Το ΚΙΝ.ΑΛΛ. επισημαίνει ότι από την αποτελεσματική φύλαξη των ΑΕΙ μέχρι την αστυνομοκρατία υπάρχει απόσταση, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δημιουργεί παρά λύνει προβλήματα.
Η δήλωση της Χ. Κεφαλίδου, Τομεάρχη Παδείας του Κινήματος Αλλαγής
Κανένα ΑΕΙ δεν είναι απρόσβλητο από περιστατικά βίας. Ευθύνες για την κατάσταση υπάρχουν πρώτα και κυρία στην Πολιτεία, αλλά και σε όλους που κλείνουν τα μάτια στα απαράδεκτα φαινόμενα.
Η αποτελεσματική φύλαξή τους είναι εδώ και χρόνια λαϊκό αίτημα. Από εκεί μέχρι την αστυνομοκρατία υπάρχει απόσταση. Η επιλογή φύλαξης από Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας που θα παίρνει εντολές από την ΕΛΛΑΣ αποπνέει αυταρχισμό και δημιουργεί παρά λύνει προβλήματα.
Οι καλές προθέσεις δεν αρκούν. Είναι πρωτοφανές και αισθητικά απαράδεκτο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αγκαζέ με την ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη να εξαγγέλλουν την φύλαξη των ΑΕΙ από αστυνομικούς Έχουμε πει ναι σε ειδικό σώμα φύλαξης ,αλλά με την καθοδήγηση και την ευθύνη των ίδιων των Πανεπιστημίων.
Το θεμελιώδες ερώτημα για την παιδεία όμως παραμένει. Πως ανταποκρίνεται η σημερινή κυβέρνηση στην ανάγκη συνολικής μεταρρύθμισης ώστε να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις των πολιτικών που άφησε πίσω της η Αντι-μεταρρύθμιση Γαβρόγλου;
Για ακόμη μια φορά το Υπουργείο ξεκινά ανάποδα. Μιλά για σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, αντί να καταθέσει μια συνολική πολιτική για την εκπαίδευση στο Γενικό, Επαγγελματικό Λύκειο και Κατάρτιση (Εθνικό Απολυτήριο, ενιαία αξιολόγηση των μαθητών, τράπεζα θεμάτων, συμμετοχή της βαθμολογίας των 3 τάξεων του Λυκείου κτλ) κινείται με fast track πολιτικές που είναι καταδικασμένες σε αποτυχία.
Ευτυχώς τελευταία στιγμή μετά από τις αντιδράσεις κομμάτων και φορέων κατανόησαν ότι ο στοιχειώδης σεβασμός στην προσπάθεια των μαθητών της φετινής Γ΄Λυκείου σημαίνει εξασφάλιση σταθερότητας χωρίς αιφνιδιασμούς και έτσι οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2022.
Πάντως, η υιοθέτηση αναχρονιστικών μέτρων καταστολής ως απάντηση στην κατά καιρούς έξαρση βίας κ ανομίας που επικρατούν στους χώρους των ΑΕΙ αποτελεί οπισθοδρόμηση που παραπέμπει σε μνήμες σκοτεινών εποχών.
Δεν αποτελεί έξυπνη νομοθέτηση πόσο μάλλον μεταρρύθμιση.
Το ΚΚΕ από την πλευρά του επισημαίνει ότι η κυβέρνηση «επιδιώκει να επιβάλει “σιγή ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών»
Καταγγέλλει, ακόμη, ότι η εξαγγελία τόσο σοβαρών αλλαγών στα ΑΕΙ με ιδρύματα κλειστά και τους φοιτητές στα σπίτια τους αποτελεί τεράστια πρόκληση.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου
Για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τα πανεπιστήμια και τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ
Αποτελεί τεράστια πρόκληση να εξαγγέλλει η κυβέρνηση τόσο σοβαρές αλλαγές για τα ΑΕΙ, με τα Ιδρύματα κλειστά, με τους φοιτητές στα σπίτια τους, με τις οικογένειές τους να βιώνουν σοβαρά προβλήματα με τα ενοίκια και τη φοιτητική μέριμνα, αλλά και με τους μαθητές σε διαρκή ανασφάλεια και άγχος με το “άνοιξε – κλείσε” των σχολείων.
Οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, υφίστανται πλέον το διαρκές άγχος που προκαλεί ο εξεταστικός μαραθώνιος, η Τράπεζα Θεμάτων που θα λειτουργήσει από φέτος, η απαξίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, κ.ά.
Απέναντι σε αυτά η κυβέρνηση απαντά με σχέδια έντασης των ταξικών φραγμών και καταστολής.
Πρώτον: Με τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης για τα ΑΕΙ, βάζει νέα εμπόδια στους μαθητές προκειμένου να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια. Περιορίζει τις επιλογές τους και επισημοποιεί πια τα πτυχία των πολλών κατηγοριών και ταχυτήτων. Το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών που εισάγονται στα ΑΕΙ είναι υποκριτικό. Γιατί αυτή, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έχουν υποβαθμίσει το σχολείο σε “κέντρο” εκγύμνασης δεξιοτήτων και αρένα ενός ψυχοφθόρου ανταγωνισμού. Πάντως, και μόνο το γεγονός ότι οι αλλαγές στον αριθμό επιλογών στο μηχανογραφικό, δεν θα ισχύσουν φέτος, παρά τις εξαγγελίες της Υπουργού, δείχνει ότι η δυσαρέσκεια και οι κινητοποιήσεις των μαθητών υπολογίζονται σοβαρά από την κυβέρνηση...
Δεύτερον: Με τις αλλαγές στον καθορισμό της διάρκειας φοίτησης βάζουν σφραγίδα στον αποκλεισμό από τη συνέχεια της φοίτησης νέων που, για μια σειρά κοινωνικούς λόγους, αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Θυμίζουμε άλλωστε ότι οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 χρόνια στις σπουδές τους, στερούνται -κακώς- τα δικαιώματά τους σε δωρεάν συγγράμματα, πάσο, φοιτητική μέριμνα. Κατάσταση που συνεχίστηκε απρόσκοπτα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόβλεψη του Υπουργείου Παιδείας για διαφορετική αντιμετώπιση των φοιτητών που εργάζονται “αποδεδειγμένα” προκαλεί! Πρώτον, γιατί, είναι “γνωστόν τοις πάσι” ότι οι νέοι αναγκάζονται να δουλεύουν σε καθεστώς ανασφάλιστης εργασίας για να τα βγάλουν πέρα και δεύτερον, γιατί η δυνατότητα για μερική φοίτηση, ισοδυναμεί με διπλασιασμό του χρόνου σπουδών. Αντί, δηλαδή, να στηριχτούν ουσιαστικά οι εργαζόμενοι φοιτητές με πρόβλεψη καθορισμού μαθημάτων σε ώρες που θα μπορούν να παρακολουθούν, τους θέτουν εμπόδια.
Τρίτον: Επιδιώκει να επιβάλει “σιγή ιχθύος” στις διεκδικήσεις των φοιτητών, των εργαζομένων, των πανεπιστημιακών. Δημιουργεί όρους παρακολούθησης σε μια μεγάλη γκάμα των δραστηριοτήτων στα ΑΕΙ. Ποινικοποιεί ακόμα και συλλογικά αποφασισμένες μορφές πάλης. Κυρίως δημιουργεί αλλεπάλληλα σώματα καταστολής και ελέγχου της πρόσβασης στα ΑΕΙ, με αποκορύφωμα ομάδες της αστυνομίας, οι οποίες έχουν διευρυμένες δυνατότητες παρέμβασης και καταστολής.
Η κυβέρνηση δεν νοιάζεται για τις ανάγκες των φοιτητών, γι’ αυτό και δεν παίρνει όλα εκείνα τα μέτρα για να ανοίξουν τα Ιδρύματα επιτέλους, με ασφάλεια, για να σταματήσει αυτή η απαράδεκτη κατρακύλα απαξίωσης των σπουδών. Η υποκρισία της κυβέρνησης φαίνεται κι απ’ το γεγονός ότι, ενώ τα ΑΕΙ είναι κλειστά για τους φοιτητές, λειτουργεί απρόσκοπτα και δια ζώσης ό,τι έχει να κάνει με την επιχειρηματική δράση, ακόμα και τα επί πληρωμή προγράμματα σπουδών!
Το ΚΚΕ καλεί τη νεολαία και το λαό να αντιπαλέψει τους επικίνδυνους και αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, που επιδιώκει να μετατρέψει σε νόμους η κυβέρνηση.
Οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ, οι πανεπιστημιακοί, έχουν τη δύναμη να τους αφήσουν στα χαρτιά. Να μην περάσει η τρομοκρατία.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου