, όπως ορίζεται από την εγκύκλιο της Γ. Γ. ΥΠΑΙΘ Α. Γκίκα υπ. αριθ. πρωτ.: 10939/ΓΔ4/29-01-2021.
Η Εγκύκλιος επιδέχεται πολλές ερμηνείες και φυσικά δεν καλύπτει τους εκπαιδευτικούς που είναι αναγκασμένοι να λειτουργούν με ένα ωράριο - λάστιχο. Τι ακριβώς σημαίνει και με ποια κριτήρια συγκεκριμένα θα γίνει «η αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, στις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Γυμνάσια και Λύκεια, συγχρόνως». Πώς στην πράξη θα δοθεί «προτεραιότητα στο Πρόγραμμα των Λυκείων»; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πολλά ερωτήματα που προκαλούνται από τη συγκεκριμένη εγκύκλιο.
Η Εγκύκλιος απευθύνεται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης, στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης και στις Σχολικές Μονάδες Δ.Ε.
Αναστολή δια ζώσης λειτουργίας Λυκείων «κόκκινων» περιοχών
Με την Εγκύκλιο επισημαίνεται ότι στις περιοχές της Επικράτειας, στις οποίες έχουν επιβληθεί έκτακτα μέτρα, επιπροσθέτως των προβλεπόμενων, για λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19, συνεχίζεται η αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Λυκείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις. Οι εν λόγω σχολικές μονάδες εξακολουθούν να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων όταν εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν ωράριο σε Γυμνάσια και Λύκεια, συγχρόνως
Ενόψει της επαναλειτουργίας της δια ζώσης διδασκαλίας των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συνεκτιμώντας τα επιπρόσθετα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας, συνιστάται η αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων, στις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Γυμνάσια και Λύκεια, συγχρόνως.
Προτεραιότητα στο Πρόγραμμα των Λυκείων
Η αναπροσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων γίνεται με ευθύνη των Διευθυντών και τη συνεργασία των Συλλόγων Διδασκόντων των εμπλεκόμενων σχολικών μονάδων, προκειμένου να υλοποιηθεί τόσο η δια ζώσης όσο και η εξ αποστάσεως διδασκαλία, δίνοντας προτεραιότητα στο πρόγραμμα των Λυκείων.
Για οποιαδήποτε αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος ενημερώνεται αρμοδίως η οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Χρήστος Κάτσικας, Γιώργος Καββαδίας - Εκπαιδευτικοί, μέλη του Εκπαιδευτικού Ομίλου - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου