Η υπόθεση "Ειδική Αθλητική Αναγνώριση Αθλητικών Σωματείων" και "Μητρώο Αθλητικών Σωματείων" είναι παλιά υπόθεση. Τότε, προς το τέλος του 2014 δηλαδή που επιχειρήθηκε για πρώτη φορά με ακόμη έναν «νέο» αθλητικό νόμο, «κόλλησε» κι «έσβησε» μάλλον ευτυχώς, κι αυτή μαζί με κάθε άλλη νομοθετική μνημονιακή ή άλλη δραστηριότητα και πρωτοβουλία, καθώς και με την ίδια την τότε καταστροφική για την χώρα κυβέρνηση των Σαμαροβενιζέλων, στην εκλογή του νέου ΠτΔ και τις Εθνικές Εκλογές του 2015.
Φαίνεται όμως δεν «σβήστηκε» ποτέ κι από την «μνήμη» κάποιων πολιτικών και στελεχών της κυβερνητικής πλειοψηφίας εκείνης της περιόδου, που επανήλθαν δυστυχώς στο προσκήνιο με τις Εθνικές Εκλογές του 2019. Κι έτσι άρχισε πάλι σιγά-σιγά να ράβεται εκείνο το αθλητικό «πουλόβερ» ή τουλάχιστον ένα μέρος του προς το παρόν, που τότε είχε «ξηλωθεί» λόγω της πολιτικής συγκυρίας και κάποια στιγμή αν δεν αλλάξει κάτι, θα το ξαναδούμε ολοκληρωμένο... Η σημερινή κυβέρνηση, η σημερινή πολιτική ηγεσία της ΓΓΑ, είναι εμφανέστατα φυσική και «λογική» συνέχεια εκείνης της μνημονιακής κυβερνητικής λαίλαπας του 2014 που δεν άφησε τίποτα όρθιο, πετσοκόβοντας μισθούς, συντάξεις και εισοδήματα και φορτώνοντας χαράτσια και φόρους τους πολίτες και την κοινωνία, άλλωστε το βλέπει κανείς ξεκάθαρα σήμερα, σχεδόν σε κάθε της νομοθετική πρωτοβουλία από την Οικονομία, την Εργασία, την Υγεία, την Παιδεία, την Δημόσια Διοίκηση, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τον Πολιτισμό μέχρι και τον Αθλητισμό, με την ευκολία που επαναφέρει με περισσή ευκολία και ζέση «μνημονιακές» δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που δεν υφίστανται.
Τότε οι «φωστήρες» της πολιτικής ζωής του τόπου, προεξέχοντος του υφυπουργού Αθλητισμού κου Ανδριανού στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, προέβλεπαν στην παρ. 5 του άρθρου 28 του προσχεδίου του νέου αθλητικού νόμου που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2014, αντί μιας αναγκαίας και ζωτικής οικονομικής ενίσχυσης των αθλητικών σωματείων και ουσιαστικής ενίσχυσης και δημιουργίας αθλητικών υποδομών, κυρίως των ερασιτεχνικών σωματείων που για πολλά χρόνια μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρότατα υπαρξιακά, αγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ένα νέο χαράτσι-σήμα που το ονόμαζαν ΕΣΛΑΦ (Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Αθλητικού Φορέα), με ισχύ 5 χρόνια και ένα αντίτιμο που θα επιβάρυνε τα σωματεία και που δεν ήταν άμεσα ανακοινώσιμο το ποσό για προφανείς λόγους...
Και το αναφέρω, γιατί στον σημερινό «νέο» αθλητικό νόμο μπορεί να μην υπάρχει ακόμη ως σαφής πρόβλεψη αυτό το χαράτσι-σήμα (ΕΣΛΑΦ) και πάλι για ευνόητους λόγους (ένας είναι ότι θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στην εγγραφή και όχι μόνο των σωματείων στο Μητρώο, με ότι εμπόδιο ή δυσκολία αυτό θα συνεπαγόταν και θα δημιουργούσε στα σχέδια του κ. Αυγενάκη για τον έλεγχο και των Ομοσπονδιών), υπάρχει όμως ίσως ως «κρυφός αστερίσκος» πίσω από τις προβλέψεις για την δυνατότητα και τις προϋποθέσεις χρήσης των αθλητικών εγκαταστάσεων από τα σωματεία. Κατά τα άλλα, ως νόμος ο σημερινός νόμος, με τις ασάφειες, τις παραλείψεις και τις σκοπιμότητές του, δεν έχει να ζηλέψει και πολλά σε ότι αφορά το θέμα της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης των σωματείων από εκείνον του 2014...
Επίσης θα πω κλείνοντας, ότι ενώ εκείνος ο νόμος έβαζε ως όρο και προϋπόθεση για την ειδική αθλητική αναγνώριση «να ασκείται αθλητική δραστηριότητα», σήμερα υπάρχει το φαινόμενο να εγγράφονται και σωματεία που βρίσκονται σε προσωρινή ή οριστική αδράνεια, τα λεγόμενα «σωματεία-σφραγίδες», τα οποία ήταν σημείο αναφοράς και επιχείρημα-«σημαία» του υφυπουργού τον τελευταίο χρόνο, προκειμένου να προχωρήσει στην δημιουργία του Μητρώου και την διενέργεια εκλογών για την «άλωση» της ηγεσίας και των Ομοσπονδιών όπως συνέβη παντού, από το λεγόμενο «επιτελικό» κράτος. Ας δούμε όμως το επίμαχο άρθρο 28 και τι προέβλεπε για το χαράτσι-σήμα, εκείνης της περιόδου, με την ευχή και την ελπίδα να μην το βρούμε σύντομα μπροστά μας...
Άρθρο 28
Ειδική αθλητική αναγνώριση αθλητικών φορέων του παρόντος κεφαλαίου
1. Η ειδική αθλητική αναγνώριση χορηγείται, για κάθε άθλημα ή κλάδο αθλήματος, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, ύστερα από αίτηση του αθλητικού σωματείου, εφόσον:
α) το καταστατικό του σωματείου είναι σύμφωνο με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και του παρόντος νόμου,
β) συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις και τηρεί τις υποχρεώσεις που προβλέπονται από το καταστατικό του και τον παρόντα νόμο,
γ) ασκεί αθλητική δραστηριότητα,
δ) προσδιορίζει στην αίτησή του με σαφήνεια τους χώρους στους οποίους αναπτύσσει αθλητική δραστηριότητα και προσκομίζει τις άδειες που προβλέπονται γι’ αυτούς από τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Η απόφαση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης ανακαλείται, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, αν διαπιστωθεί ότι το αθλητικό σωματείο:
α) παραλείπει την εναρμόνιση του καταστατικού ή των κανονισμών του προς τις διατάξεις αυτού του νόμου αυτού, ή
β) πάψει να συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις ή να τηρεί τις υποχρεώσεις που προβλέπονται από το καταστατικό του και τον παρόντα νόμο ή παραβιάζει τις διατάξεις του παρόντος ή άλλων νόμων, ή τους κανονισμούς της οικείας ομοσπονδίας, ή παρεμποδίζει τους ελέγχους της Γενικής Γραμματείας
Αθλητισμού ή άλλων αρχών, ή
γ) δεν επιδεικνύει την αθλητική δραστηριότητα που προβλέπεται από το καταστατικό του και το καταστατικό της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας, ή
δ) στερείται προπονητή, ή χρησιμοποιεί ως προπονητή πρόσωπο το οποίο δεν έχει καταχωρηθεί στο ηλεκτρονικό αρχείο προπονητών της ΓΓΑ.
3. Τα αθλητικά σωματεία κατά την πρώτη διετία από την ίδρυση τους μπορούν να μετέχουν στην αγωνιστική δραστηριότητα των οικείων αθλητικών ομοσπονδιών και χωρίς να διαθέτουν την ειδική αθλητική αναγνώριση. Στην περίπτωση αυτή δεν συμμετέχουν και δεν ψηφίζουν στις γενικές συνελεύσεις αθλητικών ομοσπονδιών.
4. Στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού τηρείται μητρώο των αθλητικών αναγνωρίσεων, ανά άθλημα και κλάδο αθλήματος, των αθλητικών φορέων του παρόντος.
5. Η απόφαση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης αναφέρεται στα στοιχεία του αθλητικού σωματείου και στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Αθλητικού Φορέα (ΕΣΛΑΦ), το οποίο τη συνοδεύει και αναρτάται στους χώρους που χρησιμοποιεί το αθλητικό σωματείο για τις δραστηριότητές του. Το ΕΣΛΑΦ χορηγείται από τη ΓΓΑ και ανανεώνεται κάθε πέντε (5) χρόνια. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ΕΣΛΑΦ, το αντίτιμο που το αθλητικό σωματείο υποχρεούται να καταβάλει για τη χορήγησή του, ο λογαριασμός στον οποίο αυτό κατατίθεται, και κάθε άλλο συναφές ζήτημα.
6. Αν περάσουν τρία (3) έτη από την ίδρυση αθλητικού σωματείου χωρίς να του χορηγηθεί η ειδική αθλητική αναγνώριση, ή ένα (1) έτος από τότε που έπρεπε να ανανεωθεί το ΕΣΛΑΦ χωρίς αυτό να ανανεωθεί, ή αν αυτή ανακληθεί, το αθλητικό σωματείο διαγράφεται από το Μητρώο Αθλητικών Φορέων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
7. Οι αθλητικές ενώσεις μπορούν να λάβουν, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις των περιπτώσεων α και β της παραγράφου 1, ειδική αθλητική αναγνώριση, και οι αθλητικές ομοσπονδίες υπό τους όρους της παραγράφου 1 του άρθρου 48.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου