Παρ΄ όλη την καραντίνα και την αδυναμία ζωντανής λειτουργίας των περισσοτέρων συλλόγων διδασκόντων στη χώρα, παρ΄ όλη την αδυναμία επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τα συλλογικά τους όργανα, τους συνδικαλιστικούς φορείς, παρ΄ όλες τις φήμες και την τρομοκρατία από διάφορους πρόθυμους (απειλές για πειθαρχικά κλπ) η συντριπτική πλειονότητα των συλλόγων διδασκόντων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δήλωσαν απεργία-αποχή στην αξιολόγηση-λαιμητόμο που θέλει να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ.
Είναι φανερό, βέβαια, ότι αυτός είναι ο πρώτος γύρος, της αντιπαράθεσης. Με λίγα λόγια πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται για δεύτερο γύρο.
Και στα πλαίσια αυτά του δεύτερου γύρου, εκεί που μέχρι σήμερα το ΥΠΑΙΘ απαξίωνε τους εκπαιδευτικούς και τους εκπροσώπους τους αρνούμενο κάθε συζήτηση, επειδή βρέθηκε στον πάτο από το φουσκωμένο ποτάμι της εντυπωσιακά μαζικής συμμετοχής στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, αρχίζει τις αναδιπλώσεις και τους ελιγμούς.
Ναι, μετά από μήνες κωλυσιεργιών και αρνήσεων να δεχθεί τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, την Δευτέρα 1 Μαρτίου καλεί σε «γόνιμη συζήτηση» για τα θέματα της εκπαίδευσης.
Η πρόσκληση
ΠΡΟΣ το Δ.Σ. ΟΛΜΕ
Σας προσκαλούμε σε συνάντηση με την Υπουργό, την Υφυπουργό και τη Γενική Γραμματέα για θέματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνουν τη λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας, την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την ενισχυτική διδασκαλία για τα ειδικά μαθήματα, την πρόσληψη επιπλέον ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και άλλα θέματα επικαιρότητας, τη Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021 και ώρα 1 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Προσβλέπουμε σε μία γόνιμη συζήτηση μαζί σας.
Βεβαίως οι εκπαιδευτικοί δεν ... πανηγυρίζουν, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ότι αντιμετωπίζουν μια αυταρχική κυβέρνηση και ένα ΥΠΑΙΘ που φέρνει νομοσχέδια στη Βουλή σε συνεργασία με το υπουργείο Καταστολής μπάζοντας την αστυνομία στα πανεπιστήμια και ορθώνοντας εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών από τις λαϊκές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι είναι αντιμέτωποι με μια πολιτική που επιδιώκει τις «μεταρρυθμίσεις» ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση με βάση τις κατευθύνσεις ΕΕ – ΟΟΣΑ και ΔΝΤ που ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπουργοί παιδείας μέχρι τώρα, χωρίς να μπορέσουν να τις εφαρμόσουν.
Τι επιδιώκει τώρα η Νίκη Κεραμέως;
Προφανώς δυο είναι οι βασικές της επιδιώξεις: Πρώτον, να προσποιηθεί ότι κάνει μια υποχώρηση έτσι ώστε να «τραβήξει» μια οργανωμένη συνδικαλιστική δύναμη φανερά με τα σχέδια του υπουργείου η οποία να προστεθεί και αυτή στις δυνάμεις που επιχειρούν να πειθαναγκάσουν τους εκπαιδευτικούς να υποχωρήσουν και να αποδεχθούν το νέο θεσμικό πλαίσιο. Να δημιουργήσει δηλαδή και τυπικά διάσπαση στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την προσμονή ότι αυτή η διάσπαση θα αδυνατίσει τις αντιστάσεις μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών και θα απομονώσει τους «αδιάλλακτους».
Δεύτερον ετοιμάζει, προφανώς, νέα αντιδημοκρατική, αντιπαιδαγωγική, αντιεκπαιδευτική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση που θα φέρει τις επόμενες μέρες στη Βουλή ενώ παράλληλα προετοιμάζει βομβαρδισμό απειλών και εκβιασμών των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Παράλληλα το επόμενο 15νθήμερο οι πρόθυμες πένες της προπαγάνδας και της λάσπης θα πάρουν φωτιά. Ήδη τα πρώτα δείγματα στα ΝΕΑ και στο Ελεύθερο Τύπο είναι γνωστά. Τις επόμενες μέρες θα μιλήσουν για τη συνάντηση Υπουργείου ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, για το διάλογο που αρνούνται οι δεινόσαυροι συνδικαλιστές, για τις καλές προθέσεις της Υπουργού, για τις νομοθετικές της παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο και το βγάζουν από το τέλμα, για τη γάγγραινα των συνδικαλιστών που ενδιαφέρονται μόνο για τα προνόμιά τους, για τα κόμματα που βρίσκονται πίσω από συγκεκριμένες συνδικαλιστικές δυνάμεις, για τους υποκινητές των αναταραχών, τους τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας, θα θυμηθούν και τα ιδιαίτερα μαθήματα και ίσως ξεθάψουν και καμιά ιστορία ροζ για να ολοκληρώσουν την πλατφόρμα της λάσπης.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν ένα και μόνο όπλο που όταν το χρησιμοποιούν είναι υπερόπλο: Μαζική ενωτική αντίσταση. Η εμπειρία των εκπαιδευτικών αγώνων δείχνει ότι όταν οι εκπαιδευτικοί είχαν μαζική ενωτική παρατεταμένη αντίσταση λύγιζαν και ανέτρεπαν τις κυρίαρχες πολιτικές ή ακόμη και αν περνούσαν στα χαρτιά τις καθιστούσαν ανενεργές.
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν παρά να ακολουθήσουν τον δρόμο του ενιαίου παρατεταμένου αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, για ένα σχολείο που να χωρά όλα τα παιδιά χωρίς φραγμούς και διακρίσεις και όλη τη γνώση. Για ένα σχολείο με παιδαγωγική ελευθερία, ώστε να μπορούν να ασκούν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και όχι να είναι σκυφτοί δάσκαλοι και υποταγμένοι υπάλληλοι, όπως θέλει το θεσμικό πλαίσιο της «αξιολόγησης».
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου