Με ευθύνη της κυβέρνησης και σε συνδυασμό με το κλείσιμο των τραπεζικών υποκαταστημάτων, οι συνταξιούχοι δεν θα εισπράττουν τις συντάξεις στην ώρα τους, οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού και του τηλεφώνου θα φτάνουν καθυστερημένα, τα δέματα θα μένουν στα αζήτητα. Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις και για τις ορεινές και νησιωτικές μειονεκτικές περιοχές που κινδυνεύουν να αποκοπούν τελείως από την υπόλοιπη χώρα.
Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τις τελευταίες ημέρες καθώς οι κυβερνητικοί χειρισμοί έχουν αποβεί ιδιαίτερα βίαιοι για τις τοπικές κοινωνίες, πολλές από τις οποίες θα μείνουν χωρίς ταχυδρομεία.
Από τους 5700 υπαλλήλους των ΕΛΤΑ θα μείνουν μόλις 3700! Η κυβέρνηση αφήνει ταχυδρομεία με έναν μόνο διανομέα, απολύει συμβασιούχους, σπρώχνει τους εργαζόμενους σε «εθελούσια έξοδο», ενώ αραιώνει δραματικά τις διανομές.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Εύβοιας όπου από τα περιφεριακά καταστήματα που φημολογείται ότι θα κλείσουν είναι στο Μαρμάρι, στα Νέα Στύρα, στο Αυλωνάρι, στην Αμάρυνθο, στο Βασιλικό, στα Λουτρά, στο Μαντούδι και στα Ψαχνά ή στην Νέα Αρτάκη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προτείνει να σταματήσει σήμερα το σχέδιο καταστροφής των ΕΛΤΑ, να εγγυηθεί η κυβέρνηση, ταχυδρομικές υπηρεσίες για όλη τη χώρα, και κυρίως για τις απομακρυσμένες, μειονεκτικές περιοχές, και αυτό τονίζεται στην αναφορά που κατέθεσε η βουλεύτρια Γιώτα Πούλου στη Βουλή. με Κύριο θέμα της η ανακοίνωση που εξέδωσε στις 28 Ιανουαρίου 2020 ο Δήμαρχος Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας, κ. Ιωάννης Σταθάς, ζητώντας από την Κυβέρνηση την άμεση στελέχωση των ΕΛΤΑ στον Δήμο του.
«Το σχέδιό τους δεν σταματά σε έναν Δήμο, διαλύει τα ΕΛΤΑ σε όλη τη Βοιωτία! Από τα 8 υποκαταστήματα ΕΛΤΑ (Λιβαδειά, Θήβα, Δίστομο, Αράχωβα, Σχηματάρι, Αλίαρτο, Ορχομενό, Παραλία Διστόμου), με τις συγχωνεύσεις πιθανότατα θα μείνουν μόνο 2, σε Λιβαδειά και Θήβα! Ταυτόχρονα στους διανομείς προβλέπονται τραγικές μειώσεις, αφού π.χ. στον Ορχομενό θα μείνει μόνο ένας, από τους 3 που εργάζονται σήμερα, ενώ στη Λιβαδειά από τους 4 διανομείς θα μείνουν 2, και η διανομή θα γίνεται κάθε 3 μέρες!», συμπληρώνει η βουλεύτρια.
Το πρόβλημα δεν σταματά εκεί όμως, ενώ σίγουρα δεν ξεκίνησε από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που ανακοίνωσαν πριν λίγα 24ωρα τα ΕΛΤΑ. Αν και εκεί θα βρούμε το μεγαλύτερο έως τώρα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου σε δημόσια επιχείρηση, ανοίγοντας την πόρτα στα σχέδια για «ανεξάρτητα και επιχειρηματικά ευέλικτα» ταχυδρομεία.
Αντίθετα, η είδηση του προγράμματος ήρθε σε μια στιγμή που πληθαίνουν οι καταγγελίες για μείωση προσωπικού και, ήδη, για λουκέτα σε καταστήματα που αφήνουν ολόκληρες περιοχές χωρίς υπηρεσίες.
Το καμπανάκι του κινδύνου έκρουσε ήδη ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Μάριος Κάτσης. «Δεν πρόλαβε να στεγνώσει η μελάνη της υπογραφής της ψήφισης της «διάσωσης» των ΕΛΤΑ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και επιβεβαιωθήκαμε, δυστυχώς, ότι στην ουσία αποτελούσε σχέδιο διάλυσης των ΕΛΤΑ με τεράστιο κοινωνικό κόστος», είπε χαρακτηριστικά.
Έντονα έχουν αντιδράσει βουλευτές και βουλεύτριες από πολλές περιφέρειες, ενώ και η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ έφερε το θέμα στη Βουλή, υπενθυμίζοντας πως «τα ΕΛΤΑ είναι ο πάροχος καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας που τα υποχρεώνει στην εξασφάλιση της παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλους τους κατοίκους της χώρας, όπου και αν βρίσκονται, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς διακρίσεις, σε σταθερή βάση, προσιτή τιμή και καθορισμένη ποιότητα για την οποία αποζημιώνονται από το κράτος με την καταβολή ποσού ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013-2020».
Κ.Λ.
Πηγή: left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου